تاریخ انتشار: شنبه 1396/02/23 - 03:44
کد خبر: 235031

معلمان در حسرت یک عذرخواهی ساده!

معلمان همواره با وعده دلخوش بودند؛ وعده پرداخت معوقات پاداش فرهنگیان بازنشسته تا آخر ماه، وعده پرداخت حقوق حق‌التدریسی‌ها تا آن ماه، وعده افزایش حقوق و... که طبیعتا بعد از خلف وعده‌های احتمالی آنها را بدبین و دلسرد می‌کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معلمان همواره با وعده دلخوش بودند؛ وعده پرداخت معوقات پاداش فرهنگیان بازنشسته تا آخر ماه، وعده پرداخت حقوق حق‌التدریسی‌ها تا آن ماه، وعده افزایش حقوق و...

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از وطن امروز، یکی از سوالات مهم فرهنگیان این روزها این است که سرانجام تخلفات صندوق ذخیره و بانک سرمایه چه شد و چرا شفاف‌سازی کامل در این زمینه با ارائه مستندات صورت نمی‌گیرد و آموزش‌وپرورش درباره تخلفات توضیح نمی‌دهد؟ به گزارش فارس، آموزش‌وپرورش عیال‌وارترین وزارتخانه کشور است و نزدیک به یک‌سوم کارمندان دولت را شامل می‌شود، کارمندانی که در دورافتاده‌ترین نقاط کشور هم حضور فعال دارند و همواره تأثیرگذار و منشأ خدمت بوده‌اند و نفوذ فکری و فرهنگی آنها در دانش‌آموزان به صورت مستقیم و خانواده‌های آنان به صورت غیرمستقیم، غیرقابل انکار است. شاید به دلیل همین تاثیرگذاری است که هر زمان که تنور انتخابات داغ می‌شود، معلمان یکی از اقشاری هستند که مخاطب بیشترین وعده‌ها که معمولا از جنس معیشتی است، می‌شوند.

نفس وعده و جدی گرفتن این قشر مهم اقدامی زیبا و فرهنگی است و نشان از توجه به مساله مهم تعلیم و تربیت دارد اما چرا فقط در آستانه انتخابات این اتفاق می‌افتد و سایر مواقع معلمان تنها دلخوش به وعده‌ها هستند. در کنار ناخرسندی معلمان از وعده‌های تحقق‌نیافته یا در آستانه انتخابات تحقق‌یافته مسؤولان، مساله صندوق ذخیره فرهنگیان هنوز برای آنها گنگ و غیرشفاف است.

ارباب وعده‌ها

معلمان همواره با وعده دلخوش بودند؛ وعده پرداخت معوقات پاداش فرهنگیان بازنشسته تا آخر ماه، وعده پرداخت حقوق حق‌التدریسی‌ها تا آن ماه، وعده افزایش حقوق و... که طبیعتا بعد از خلف وعده‌های احتمالی آنها را بدبین و دلسرد می‌کرد.

یک معلم ایلامی که دانشجوی دکتراست و 7 سال سابقه تدریس دارد درباره وعده‌های داده شده، می‌گوید: مسؤولان وزارت آموزش‌وپرورش در رسانه‌ها گفتند حداقل حقوقی که به معلمان بعد از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اضافه شد 300 هزار تومان است اما برای نمونه به حقوق من تنها 70 هزار تومان اضافه شد! هرچند به حقوق برخی معلمان 300 هزار تومان اضافه شد اما نباید درباره همه معلمان چنین آماری داد زیرا اعتماد آنها را از بین می‌برد. یک آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی می‌گوید: بین 700 تا یک‌میلیون تومان حقوق می‌گیرم و منتظر اجرایی شدن مصوبه مجلس درباره استخدامم هستم اما دولت به آن عمل نمی‌کند. معلم دیگری که 16 سال سابقه تدریس دارد و کارشناسی ارشد روانشناسی است، می‌گوید: در طرح رتبه‌بندی به حقوق من حدود 200 هزار تومان اضافه شد و طرح رتبه‌بندی آنگونه که تبلیغش را می‌کردند، اجرا نشد.

اعتماد بر باد رفته فرهنگیان!

یکی از سوال‌های مهم فرهنگیان این روزها این است که سرانجام سوءاستفاده مالی صندوق ذخیره چه شد و چرا شفاف‌سازی در این زمینه صورت نمی‌گیرد و آموزش‌وپرورش درباره تخلفات توضیح نمی‌دهد؟ یک معلم تنکابنی گفت: معلمان معترضند که رسم امانتداری در صندوق ذخیره انجام نگرفت و بعد از افشای سوءاستفاده گسترده مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان، شفاف‌سازی پیرامون این مساله هم به عمل نیامد. همکاران آرزو به دل هستند که یک عذرخواهی ساده از آنها صورت گیرد. وی افزود: اکنون تخلفات را به بانک سرمایه نسبت می‌دهند اما کسی بیاید با مستندات درباره تمام تخلفاتی که مطرح شده در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان توضیح دهد تا اصل همه چیز مشخص شود. یک معلم شاغل در خدابنده زنجان درباره بی‌اعتمادی معلمان به صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: همکاران من بعد از افشای سوءاستفاده مالی در صندوق کم‌کم سرمایه‌های‌شان را از صندوق بیرون آورده‌اند و من هم به این فکر افتاده‌ام. کاش حداقل یک عذرخواهی از معلمان درباره این تخلفات صورت می‌گرفت. علت عدم این عذرخواهی که کمترین انتظار فرهنگیان پس از فروریختن کوه اعتماد آنهاست، مشخص نیست. آیا هنوز هم دولتی‌ها معتقدند تخلفی در صندوق ذخیره صورت نگرفته و آنچه اتفاق افتاده یک معوقه بوده است؟

اسدالله عباسی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با محرز دانستن تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان بیان داشت: تاکنون یکهزار میلیارد تومان از تخلفات صندوق ذخیره مستندسازی شده و به نظر می‌رسد ادامه بررسی تخلفات 2 ماه دیگر طول بکشد. گفتنی است، به نظر می‌رسد دولتی‌ها با توجیه‌های متعدد در آستانه انتخابات به دنبال شانه خالی کردن از تخلفات صندوق ذخیره هستند؛ از انداختن آن به دوش دولت قبل تا معوقه دانستن فساد مالی کلان و ناچیز دانستن تخلفات و منحصر کردن آن در بانک سرمایه. رویه‌ای که اعتماد معلمان را بیش از پیش مخدوش می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top