تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/02/24 - 21:58
کد خبر: 235221

شکایت بسیج دانشجویی دانشگاه اراک از تخلفات رئیس دانشگاه

۱۹ اردیبهشت ماه بود که نشستی سیاسی به صورت غیر قانونی و مجوز صوری در دانشگاه اراک برگزار شد که در واقع تبلیغات روحانی بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیج دانشجویی دانشگاه اراک با صدور نامه‌ای خطاب به هیات نظارت دانشگاه پیرامون اتفاقاتی که در روزهای اخیر در این دانشگاه رخ داده است، اعلام کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه اراک شکایت خود را از هیات نظارت دانشگاه و شخص ریاست دانشگاه و همچنین انجمن اسلامی دانشجویان به علت تخلفات مکرر به هیات نظارت مرکزی وزارت علوم تقدیم می‌کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بر همین اساس، بسیج دانشجویی دانشگاه اراک به هیات نظارت این دانشگاه نامه ای صادر کرده است که متن کامل این نامه به شرح زیر است:

ریاست، اعضا و دبیر محترم هیات نظارت دانشگاه اراک

سلام‌علیکم 

در روزهای اخیر شاهد اتفاقاتی در دانشگاه اراک هستیم که بیش از هر چیز سیاسی‌کاری‌های گسترده و زد و بندهای پشت پرده را نشان می‌دهد. موضوعی که طی دو سال اخیر و با شکل‌گیری مجدد انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه به‌شدت قوت گرفته است و فضای سیاسی این دانشگاه را متشنج کرده است.

بسیج دانشجویی دانشگاه اراک اما طی این مدت و مکرراً به‌صورت کتبی و شفاهی مواردی را به هیئت نظارت متذکر گردیده است که این روزها بازهم شاهد بی‌توجهی به قانون و زیر پا گذاشتن آن این بار توسط مسئولین و شخص ریاست دانشگاه هستیم.

حافظه تاریخی ما به خاطر دارد که اولین موج قانون‌شکنی‌ها توسط تشکل مذکور و سستی و مماشات مسئولین مربوطه در برخورد با تخلفات، در برنامه مصطفی معین و در 16 آذر سال 94 اتفاق افتاد، زمانی که هیئت نظارت ابتدا طی چندین جلسه با حضور وی در دانشگاه مخالفت کرد و سپس حضور وی را منوط به پذیرش مناظره با طرف مناظره مدعو از سوی بسیج دانشجویی دانست که البته آقای معین نپذیرفت و به‌یک‌باره با دو رأی موافق از سه رأی این هیئت و تصمیمی متزلزل، نامبرده در شرایطی در دانشگاه اراک سخنرانی کرد که تعداد انبوهی از حاضرین در جلسه دانشجو نبوده و از بیرون دانشگاه حضور داشتند. لذا قبل از برگزاری این مراسم بسیج دانشجویی طی نامه‌ای محرمانه به هیئت نظارت، نسبت به تصمیمات متزلزل و عدم قاطعیت در برخورد این هیئت هشدار داد و در اعتراض به آن تمامی برنامه‌های خود در رابطه با 16 آذر را لغو اعلام کرد و خواستار تغییر رویکرد در تصمیم‌گیری‌های این هیئت شد.

جنب‌وجوش تشکل مذکور اما طی هفته‌های منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در بهمن و اسفندماه 94 بالا گرفته و این بار بازهم انجمن اسلامی دانشجویان طی اقدامی اقدام به برگزاری میتینگ انتخاباتی دو نامزد این انتخابات(آقایان علی یوسفی و داوود  نعیمی) می‌نماید و با قرائت بیانیه‌ای در صحن علنی دانشگاه از این دو نفر درخواست ائتلاف دارد. 

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه نیز طی اقدامی بدون مجوز(طبق گفته مسئول نهاد رهبری-دکتر ایمانی مقدم- ایشان از این برنامه اطلاعی نداشته‌اند و برای حضور در جلسه هیئت نظارت از ایشان دعوت نشده است) میتینگ انتخاباتی برای آقای سید مهدی مقدسی برگزار می‌کند درحالی‌که افرادی از بیرون دانشگاه در این جلسه حضور دارند و سالن جلسه را مملو از پوسترهای تبلیغاتی کرده و در ورودی دانشکده عکس و تبلیغات ایشان را توزیع می‌کنند. حال سؤال اینجاست که اعلام حمایت از این افراد آن‌هم در صحن علنی دانشگاه با قرائت بیانیه و اتهام زنی به روند تائید صلاحیت‌ها از این تریبون رسمی نقض صریح ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نبود؟!

این بار نیز بسیج دانشجویی طی نامه‌ای موارد مذکور را به اعضای هیئت نظارت گوشزد کرد و خواستار پیگیری و برخورد با این تخلفات شد اما در عمل هیچ اتفاقی را شاهد نبودیم!

در جریان رقابت‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت‌ماه 1395 حضور آقای علی مطهری را در دانشگاه اراک شاهد بودیم که  در این جلسه صراحتاً به دفاع از فتنه و سران آن پرداخته شد و انجمن اسلامی دانشجویان با پخش کلیپی در رابطه با حوادث فتنه 88 بار دیگر این خط قرمز نظام را نادیده گرفت و به تطهیر سران فتنه پرداخت.

این اقدامات هنجارشکنانه مورد واکنش جدی بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک قرار گرفت که به انتشار بیانیه اعتراضی مشترک این دو تشکل انجامید، به همین منظور طی جلسه‌ای که  از سوی هیئت نظارت در تاریخ 6 اردیبهشت 95 تشکیل گردید، نماینده وزیر علوم (دکتر نظری) به دفاع از فتنه گران پرداخته و تنها مقرر شد دبیر انجمن مذکور بابت حواشی برنامه عذرخواهی نماید که همچنان در عمل اتفاق نیفتاد!

اما بازهم در مراسم 16 آذر سال 95 خبر حضور محمود صادقی، نماینده تهران که با اتهام زنی به قوه قضائیه حاشیه‌ساز شده بود به گوش می‌رسید، مراسمی که در همان ابتدا دبیر انجمن اسلامی برگزاری آن را مرهون تلاش‌های شخص استاندار دانسته و از حمایت ایشان در راستای برگزاری این مراسم تشکر می‌کند.

و اما این بار که بازهم این تشکل یک‌بارمصرف در آستانه انتخابات حساس ریاست جمهوری در راستای تأمین منافع جریانی خاص به تحرک وا‌داشته شد و در روز سه‌شنبه 19 اردیبهشت 96 با برگزاری برنامه‌ای فرمایشی، آشکارا دانشگاه اراک را به ستاد انتخاباتی حسن روحانی تبدیل کرد و با پخش مستند انتخاباتی وی و سخنرانی رضا آستانه رئیس ستادش در استان مرکزی و سایر حواشی یک میتینگ و همایش انتخاباتی تمام‌عیار را رقم زد.

برنامه‌ای که زیر سایه سکوت شخص رئیس دانشگاه و همراهی مسئولین حتی با حضور در این مراسم برگزار شد؛ اما مسئول نهاد رهبری دانشگاه که یکی از سه عضو هیئت نظارت دانشگاه هستند، صراحتاً به غیرقانونی بودن آن اشاره کردند و طی مصاحبه‌ای  افزودند که حتی قبل از برگزاری از این مراسم اطلاعی نداشته‌اند؛ درحالی‌که وظیفه دبیر هیئت نظارت دانشگاه مطلع ساختن هر سه عضو و تعیین زمان جلسه هیئت نظارت می‌باشد. در این مراسم رئیس ستاد آقای روحانی تریبون را در دست گرفته و در صحن علنی دانشگاه به حمایت از حسن روحانی و تخریب سایر نامزدهای رقیب می‌پردازد. 

حال سؤال اینجاست: آیا این اتفاقات نقض صریح قانون نیست!!!

آقای دکتر حمیدی جنابعالی به‌عنوان ریاست دانشگاه اراک و رئیس هیئت نظارت دانشگاه بارها نشان داده‌اید که با سکوت خود در برابر قانون‌شکنی‌ها با آن همراهی کرده‌اید اما این بار هم قصد سکوت دارید؟! تا کی، مرزهای قانون باید در دانشگاه تحت مدیریت شما باید درنوردیده شود؟ تا چه زمانی باید شاهد بهره‌کشی جریانات سیاسی خاص از دانشگاه اراک باشیم؟تا کی زد و بندهای سیاسی و پشت پرده باید فضای دانشگاه را سیاست زده کنند؟

بسیج دانشجویی به‌عنوان تشکیلاتی که خود را فراجناحی می‌داند و بارها با برنامه‌هایش آن را به اثبات رسانیده است، به‌هیچ‌عنوان به دنبال سکون در دانشگاه نیست؛ اما فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه باید در راستای آگاهی بخشی و ایجاد نشاط در دانشگاه باشد؟ این‌چنین از شأن و قداست دانشگاه حراست می‌کنید.

جنابعالی باید از دانشگاهیان به خاطر توهین به شأن دانشگاه و شعور و منزلت دانشجویان و اساتید در این برنامه‌های عذرخواهی کنید.

چرا بارها تذکرات بسیج دانشجویی به هیئت نظارت دانشگاه و شخص جنابعالی موردتوجه قرار نگرفت که امروز بازهم شاهد چنین اتفاقاتی باشیم که دانشگاه مادر استان مرکزی دستمایه اهداف شوم سیاسی افراد و جریاناتی خاص باشد؟! حفظ این پست‌ها چقدر ارزشمند است که در مجموعه تحت مدیریت شما بارها و بارها فتنه گران تطهیر می‌شوند و دم برنمی‌آورد!

مسئولین و دانشگاهیان محترم دانشگاه اراک این روزها شاهد سیاسی شدن دانشگاه نیستیم؛ بلکه آنچه مشهود است ورود سیاست به دانشگاه است و بهره‌برداری عناصر شکست‌خورده‌ی سیاسی که در محیط دانشگاه جایگاهی ندارند. چه نگاه موشکافانه‌ای دارند رهبری معظم انقلاب که می‌فرمایند:

" دفاع از این نظام، وظیفه همه است؛ مخصوص کسی که عضو نظام هست و جزو تشکیلات دولتی یا غیره هست یا نیست، نمی‌باشد؛ همه باید دفاع کنیم. اگر کسی برخلاف این عمل کرد، لازم نیست که کسی سند بیاورد که این مثلاً وابسته فلان دستگاه و سیستم جاسوسی دنیاست؛ لازم هم نیست رسماً وابسته باشد؛ اما همان حرف را می‌زند و همان کار را می‌کند. اگر پولی هم از آن‌ها نمی‌گیرد، درواقع نوکر بی جیره و مواجب آن‌هاست."

طی دو سال اخیر و پس از بازگشایی مجدد انجمن اسلامی دانشجویان به‌کرات شاهد دست‌های پشت پرده و خط دهی‌هایی به جهت استفاده ابزاری از نام این تشکل از بیرون دانشگاه هستیم و در عمل انفعال مسئولان امر در برخورد با این دست پدیده‌های شوم که عواطف و احساسات پاک دانشجو را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

متأسفانه هیئت نظارت دانشگاه اراک باوجود تذکرات مکرر کتبی و شفاهی بسیج دانشجویی طی یک سال و نیم گذشته کماکان در فضایی سیاست زده و متزلزل تصمیم می‌گیرد، لذا بسیج دانشجویی طبق رسالتی که بر عهده دارد و در پی حفظ و حراست از اصول نظام و انقلاب و منزلت و جایگاه مقدس دانشگاه و دانشگاهیان سستی و اهمال مسئولان دانشگاه را ناشی از به خطر افتادن منافع جریاناتی خاص می‌بیند؛ اما هم‌اکنون اعلام می‌دارد در برابر قانون‌شکنی‌ها و زیر پا نهادن خطوط قرمز و تطهیر فتنه گران در دانشگاه اراک حق هرگونه واکنش قاطع و انقلابی را برای خود محفوظ دانسته و در صورت تکرار چنین حوادثی و برقراری رویه مدیریت موجود در دانشگاه و عدم برخورد با متخلفین وارد صحنه عمل خواهد شد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که بسیج دانشجویی دانشگاه اراک شکایت خود را از هیئت نظارت دانشگاه اراک و شخص ریاست دانشگاه آقای دکتر سعید حمیدی و همچنین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک به علت تخلفات مکرر به هیئت نظارت مرکزی وزارت علوم تقدیم خواهد کرد و موضوع تخلفات انتخاباتی مذکور را با ارائه جزئیات و مستندات موجود از مراجع ذیصلاح اعم از هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی، دادستانی استان مرکزی و نماینده محترم ولی‌فقیه در استان مرکزی پیگیری خواهد کرد.

والسلام علیکم

بسیج دانشجویی دانشگاه اراک

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top