تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/02/25 - 09:18
کد خبر: 235249

در دانشگاه علامه طباطبایی چه خبر است؟

اعتراض دانشجویان به حمایت «اتوبوسی» دانشگاه! +عکس و فیلم

اعتراض دانشجویان به حمایت «اتوبوسی» دانشگاه! +عکس و فیلم

در حالی که طبق گفته مسئولان وزارت علوم، دانشگاه ها باید از برگزاری یا تبلیغات «یکطرفه» خودداری کنند، اما به نظر می رسد دانشگاه هایی هم هستند که طی روزهای باقی مانده به صورت محسوس تر به حمایت از یک کاندیدا خاص اقدام می کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: "با مشاهده اتفاقات به این مسئله پی می بریم که هم دانشگاه و مسئولین مربوطه به عنوان بازوی حمایتی دولت یازدهم در دانشگاه و هم تشکل هایی که با سربرگ آن ها تبلیغات منتشر می شود، رسما فعالیت های تبلیغاتی را با بودجه ی بیت المال انجام می دهند".

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کمتر از چهار روز دیگر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، مسئله ای که این روزها همه فضای سیاسی، اجتماعی کشور را درگیر خود کرده است، در این بین دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی نیز برنامه های متنوعی را برای دانشجویان در نظر گرفته اند.

اما در حالی که طبق گفته مسئولان وزارت علوم، دانشگاه ها باید از برگزاری یا تبلیغات «یکطرفه» خودداری کنند، اما به نظر می رسد دانشگاه هایی هم هستند که طی روزهای باقی مانده به صورت محسوس تر به حمایت از یک کاندیدا خاص اقدام می کنند.

دانشگاه علامه طباطبایی یکی از دانشگاه هایی است که به گفته دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشگاه، فضایی یک طرفه برای تشکل های اصلاح طلب در حمایت از دکتر روحانی تدارک دیده شده است. امیرحسین رفعتی در این بار می گوید: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثمره ی این حمایت ها در نشریات و مواضع آن ها بیشتر آشکار شد به گونه ای که در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، برخی تشکل های دانشگاه ها با هماهنگی ستاد مرکزی رئیس جمهور دکتر روحانی و دانشگاه مربوطه اقدام به انتقال دانشجویان به مراسم تجمع حامیان روحانی کردند. یکی از نمونه های این اتفاق روز شنبه در دانشگاه علامه طباطبایی رخ داد که درآن سرویس های حمل و نقل ستاد مرکزی روحانی با هماهنگی دانشگاه و تبلیغاتی که توسط برخی تشکل های معلوم الحال صورت گرفته بود، وارد دانشگاه شدند و دانشجویان را با اتوبوس های اختصاصی به مراسم حمایتی یکی از کاندیداهای انتخاباتی بردند.

از سوی دیگر این تشکل دانشجویی در بیانیه ای با تشریح اتفاقات رخ داده در این دانشگاه نوشت: با مشاهده اتفاقات به این مسئله  پی می بریم که هم دانشگاه و مسئولین مربوطه به عنوان بازوی حمایتی دولت یازدهم در دانشگاه و هم تشکل هایی که با سربرگ آن ها تبلیغات منتشر می شود، رسما فعالیت های تبلیغاتی را با بودجه ی بیت المال انجام می دهند. یقینا جناب روحانی که خود را وام دار برخی جریان های سیاسی می دانند به خوبی در جریان هستند که کمک های حمایتی و فعالیت تبلیغاتی این جریان ها سبب احیا تشنج های اواخر دهه 80 در دانشگاه ها می شود و بیم آن می رود تا مطالبه ی رهبری مبنی عدم ورود جریان های سیاسی به دانشگاه نادیده گرفته شود و نهاد دانشگاه به حاشیه هایی دچار شود که سبب وارد آمدن آسیب های جبران ناپذیر به رشد و فعالیت های علمی گردد.

اتوبوس‌های تدارک دیده‌شده برای انتقال دانشجویان به وزرشگاه آزادی!

این اعتراض در حالی است که رئیس دانشگاه علامه چندی پیش در مصاحبه ای گفته بود: سیاست کلی دانشگاه‌ها بر این است که تریبون مشخصی برای تبلیغ هیچ یک از کاندیداهای ریاست جمهوری نباشد چراکه دانشگاه‌های دولتی نباید تریبون تبلیغاتی باشند. دانشگاه باید شرایطی را ایجاد کند تا جامعه دانشگاهی با برنامه‌ها و اهداف کاندیداهای مختلف آشنا شوند.

سلیمی خاطرشنان کرد: به تشکل‌های دانشجویی اعلام شد درصورتی که قصد دارند برنامه انتخاباتی برگزار کنند باید این نوع برنامه‌ها با مساوات در اختیار تمامی کاندیداها قرار گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top