تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/02/21 - 19:26
کد خبر: 234923

رئیسی: باید در تحولات فرهنگی از معلمان نظرخواهی کنیم

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امروز دوره حرف و حرف درمانی تمام شده، ما باید در تحولات فرهنگی از معلمان نظرخواهی کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امروز دوره حرف و حرف درمانی تمام شده، ما باید در تحولات فرهنگی از معلمان نظرخواهی کنیم.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (پنجشنبه 21 اردیبهشت) در اجتماع بزرگ فرهنگیان حامی رئیسی که در مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، گفت: بهترین حال در این عالم حال وجود حجت خدا، قله عبودیت حضرت حق، توجه به مردم و خلایق، گسترش معروف‌ها و نهی از زشتی‌ها و پلشتی‌ها و حاکمیت قانون خدا بر زمین است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه انقلاب ما نفی استبداد بود، تصریح کرد: جامعه ما در سال 57 با پیروزی انقلاب و تلاش مردم بابصیرت، گام بسیار مهمی که نفی استبداد و شکل دادن جامعه‌ای براساس قانون بود، برداشت.

وی با بیان اینکه فرهنگیان نباید دغدغه معیشت داشته باشند، گفت: آموزش و پرورش یک نهاد بسیار مهم در جهت‌دهی جامعه فرهنگیان است  و معلمان نه‌ تنها در زمان روز معلم، بلکه در همه زمان‌ها قابل تقدیرند.

رئیسی با اشاره به نقش فرهنگیان در آموزش و پرورش فرزندان جامعه، گفت: معلمان ما شغل استادی خود را به سایر کارها ترجیح داده‌اند، بنابراین باید به شکل نظام‌مند در جهت رفع دغدغه‌های فرهنگیان گام برداریم و دولت می‌بایست به شکل نظام‌مند زندگی معلمان را تضمین کند.

وی با تأکید بر اینکه بعد از 38 سال از انقلاب اسلامی نباید فرهنگیان کماکان دغدغه‌مند باشند،‌ افزود: معتقدیم هیچ‌کسی نباید به‌ علت محروم بودن از علم‌آموزی محروم باشد و جامعه زمینه رشد وی را فراهم کند و  باید عدالت و استانداردسازی آموزشی گسترش یابد، چرا که عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند که مباحث اقلیمی و آب‌وهوایی نباید افرادی از جامعه را از آموزش استاندارد در جامعه محروم کند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: این پسندیده نیست که عده‌ای به صندوق فرهنگیان دست‌اندازی کنند و سهم هر فرهنگی را که بین 8 تا 10 میلیون تومان بود، بردارند، چرا که این صندوق متعلق به همه فرهنگیان است.

وی با اشاره به اینکه برخی از فرهنگیان علاوه بر معلمی به شغل دوم روی می‌آورند، تصریح کرد: ما باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که هیچ فرهنگی به دنبال شغل دوم نباشد و کرامت امر مستحبی نیست، بلکه شغل، ‌ازدواج و مسکن در شأن جوانان و افراد جامعه ما عین فقه ماست.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به قوانین و مقررات در آموزش و پرورش، گفت: اگر این قوانین و مقررات به طور کامل عمل می‌شد، باز ما این‌گونه دغدغه نداشتیم، بنابراین دوره حرف و حرف‌درمانی سپری شده و میدان، میدان اقدام و عمل است.

وی با اشاره به اهمیت نظرخواهی از معلمان در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: تحولات در سازمان و سازوکار آموزش و پرورش بدون نظرخواهی از معلمان و فرهنگیان صحیح نیست. من مهمترین نکته را به حساب آوردن فرهنگیان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور می‌دانم و حفظ شأن و کرامت فرهنگیان به حساب آوردن آنان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌هاست.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به سند 2030 تصریح کرد: سند 2030 بومی‌سازی نشده و این با سند ملی ما سنخیت ندارد. یک باره یک سند می‌آید که با سند مصوب و بومی ما تضاد دارد، این یعنی سند تحول آموزش و پرورش را در گروی یک سند گذاشته‌ایم که هنوز در مراجع قانونی به تصویب نرسیده است.

وی با اشاره به حقوق شهروندی نیز گفت:‌ حقوق شهروندی نیاز به رونمایی ندارد، بلکه حقوق شهروندی به معنای این است که جوان ما از بیکاری خجالت نکشد و سفره‌ خانواده‌های ما خالی از طعام نباشد، کارگاه‌ها تعطیل نشوند و یک فرهنگی برای وام ازدواج دختر خود مشکلی نداشته باشد، بنابراین مشکل ما رونمایی از سند و کاغذ و نوشته نیست.

رئیسی با تأکید بر اینکه امروز میدان حرف نیست، بلکه میدان عمل است، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز هست با آنچه که باید باشد، فاصله دارد؛ مردم با نداشتن می‌سازند،‌اما با تبعیض نمی‌سازند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: فقر مطلق، بیکاری و فساد اداری به هیچ‌وجه زیبنده نظام اسلامی نیست و ما همه اینها را قابل حل می‌دانیم و معتقدیم نه بازگشت به گذشته و نه پذیرش وضع موجود، بلکه باید تغییر به نفع مردم صورت بگیرد.

وی معتقد است که بسیاری از ساختارهای فسادآور در کشور ما قابل اصلاح است و مردم هم دیگر طاقت شنیدن فساد در رسانه‌ها را ندارند.

رئیسی با بیان اینکه دولت باید خودش مدعی فساد باشد،‌ خاطرنشان کرد: دزد، دزد گفتن کافی نیست، بلکه دولت باید اعلام کند که یک ساختار فسادزا را شناسایی و یا اصلاح کرده و با متخلفان نیز برخورد شده، اما وقتی دولت بگوید ما لیستی را داریم و قوه قضائیه بگوید به دست ما نرسیده،‌ این مردم را خوشحال نمی‌کند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری بر این باور است که در موضوع فساد قبل از هر کسی باید مدعی مبارزه با فساد، رئیس دولت باشد و اگر شخصی در روزنامه درباره فساد نوشت، باید مورد نقد قرار گیرد، نه اینکه وی را مورد سرزنش قرار دهیم.

وی در پایان تأکید کرد: امروز مسئله اصلی کشور کمبود منابع آب، نقدینگی، قانون و نگارش حقوق شهروندی نیست، بلکه مشکل ما مدیریت اجرایی در کشور است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top