تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/02/27 - 04:46
کد خبر: 235430

جلیلی: اگر ونزوئلا بد است چرا وزرای دولت آنجا شرکت‌های تجاری زده بودند؟

سعید جلیلی همچنین در جمع مردم میناب نیز گفت: برای حل مشکلات مردم باید ساز و کار دولت و ساختار اداری کشور تغییر کند و ادارات به دنبال مردم بروند نه اینکه مردم دنبال مسئولان و ادارات بروند و آخر هم نتیجه نگیرند!

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو مجمع تشخیص با بیان اینکه وقتی می‌خواهند به زور سرنیزه آمریکا برای خودشان رأی جمع کنند طبیعی است که توان دفاعی کشور را هم خنجر به پشت خود بدانند، گفت: اگر ونزوئلا بد است چرا وزرای دولت در آنجا شرکت‌های تجاری زده بودند؟

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع پرشور بندرعباس در پاسخ به اظهارات رئیس‌جمهور که گفته بود «آن زمانی که نتوانستیم از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنیم، ایران را در حصر و محاصره قرار دادیم»، گفت: امروز خود ملت باید قضاوت کند که در چه دوره‌ای حقوق‌شان در حصر قرار گرفت؟ در سال‌های 82 تا 84 جز تعلیق توان هسته‌ای کشور چه بدست آمد؟ در سال‌های 92 تا امروز نیز جز بتن‌ریختن در حاصل کار دانشمندان هسته‌ای چه چیزی بدست آوردید؟

وی افزود: در رآکتور اراک بتن ریختند، 10 هزار کیلو مواد را به خارج فرستادند و چند هزار سانتریفیوژ را از چرخه خارج کردند و حالا می‌گویند آمریکا به روح برجام که هیچ، به متن برجام هم پایبند نیست!

جلیلی در ادامه با بیان اینکه تفکر انقلابی در همه این سال‌ها باعث دوری جنگ از کشور شد، تصریح کرد: همین تفکر باعث شد تا دشمنان ما خودشان اعتراف کنند 5 سال در سوریه هر چه داشتیم بکار گرفتیم، اما نتوانستیم موفق شویم چون ایران در آنجا حضور داشت، اما حالا عده‌ای با کمال جسارت و وقاحت می‌گویند چرا در سوریه حضور نظامی داریم؟!

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاً تمام تفکر شما ارتجاع و بازگشت به عقب است، چون می‌خواهید با اتکا به آمریکا کشور را به عقب برگردانید!

جلیلی ادامه داد: می‌گویند ای مردم! با انتخاب خودتان نشان بدهید می‌خواهید در 4 سال کشور پُل ساخته شود؟! پُل را شما زدید یا امام و شهدا که ما را از گذشته ننگین به آینده رهنمون کردند؟ اتفاقاً شما دارید پُل‌ها را خراب می‌کنید و کشور را عقب می‌برید!

وی اضافه کرد: مگر شما چه نسبتی با دشمن دارید که رأی مردم را محدود به جنگ و سرنیزه آمریکا می‌کنید و می‌گویید اگر ما نباشیم جنگ می‌شود؟ این موجب شرمساری است که به زور سرنیزه آمریکا می‌خواهید برای خودتان رأی جمع کنید! آن هم آمریکایی که خودش می‌گوید امکان جنگ با ایران را نداشتیم؛ لذا طبیعی است که امروز هم از توان دفاعی و اقتدار کشور ناراحت شوید و نمایش شهرهای موشکی ایران را خنجر از پشت برای خودتان بدانید!

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: امروز می‌گویند عده‌ای می‌خواهند فقط با ونزوئلا رابطه داشته باشند! ملت باید قضاوت کند که اتفاقاً امروز که مدعی بودند در روابط خارجی و دیپلماسی تبحر دارند، چرخ کارخانه‌های کشور بهتر چرخید یا در دولت قبل که به خاطر دیپلماسی فعال توانستیم خط تولید سمند و پراید در آنجا راه بیندازیم و آنقدر تراکتور به ونزوئلا صادر کنیم که در این کشور ایران را به تراکتور می‌شناختند؟

وی متذکر شد: اگر ونزوئلا بد بود و رابطه با آن برای کشور ضرر داشت، پس بسیاری از وزرای دولت فعلی آنجا چه می‌کردند؟ شرکت احداث صنعت و خانه ایرانیان برای کدام یک از آقایان بود؟ چطور بازار ونزوئلا برای منافع شخصی‌تان خوب بود ولی برای ملت بد بود؟

جلیلی ادامه داد: می‌گویند اگر می‌خواهید در آینده، کشور صادرات داشته باشد، به ما رأی دهید و اگر می‌خواهید واردات داشته باشیم، به رقبای ما رأی دهید! اتفاقاً امروز گزارش دهید در این 4 سال چه کردید؟ 4 سال کشور را معطل کردید؛ ابتدا گفتید مشکلات بعد توافق ژنو خوب می‌شود، بعد همه چیز را به توافق لوزان حواله دادید، بعد توافق وین (برجام) و بعد از آن هم اجرای برجام! اما امروز بگویید نتیجه این 4 سال چه شد؟

وی همچنین گفت: می‌گویند به ما رأی دهید که تحریم‌های غیرهسته‌ای را برداریم! شما ابتدا بگویید که سرنوشت تحریم‌های هسته‌ای چه شد؟ بگویید به جای بِتُن ریختن در تأسیسات هسته‌ای کشور چه به دست آورده‌اید؟ تحریم‌های شورای امنیت که قرار بود لغو شود، چه شد؟ طبق بند 37 برجام اگر ایران از طرف مقابل به خاطر عمل نکردن به تعهداتش شکایت کند، ظرف 30 روز تمام قطعنامه‌های قبلی علیه خود ایران برمی‌گردد!

جلیلی اضافه کرد: چرا وقتی به گفته خودتان آمریکا برجام را نقض کرد، شما نتوانستید شکایت کنید؟ چون این بند در برجام وجود دارد! چرا واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویید؟

وی ادامه داد: مگر تحریم چرخه دلار به بهانه هسته‌ای و بعد از قطعنامه 1803 وضع نشد؟ پس چرا امروز این تحریم هنوز وجود دارد؟ مگر قرار نبود تحریم‌های هسته‌ای لغو شود؟ آیا سفارتخانه‌های ما می‌توانند حساب دلاری باز کنند؟ آیا یک شهروند ایرانی در هرجای دنیا امروز می تواند یک حساب دلاری باز کند؟ اینطور مدعی هستید تحریم ها لغو شده؟

جلیلی در پایان گفت: با استناد به آمار خودتان مشخص است که از چرخش چرخ انقلاب آنطور که شایسته مردم و کشور است عاجز و ناتوانید.

سعید جلیلی همچنین در جمع مردم میناب نیز گفت: برای حل مشکلات مردم باید ساز و کار دولت و ساختار اداری کشور تغییر کند و ادارات به دنبال مردم بروند نه اینکه مردم دنبال مسئولان و ادارات بروند و آخر هم نتیجه نگیرند!

وی که در جمع حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در شهر میناب استان هرمزگان حاضر شده بود با انتقاد از افزایش هزینه‌های دولت یازدهم گفت: در سال 91 کل هزینه‌های دولت نزدیک به 89 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در امسال به بیش از 220 هزار میلیارد تومان رسیده و خود مسئولان اعلام کرده‌اند از این مقدار فقط 10 درصد آن خرج کارهای عمرانی خواهد شد!

جلیلی افزود: این حجم از پول کجا رفته و چرا خودش را در زندگی مردم نشان نمی‌دهد؟ وقتی از این حجم پول فقط 10 درصد آن برای کارهای عمرانی است و بقیه صرف هزینه‌های جاری می‌شود، مشخص است که مشکل بیکاری نیز حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل فرمودند گاهی یک انتخاب نه تا 4 سال بلکه تا 40 سال آینده کشور را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ لذا باید با نهایت آگاهی و دقت روز جمعه رئیس‌جمهور آینده را انتخاب کنیم.

جلیل وی با انتقاد از طرح مباحث موهوم توسط روحانی در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: چه کسی می‌خواهد دیوار بکشد؟ امروز واقعا رقبای شما می‌خواهد در پیاده‌روهای میناب بین زن و مرد دیوارکشی کنند؟ واقعاً این حرف‌ها را کسی باور می‌کند؟ شأن مردم ما این حرف‌هاست؟ اندکی برای ملت شعور قائل شوید! اتفاقاً شما با طرح این مباحث سطحی می‌خواهید بین کارنامه ضعیف‌تان و 4 سال آینده دیوارکشی کنید تا مردم بر اساس تجربه 4 سال گذشته انتخاب نکنند!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top