تاریخ انتشار: شنبه 1396/02/23 - 03:36
کد خبر: 235029

یک لیست 21 نفره و این همه اختلاف؟

پدرخوانده‌ها داد اصلاح‌طلبان را درآوردند

اصلاح‌طلبان که همواره منتقد دستور از بالا برای رأی دادن و کار سیاسی بوده‌اند، سال گذشته با «تکرار می‌کنم» یک نفر به دو لیستی که نمی‌شناختند و حتی بعضاً اسامی مخالفانشان در آن بود (خصوصاً لیست خبرگان) رأی دادند. امسال نیز از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب این موضع به گوش می‌رسد که تابع باشید، کار تشکیلاتی یعنی همین!

خبرنامه دانشجویان ایران: آبان 95 بود که بعد از چند ماه انتقادهای زودگذر و تقریباً ساکت و آرام به لیست امید در انتخابات مجلس تهران الهه کولایی خبری را اعلام کرد که اگر این خبر رسواکننده در کشورهای دیگر منتشر می‌شد، موجی از استعفا را در احزاب سیاسی و مجلس به دنبال داشت اما در ایران از کنار این خبر تقریباً راحت گذشته شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از جوان، الهه کولایی آن زمان اعلام کرد که «برخی افراد در لیست امید با رانت و پول وارد شده‌اند.» این رسوایی برای جریان اصلاح‌طلب را این جریان در سکوت رد کرد و گذشت؛ جریانی که تا پیش از این تظاهر می‌کرد نسبت به ورود پول‌های کثیف به انتخابات بسیار حساس است. انتقادها به لیست امید تا پیش از این به دلیل جای دادن افراد گمنام و بی‌تجربه در لیست و بعد هم افرادی بود که تا پیش از این در جناح مقابل اصلاح‌طلبان بودند و در چرخشی 180 درجه‌ای چون پیروزی را در اصلاح‌طلب بودن دیدند، به سمت و سوی وکیل‌الدوله شدن در سایه دولت یازدهم پیش رفتند و البته پس از ورود به مجلس به جای محمدرضا عارف از رئیس مجلس شدن علی لاریجانی حمایت کردند.

حالا لیست شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران منتشر شده است، اما از همان آغازین دقایق انتشار، موج انتقادات در فضای مجازی شروع شد. کاربران اصلاح‌طلب صریحاً اعلام کردند این بار فریب نخواهند خورد و لیستی رأی نخواهند داد. آنها می‌گویند لیست منتشره را نمی‌شناسند و معتقدند معلوم نیست اعضای لیست از کجا آمده‌اند. این جنگ و جدال سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از شورای شهر یادآور جنگ سیاسی آنان در شورای شهر اول است که در نهایت به انحلال شورای پایتخت انجامید.

دعوای تصاحب کرسی، آقای عارف اخلاق را سر بریدید!

موج اعتراضات درون گروهی اصلاح‌طلبان به لیست 21 نفره این جریان همچنان و بعد از سه روز ادامه دارد. آنهایی که در لیست قرار نگرفته‌اند، سر و صدای اعتراضات تندشان بلند شده است. به نظر می‌رسد دعوا در میان اصلاح‌طلبان بر سر تصاحب کرسی شورای شهر پایتخت در روزهای آینده هم ادامه یابد. اسماعیل دوستی از کسانی است که اعتراضات تند و صریح او به این لیست و به شخص محمدرضا عارف این روزها بسیار سر و صدا کرده است. فاطمه دانشور عضو فعلی شورای اسلامی شهر تهران در همایش دوباره اصلاحات، دوباره امید، خطاب به عارف گفت: الان بنده را شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان رد صلاحیت کرد. آقای عارف دست شما درد نکند، شما اخلاق را سر بریدید. شما اصلاح‌طلبان بنده را رد صلاحیت کردید، بترسید از روزی که مردم شما را رد صلاحیت کنند. وی ادامه داد: بنده قبول ندارم که شما گفتید بین 150 نفری که رزومه کاری فرستادند، بنده نمره کسب نکردم.

آقای عارف! خاتمی نمی‌خواهد هزینه لیست را بپردازد، چرا شما می‌خواهید؟

اسماعیل دوستی، عضو فعلی شورای شهر تهران روز پنج‌شنبه در همایش دوباره اصلاحات، دوباره امید، طی سخنانی اظهار داشت: هیچ یک از همان 150 نفر منتخب شورای‌عالی اصلاح‌طلبان رزومه و سوابق من را ندارند ولی الان 11 نفر در همین لیست هستند که اصلاً من نمی‌شناسم! از اول می‌گفتید قرار نیست کسی از شورای فعلی در لیست باشد، ما می‌پذیرفتیم ولی چرا دو نفر را گذاشتید، این بنابر چه ضابطه‌ای بوده و حالا هم توقع دارید ما انصراف دهیم.

دوستی ادامه داد: همین حزب مشارکت و اتحاد ملی فعلی بود که سال 84 باعث شکست اصلاح‌طلبان شدند و الان هم دارند همان بازی را تکرار می‌کنند. شماها اصلاح‌طلب نیستید و قصد تخریب اصلاحات را دارید. جالب است کسی را از حزب اعتماد ملی در لیست شورای‌عالی اصلاح‌طلبان می‌گذارند که موافق استعفای کروبی از دبیرکلی حزب بوده است. لیستی بستید که حتی شورای نگهبان هم این لیست را نمی‌بست! درود بر شورای نگهبان.

دوستی با اشاره به اینکه آقای عارف اشتباه را بپذیرید، گفت: آقای عارف آقایان ترک‌نژاد و جواد امام پذیرفتند که اشتباه شده و گفتند که 37 نفر به ما تحمیل شده است و شما اشتباه را نمی‌پذیرید! چرا وقتی خاتمی اصرار دارد هزینه این لیست را نپردازد، شما اصرار دارید این کار را کنید. وی خاطرنشان کرد: آقای چمران خانم راستگو را در لیست خودشان گذاشتند بعد شما حکیمی‌پور و دوستی را در لیست نمی‌گذارید! خانم دانشور را که در جنوب شهر برای کودکان کار زحمت می‌کشد در لیست نمی‌گذارید، بعد یک خانم ماما یا یک جوان 30 ساله را می‌گذارید که کسی نمی‌شناسد و کل رزومه‌اش مقاله پژوهشی است.

تابع باشید، کار تشکیلاتی یعنی همین!

اصلاح‌طلبان که همواره منتقد دستور از بالا برای رأی دادن و کار سیاسی بوده‌اند، سال گذشته با «تکرار می‌کنم» یک نفر به دو لیستی که نمی‌شناختند و حتی بعضاً اسامی مخالفانشان در آن بود (خصوصاً لیست خبرگان) رأی دادند. امسال نیز از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب این موضع به گوش می‌رسد که تابع باشید، کار تشکیلاتی یعنی همین!

عبدالله ناصری چهره سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: از آنجایی که شورای عالی به عنوان مرجع نهایی اصلاح‌طلبان این لیست را ارائه کرده است از آن پیروی می‌کنم اما به عنوان یک شخص اصلاح‌طلبِ کنشگر به شخصه 50 درصد این لیست را نسبت به افرادی که خارج از این لیست مانده‌اند حائز مدیریت نمی‌دانم، البته شورای عالی اصلاح‌طلبان باید در این خصوص پاسخگو باشد اما معتقدم اصلاح‌طلبان باید تابع نظر نهایی این شورا باشند.

ناصری با بیان اینکه اگر دوستان منتقد کار تشکیلاتی را پذیرفته‌اند باید به نظر نهایی احترام بگذارند، تصریح کرد: طبعاً شورای عالی سیاستگذاری مورد توافق و اعتماد همه اصلاح‌طلبان است، اما باید بگویم این لیست نتوانست من را به عنوان یک ناظر اصلاح‌طلب راضی کند!

همینی که هست! اعتراضات طبیعی است!

مرتضی حاجی، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به گمانه زنی‌های شکل گرفته در فضای مجازی پیرامون تغییر در لیست اصلاح‌طلبان انتخابات شورای شهر تهران، گفت: این لیست هیچ تغییری نکرده و مصوبه شورای عالی سیاستگذاری است. با اطمینان می‌گویم کسانی که در لیست هستند در رأی‌گیری رأی آوردند و همان افراد هم مورد تأیید هستند و هیچ تغییری در آن رخ نداده است.

محمود صادقی، عضو دیگر شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم در پاسخ به اینکه در فرایند انتخابات درون گروهی اصلاحات برای ورود نفرات به لیست 21 نفره اعتراضی از سوی کاندیداها به وقوع پیوسته یا خیر گفت: به دلیل اینکه انتخابات نفرات در فضایی کاملاً دموکراسی و روشن برگزار شده اعتراضی حادث نشده است اما امکان اینکه فردی نسبت به اولویت‌ها و خروجی آرا رضایت کامل نداشته باشد وجود دارد که این امر نیز موضوعی طبیعی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top