تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/02/19 - 14:40
کد خبر: 234727

همراهی رسانه های غربی با سیاست های تبلیغاتی روحانی

اما تیتر اصلی بخش منطقه ای خبرگزاری تایمز اسرائیلبا این عنوان منتشر شد: «رقبای روحانی افراط گرایان خشونت طلب هستند.» این جمله که به نقل از خود حسن روحانی بیان شده است نشان از این دارد که این گونه مواضع –اگرچه صرفا برای جلب آرای قشر خاصی از مردم بیان می شوند- اما خریداران خوبی در بین دشمنان و معاندان ایران اسلامی دارند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که نظرسنجی ها از افزایش درصد آرای رقبای حسن روحانی در انتخابات پیش رو حکایت دارد، رسانه های امریکایی و اسرائیلی با تغییر رویه ی خود به ناامید کردن مردم از انتخابات روی آورده اند. با بررسی نظرسنجی های مختلف که احتمال رای آوری رقبای آقای روحانی را پررنگ تر از قبل نموده است ترجیح می دهند تا حد ممکن بر کاهش درصد رای دهندگان تاثیرگزار باشند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از 598، در حالی که نظرسنجی ها از افزایش درصد آرای رقبای حسن روحانی در انتخابات پیش رو حکایت دارد، رسانه های امریکایی و اسرائیلی با تغییر رویه ی خود به ناامید کردن مردم از انتخابات روی آورده اند. این رسانه ها که تا پیش از این به طرفداری تلویحی و گاه مستقیم از دولت یازدهم می پرداختند و همگام با برخی حنجره های مشکوک داخلی به ایجاد رعب و هراس نسبت به انتخاب آیت الله رئیسی مشغول بودند، ده روز مانده به انتخابات و با بررسی نظرسنجی های مختلف که احتمال رای آوری رقبای آقای روحانی را پررنگ تر از قبل نموده است ترجیح می دهند تا حد ممکن بر کاهش درصد رای دهندگان تاثیرگزار باشند.

به عنوان نمونه وال استریت ژورنال در مطلبی تحلیلی مدعی شد هیچ کاندیدایی نمی تواند تغییری در اوضاع فعلی ایران –چه در امور داخلی و چه خارجی- پدید بیاورد بنابراین شرکت در انتخابات کار بیهوده ای است. در این مطلب آمده است: «ایرانی ها در حالی به پای صندوق های رای می روند که هیچ تفاوتی بین کاندیداها وجود ندارد... زیرا از بین صدها نفر که برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت نام کرده بودند فقط شش نفر الیید صلاحیت شده اند.» این تحلیل مضحک در حالی صورت می گیرد که از تمامی جریانات و طیف های اصلی سیاسی در بین نامزدها وجود دارد.

واشنگتن اگزمانیر در تحلیلی مدعی شد نتیجه انتخابات آتی هیچ تاثیری در تغییرات زیربنایی و حتی غیر زیربنایی در ایران نخواهد داشت زیرا پست ریاست جمهوری در ایران تحت تاثیر شدید رهبر قرار دارد.

در این میان شاید بتوان عنوان عجیب ترین و در عین حال مضحک ترین تحلیل را به مطلب نشریه ی امریکایی فوربز اطلاق کرد که مدعی است انتخابات پیش رو موجب تضعیف نظام حکومتی ایران خواهد بود! با افزایش آرای آیت الله رئیسی و محمدباقر قالیباف، این قبیل تحلیل ها رو به فزونی است که ادعا می کنند این انتخابات نه آزاد است و نه منصفانه و نتیجه ی آن توسط ملاها!! از پیش طراحی شده است. علت این امر نیز از نقطه نظر تحلیل گر نشریه ی مذکور، این است که اپوزوسیون حق شرکت در انتخابات را ندارد! این در حالی است که اصولا و منطقا کسی که نظام اسلامی را قبول ندارد خواه ناخواه ساز و کارهای انتخابات را نیز قبول نخواهد داشت و نتیجتا شرکت وی در انتخابات عقلایی نیست و اط طرفی نیز اگرچه اپوزوسیون در انتخابات شرکت داده نشده اما برخی از نامزدها شعارهایی می دهند که برخی از آنها را از حلقوم اپوزوسیون به کرات شنیده ایم و می شنویم.

از سوی دیگر حملات تند حسن روحانی نسبت به آیت الله رئیسی و محدباقر قالیباف تیتر یک برخی رسانه های اسرائیلی و امریکایی بود.

در حالی که روحانی مردم را از بازگشت به دوران اعدام می تراسند سایت خبری امریکایی هافینگتن پست همنوا با القائات تیم تبلیغاتی روحانی با توهین به آیت الله رئیسی، ایشان را جنایتکار توصیف کرد.

اما نکته جالب در میان سایت ها و خبرگزاری های اسرائیلی این بود که سرانجام این سایت ها نتوانستند بیش از این دروغ خود در رابطه با مخالفت رژیم صهیونیستی با توافق هسته ای را ادامه دهند و سرانجام اعتراف کردند که سرنوشت برجام برای آنها مهم است! پس از اظهارات نسنجیده و ناپخته ی آقایان روحانی و جهانگیری در رابطه با شهرهای موشکی و قدرت موشکی و دفاعی ایران و ربط دادن به برجام، جورازلیم پست در تیتری که به نقل از روحانی بیان شده بود نوشت افراط گرایان سعی می کنند با مواضع ضد صهیونیستی خود در توافق هسته ای کارشکنی کنند. این خبرگزاری سپس در یک ویدئوی مفصل در رابطه با موشک های جدید ایران، به بررسی توان نظامی ایران پرداخت.

اما تیتر اصلی بخش منطقه ای خبرگزاریتایمز اسرائیلبا این عنوان منتشر شد: «رقبای روحانی افراط گرایان خشونت طلب هستند.» این جمله که به نقل از خود حسن روحانی بیان شده است نشان از این دارد که این گونه مواضع –اگرچه صرفا برای جلب آرای قشر خاصی از مردم بیان می شوند- اما خریداران خوبی در بین دشمنان و معاندان ایران اسلامی دارند.

در این میان توجه به دو موضوع حائز اهمیت است:

1. القای ناامیدی از انتخابات در برخی رسانه های دشمن در حالی رخ می دهد که آرای طیف انقلابی نامزدها در حال افزایش است.

2. تلاش برای دلسرد کردن تاثیر نتیجه انتخابات در آینده ی ایران زمانی دستورکار برخی رسانه های معاند قرار گرفت که رهبر انقلاب مخالفت علنی خود با سند ننگین 2030 یونسکو را علنا بیان کرد. تا پیش از آندر تحلیل های انتخاباتی سایت های خارجی،تاکید چندانی بر تاثیرپذیر بودن جایگاه ریاست جمهوری و تصمیمات وی از رهبری نظام دیده نمیشد (کمااینکه در گذشته بارها شاهد اینگونه تحلیل ها بوده ایم).

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
توفیق
1396/02/19 - 15:20

این هم نتیجه سازش نشون دادن! حالا ادامه بدید تا ببینید آخرش چی میشه! اگه نیومدند و مملکتتون رو صاحب نشدند اسمم رو عوض میکنم
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top