تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/02/20 - 12:58
کد خبر: 234777

هتل چهار ستاره مهران در نقطه صفر!

پیاده روی اربعین و نیازهای اقامتی آن در ایلام در حالی همواره مطرح بوده که هتل ۴ستاره مهران سال۱۳۹۳ با حضور مسئولان حج و زیارت کشور کلنگ زنی شد ولی بعد از سه سال در نقطه صفر قرار دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: پیاده روی اربعین و نیازهای اقامتی آن در ایلام در حالی همواره مطرح بوده که هتل ۴ستاره مهران سال۱۳۹۳ با حضور مسئولان حج و زیارت کشور کلنگ زنی شد ولی بعد از سه سال در نقطه صفر قرار دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، شهرستان مهران در جنوب استان ایلام طی سال‌های اخیر به دلیل وجود مرز مهران و تردد میلیون‌ها زائر به خصوص در ایام اربعین در کشور شهرت یافته است ولی این استان از کمبود امکانات و زیرساخت‌های اقامتی برای کنگره بزرگ اربعین رنج می‌برد.

سال ۱۳۹۳ قرار بود با مشارکت سازمان حج و زیارت کشور و مسئولان استانی یک هتل چهار ستاره برای ارتقای امکانات رفاهی در این شهرستان احداث شود حالا بعد از سه سال در نقطه صفر قرار دارد.

این پروژه در حالی بلاتکلیف به حال خود رهاشده است که هیچ  سازمان و نهادی پاسخگوی این پروژه نیست، این در حالی است که شهرستان مهران از نبود زیرساخت‌های رفاهی ازجمله نبود هتل در زمان اربعین به دلیل موج جمعیت رنج می‌برد.

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳؛ کلنگ زنی طرح هتل مهران
سعید اوحدی رئیس سابق سازمان حج و زیارت کشور در زمان کلنگ زنی پروژه طی سال گذشته اظهار داشت: اعتبار این پروژه ۳۰۰ میلیارد ریال است که بخش خصوصی آن را انجام می‌دهد و ۲۰ درصد از آن توسط یک شرکت زیرمجموعه حج و زیارت انجام می‌شود.

سعید اوحدی بابیان اینکه تلاش می‌کنیم مرحله اول این پروژه برای اربعین سال آینده تکمیل و راه‌اندازی شود، گفت: تلاش می‌کنیم مرحله اول این پروژه برای اربعین سال آینده تکمیل و راه‌اندازی شود، یادآور شد: این هتل شامل اتاق‌های چهارنفره، لابی، رستوران، درمانگاه، فروشگاه و مراکز خدماتی است.

وی تصریح کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده برای احداث این هتل بین‌المللی در مرز مهران است که بخش خصوصی متولی آن خواهد بود.

پروژه بعد از سه سال در نقطه صفر
حالا سه سال از کلنگ زنی پروژه می‌گذرد که به دلیل اختلافات بخش خصوصی، سازمان حج و زیارت و مسئولان شهرستان مهران این پروژه نه‌تنها اجرایی نشد بلکه به عنوان یک کشمکش هم تبدیل شد که این پروژه رو بلاتکلیف کرد.

ایرج طاهری از کارشناسان عمرانی فرمانداری مهران در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: تاکنون اقدام خاصی برای پروژه هتل چهار ستاره مهران از سوی سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اصلی ساخت این پروژه انجام نشده است.

وی بیان داشت: ساخت این هتل در حد زمین باقی مانده است و در این راستا اگر کارهای عملیات ساخت آن پیگیری شود، فرمانداری مهران آماده همکاری برای ساخت هتل است.

وی افزود:این هتل در منطقه رضاآباد قرار بود ساخته شود ولی فعلا کسی برای روند عملیات ساخت اجرایی آن مراجعه نکرده است.

مهدی حیدری سرپرست حج و زیارت استان ایلام نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: ساخت هتل مربوط به شرکت امید زائر از زیرمجموعه های سازمان حج و زیارت است و پروژه ملی است.

وی گفت: این پروژه در تهران و سطح ملی پیگیری می شود و استانی نیست.

لزوم توجه به احداث مراکز اقامتی در شهرستان مهران
علی‌رضایی  کارشناس مسائل گردشگری در مهران نیز در زمینه بایسته های اقامتی برای ایام اربعین در استان ایلام اظهار داشت: شهرستان مهران یکی از مهم‌ترین مناطق مرزی کشور برای تردد زائران به شمار می‌رود که طی سال‌های اخیر توجه جدی به مسائل خدماتی در این شهرستان نشده است.

وی بیان داشت: در این شهرستان امکانات خدماتی نظیر هتل بسیار کم است و اگر هم وجود داشته باشد در مقابل این حجم زائر بسیار ناچیز است.

رضایی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر قرار یک هتل چهار ستاره با همکاری سازمان حج و زیارت، فرمانداری مهران ساخته شود،  گفت: این هتل به دلیل مشکلات و اختلافات بین فرمانداری و حج و زیارت اجرایی نشده است و همچنان این شهرستان از کمبود امکانات رنج می‌برد.

وی افزود: وجود مراکز اقامتی در شهرستان مهران کاملاً ضروری است و متأسفانه سرمایه‌گذاران از طرح‌هایی نظیر هتل در شهرستان استقبال نکرده‌اند.

رضایی افزود: متأسفانه مسئولان شهرستان هم زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح‌های اقامتی در این شهرستان را فراهم نکرده‌اند که انگیزه‌ای برای حضور سرمایه‌گذاران باشد.

این کارشناس تصریح کرد: باید با ارائه زمین، آب و برق رایگان زمینه اجرای طرح‌هایی ازجمله هتل در شهرستان مهران راه فراهم کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top