تاریخ انتشار: شنبه 1396/02/23 - 20:25
کد خبر: 235129

میرسلیم: دولت یازدهم تولید را راکد و جوانان را بیکار کرد

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که دانشجویان دانشگاه شریف ماهواره خودشان را آماده پرتاب می‌کنند اما دولت یازدهم جلوی آن را میگیرد؛ آیا این بها دادن به علم است، ادامه داد: وعده‌های هر دولتی که سرکار می‌آید محقق نمی‌شود مگر بدست افرادی که آلوده به فساد نباشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ دولت یازدهم با سیاست مهار تورم صنایع و تولید را راکد و جوانان ما را بیکار کرد. هنر این بود که جوانان در کار بمانند و تولید پر رونق باشد و توام با آن تورم مهار شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (شنبه 23 اردیبهشت ماه) در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز و با اشاره به تلاش ناکام طرفداران دولت روحانی در برهم زدن این مراسم، گفت: دیشب در مناظره من خواستم بیانگر نظر شما دانشجویان باشم و به نامزدها اعلام کنم که دانشجوها هم هستند و باید در جمع آنها حضور داشته باشید.

وی افزود: ریشه مشکل ریزگردهای خوزستان فنی است و با بررسی که ما کردیم بین ٣ تا ٤ سال مهار می‌شود و اگر کسی گفت ٦ ماهه آن را مهار می‌کنم حرف غیرعلمی زده است چرا که با تکذیب کردن این مساله به جایی نمی‌رسیم، تکذیب جای تدبیر را نمی‌گیرد.

میرسلیم تاکید کرد: اشتباهاتی نظیر ساختن سد گتوند باعث ریزگردها شده است؛ باید این سد را بدون رو در بایستی تعطیل کرد. مانند سدهایی که بر رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه زده شده است.

به اعتقاد این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اگر ما در مناسبات سیاسی مان با کشورهای همسایه خودمان فعال باشیم میتوانیم ریزگردها را مهار کنیم. بیابان زایی که در کشور همسایه ما ایجاد شده است ناشی از خشک شدن سرچشمه فرات است :امروز ترکیه در حال ایجاد سد بر روی فرات است که ما باید با مناسبات سیاسی خودمان مانع از این مساله شویم

وی اضافه کرد: دولتی که فقط مذاکره با آمریکا را در شان خودش می‌داند و امیدوار است تا لبخند دولت آمریکا متوجه ما شود دیگر اعتنایی نمی‌کند که با ترکیه مذاکره کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه مذاکره با همسایگان اولین اقدام است نه آخرین اقدام، گفت: اگر میخواهیم با ریزگردها و قاچاق مقابله کنیم باید به مذاکره با همسایگان اعتنا کنیم

میرسلیم تاکید کرد: من ده‌ها سال است که نسبت به سوزاندن گاز ترش در خوزستان اعتراض می‌کنم اما این مساله مربوط به این دولت نیست اما در دولت یازدهم تشدید شده است. همین گازی که در مشعل‌ها سوزانده می‌شود از نظر ارزش، برابر با دو ماه کل یارانه‌ها است. من پیشنهاد دادم که باید این گاز ترش را به انرژی برق تبدیل کنیم.

وی بر این باور است کشور پیشرفت نخواهد کرد مگر به اینکه به فعالیت های پژوهشی دانشجویان و اساتید بها بدهیم و ما در مرکز تحقیقات خود سال‌ها کار کردیم بدون اینکه تسلیم خارجی شویم. حال دولت می‌گوید تا تحریم برداشته نشود ما آب و نان شما را نمی‌توانیم تامین کنیم و آنچه من می‌گویم را عمل کرده‌ام.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که دانشجویان دانشگاه شریف ماهواره خودشان را آماده پرتاب می‌کنند اما دولت یازدهم جلوی آن را میگیرد؛ آیا این بها دادن به علم است، ادامه داد: وعده‌های هر دولتی که سرکار می‌آید محقق نمی‌شود مگر بدست افرادی که آلوده به فساد نباشد.

میرسلیم گفت: افرادی هستند که سرمایه و پول دارند و سرمایه‌شان هزار میلیارد تومان است؛ اگر من خواستم از آنها استفاده کنم باید به آنها بگویم کاسبی خود کنار بگذارید و بیایید سرکار. برخی وزرا مثل نعمت‌زاده که من در ابتدای انقلاب با آنها همکار بودم، عضو هیات مدیره ٩٠ شرکت است. نمی‌توان در کابینه دولت کاسبی کردن و خدمت کردن را باهم جمع کنیم.

وی بر این باور است که فساد از سرچشمه باید خشکیده شود چرا که وقتی وزیر و مدیرکل اصلاح بشوند و مفسد نباشند، کارمندان آن هم درست می‌شوند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت:  اگر در این کشور بخواهیم طبق اهداف چشم انداز پیشرفت کنیم، نیرو کم خواهیم آورد. دولت یازدهم با سیاست مهار تورم صنایع و تولید را راکد و جوانان ما را بیکار کرد. هنر این بود که جوانان در کار بمانند و تولید پر رونق باشد و توام با آن تورم مهار شود

میرلسیم افزود: در سال ٥٤ وقتی دانشجویان به تشکیلات طاغوت اعتراض می‌کردند، گارد وجود داشت و دانشجویان را فلک می‌کرد و آنها را سر به نیست می‌کرد. از اینکه امروز می‌توانید به راحتی عقیده خود را مطرح کنید، قدردان باشید. قدر اینکه امروز می‌توانید نعره و فریاد بزنید را بدانید. من به شما احترام گذاشتم و در جمع شما حاضر شدم اما دیگر نامزدها به حضور در جمع شما اهمیت نمی‌دهند.

وی در سخنان پایانی خود خطاب به دانشجویان گفت: :مبادا روز ٢٩ اردیبهشت رای خود را خراب کنید و بعد از ٤ سال از رایی که دادید پشیمان شوید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top