تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/02/20 - 15:18
کد خبر: 234789

مسئول واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)؛

سند 2030 کاپیتولاسیون فرهنگی، آموزشی است

علاوه بر دولت تدبیر که به بی اعتنایی به انتقادات شهره عام و خاص است، از مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به شدت گلایه مندیم. بارها به صورت حضوری به نمایندگان مختلف مجلس از فجاعت این سند سخن گفتیم اما انفعال شدید آقایان موجب شد که مقام معظم رهبری در این مسئله ورود نمایند.

خبرنامه دانشجویان ایران: روشنایی گفت که با وجود سند تحول بنیادین اموزش و پرورش که پس از یک دهه تلاش در سال 91 رونمایی شد چه نیازی به سند آموزش 2030 در ایران است؟! وی افزود: اگر در لغو اجرایی شدن این سند صادق هستید و اندک دغدغه ای برای دانش آموزان این کشور دارید کمی برای اجرایی شدن سند تحول جدیت داشته باشد.

پرهام روشنایی، مسئول واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با اشاره به سند بین المللی آموزش 2030 و ابراز تاسف از غفلت مسئولین فرهنگی کشور گفت:  سند 2030 کاپیتولاسیون فرهنگی، آموزشی است زیرا این سند به گونه ای طراحی شده است که مستشاران خارجی باید به آموزش و پرورش ما نظارت کند و ما فقط میتوانیم به تدوین راهبرد و برنامه های اجرایی در سطح ملی بپردازیم. طبق این سند ننگین همجنس گرایی زیر پوشش آزادی مجاز دانسته می شود اما مدارس مذهبی برای فعالیت خود نیازمند معرفی  و ارائه توضیحات هستند.

وی همچنین اضافه کرد: این سند تهدیدی برای امنیت کشور محسوب میشود زیرا به موجب این سند ما باید اطلاعات خام خود را در اختیار کشورهای غربی قرار دهیم.

مسئول واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام سوالی را از تمامی دغدغه مندان این حوزه مطرح کرد. روشنایی گفت که با وجود سند تحول بنیادین اموزش و پرورش که پس از یک دهه تلاش در سال 91 رونمایی شد چه نیازی به سند آموزش 2030 در ایران است؟! وی افزود: اگر در لغو اجرایی شدن این سند صادق هستید و اندک دغدغه ای برای دانش آموزان این کشور دارید کمی برای اجرایی شدن سند تحول جدیت داشته باشد.

این فعال دانشجویی گفت چنبش دانشجویی مدت ها به نقد و بررسی کارشناسانه این سند اقدام کرد و انتقادات خود را از راه های گوناگون ابراز کرد اما هیچ پاسخی از مدعیان تدبیر و امید دریافت نکرد. دولتی ها باری دیگر همه را محرم دانستند ولی اندک اعتمادی به مردم نداشته با تکرار الگوی برحام در اوج محرمانگی این سند را تصویب و اجرایی کردند. روشنایی گفت: چندی پیش در قالب نامه ای انتقادات خود را در مورد این سند به صورت حضوری به وزیر علوم ارائه دادیم، ایشان وعده دادند با حضور در جمع دانشجویان توضیحات خود را پیرامون مسائل ارائه دهند ولی علی رغم پیگیری های انجام شده متأسفانه باید این وعده را هم به خیل وعده های عمل نشده تدببرمردان اضافه کرد.

مسئول واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام گفت: علاوه بر دولت تدبیر که به بی اعتنایی به انتقادات شهره عام و خاص است، از مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به شدت گلایه مندیم. بارها به صورت حضوری به نمایندگان مختلف مجلس از فجاعت این سند سخن گفتیم اما انفعال شدید آقایان موجب شد که مقام معظم رهبری در این مسئله ورود نمایند.

روشنایی در انتها گفت قبح پذیرش این سند ننگین به حدی است که نباید به لغو اجرایی شدن آن اکتفا کرد. مسئولان پذیرش این سند ننگین به خصوص وزیر آموزش و پرورش باید به سرعت از این وزارت خانه برکنار شده و توسط مراجع قانونی مورد محاکمه قرار گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top