تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/02/21 - 03:50
کد خبر: 234842

فضلی‌نژاد: کسی که به دنبال ایجاد اختلاف در بدنه نظام است اصلح نیست

سردبیر سابق نشریه عصر اندیشه اضافه کرد: دیوان سالاری موجود با بحران ناکارآمدی بزرگی رو به رو است که اجزاء آن با هم مرتبط نیستند و تا زمانی که این اجزاء با هم درست کار نکنند و اجزاء آنان در اصطکاک با هم قرار دارند طبیعتا چرخه خدمات دهی به مردم مختل می شود و دولت رفاه اسلامی شکل نمی گیرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، همایش بصیرتی با عنوان " فاجعه سرمایه داری در ایران" با سخنرانی پیام فضلی نژاد دیشب در این مرکز آموزشی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فضلی نژاد، نویسنده کتاب شوالیه های ناتوی فرهنگی و سردبیر سابق نشریه عصراندیشه در این نشست بصیرتی اظهار داشت: دغدغه های دانشجویی ما در سال 96 بسیار متفاوت است، و شبهات و مسائل و موضوعات مطرح شده از جنسی دیگر هستند، و با سال های پیش ازاین که بسیاری از دانشجویان نمی دانستند چرا باید رآی دهند متفاوت شده است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه از سال 68 تاکنون 7 دولت بر سر کار آمده که از این تعداد 5 دولت در دست جریان اصلاح طلبی بوده است، گفت: دولت های اصلاح طلب،  دیوان سالاری ورشکسته کشور را ایجاد کردند.

وی اضافه کرد:  اگر دیوانسالاران همواره از تحولات جامعه ایران عقب مانده‌اند، اگر متفکران رسمی مدام وضع موجود را توجیه می کنند، اگر تحول‌خواهان از سیاستِ روزمره و ابتذال سیاسی خسته‌اند نتیجه ای جز تنزل دردمندی اجتماعی میان متفکران ما نداشته است.

فضلی‌نژاد در ادامه گفت: فرهنگ سرمایه داری با مظاهر گوناگون ظاهر می‌شود و لیبرالیسم یک صورت ندارد، بلکه واحد صور پیچیده‌ای است که متاسفانه امروزه حتی در طیفی از نیروهای انقلابی نیز رسوخ کرده است. به قول استاد رحیم پور، برخی ظاهر انقلابی دارند، شعار انقلابی هم می‌دهند، وجهه مردمی‌شان نیز انقلابی است، اما مغز و فرهنگشان متناسب با اقتضائات فرهنگ سرمایه داری عمل می‌کند. همینجاست که پای سرمایه داری ریش دار به میان می‌آید که از مرموزترین صور لیبرالیسم و پیچیده‌ترین مظاهر نفاق است. از همین جهت نیز مبارزه با آن بسیار دشوار و قطعا پرهزینه است.

سردبیر سابق نشریه عصر اندیشه اضافه کرد: دیوان سالاری موجود با بحران ناکارآمدی بزرگی رو به رو است که اجزاء آن با هم مرتبط نیستند و تا زمانی که این اجزاء با هم درست کار نکنند و اجزاء آنان در اصطکاک با هم قرار دارند طبیعتا چرخه خدمات دهی به مردم مختل می شود و دولت رفاه اسلامی شکل نمی گیرد.

فضلی نژاد گفت: ما به عنوان انسان هایی که در حیطه دانشگاه هستیم برخلاف توده مردم باید با منطق اغناء شده و با ادله و استناد پیش رویم.این فعال سیاسی اذعان داشت: عدم اجماع ملی بر سر منافع ملی مشکل اصلی جریان های کشور است که حتی در عرصه های بین المللی به عنوان قدرت نظامی نمی توانند عمق هژمونی خود را گسترش داده و هماهنگ عمل کنند.

نویسنده کتاب شوالیه های ناتوی فرهنگی در ادامه بیان کرد: چه شده است که بعد از 4 دهه رؤسای کشور ما اپوزیسیون می شوند؟ این چه سیستمی است که نمی توانند رؤسای جمهور خود را حفظ کند؟ چگونه میتوان دغدغه ها  مطالبات مردم را پاسخ داد؟ چگونه می شود که در رقابت هایی که همه مسئولین نظام هستند تا این حد در مورد سیاست های کلی اختلاف نظر وجود داشته باشد؟ مگر چه فضایی را ساماندهی کردیم که هنوز بر سر اصول می جنگیم؟ چرا مردم این همه ساده از ایدئولوژی خود بر می گردند؟

فضلی نژاد با بیان اینکه جامعه دانشگاهی باید به استدلال فکری رسیده و تحلیل دقیقی از مسائل داشته باشد، اضافه کرد: امید است که جریان اجتماعی انقلاب، جریان باورمندی باشد که بتواند  از دل حرکت خود سیاست مداران و دولتمردانی را به جامعه تزریق کند که به راحتی نشود سرشان کلاه گذاشت.

وی با اشاره به بحث سابقه امنیتی وزرای کابینه فعلی گفت: اگر قرار باشد کشور را با این ادعاها متهم کنیم کشور سرگرم بازی های سیاسی و جنگ روانی خواهد شد.

فضلی نژاد با بیان اینکه مبنای جمهوریت و اسلامیت نظام از این جمله که میزان رآی ملت است، استخراج می شود، اظهارداشت:  کسانی که فکر می کنند سرمایه داری با انقلابی گری قابل جمع است اشتباه می کنند، و کسانی که فکر می کنند از رهگذر سازش با سرمایه داران حاکمیت اسلامی را می توان اداره کرد الفبای سیاست را نمی دانند.

نویسنده کتاب شوالیه های ناتوی فرهنگی نیاز مبرم جامعه امروز را بازگشت به اصول دانست و گفت: ما امروز به عنوان جامعه دانشگاهی باید از جریان های سیاسی عبور کنیم و به استقلال رآی برسیم، این استقلال رآی هم فقط در بیانات امام در صحیفه به دست می آید.

فضلی نژاد با اشاره به مدیریت امام در برخورد با جمهوریت که همواره میزان رآی ملت است را رعایت می کردند، خاطرنشان کرد: رهبری در فتنه 88 که جناحی خاص ر به روی رأی ملت ایستادند از رأی ملت دفاع کرد، اما کسانی که خود را از سابقون اسلام و از رهبران سیاسی جامعه می دانستند از رأی مردم گذر کردند.

وی گفت: نباید گذاشت که رآی مردم کانالیزه شده و بخشی از مردم نادیده گرفته شوند، کسی که با دوقطبی کردن جامعه به دنبال تخاصم و ایجاد اختلاف در بدنه نظام است اصلح نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top