تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/02/27 - 11:08
کد خبر: 235460

بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین

ما دانشجویان ایرانی نیز به مناسبت سالروز نکبت، تنفر و بیزاری خود را از رژیم صهیونیستی اعلام می‌داریم زیرا که به فرموده امام خمینی (ره) و سیره مقام معظم رهبری یکی از اهداف انقلاب اسلامی آزادی سرزمین فلسطین به طور کامل و قطع غده سرطانی اسرائیل است. پیامی که ما دانشجویان ایرانی از ابتدای انقلاب تا کنون برای همه آزادی خواهان جهان می‌خوانیم، یک جمله ساده بوده است: فلسطین باید آزاد گردد.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه های کشور به مناسبت سالگرد یوم النکبه و اشغال سرزمین فلسطین، بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخش مهمی از این بیانیه امده است: ما دانشجویان ایرانی نیز به مناسبت سالروز نکبت، تنفر و بیزاری خود را از رژیم صهیونیستی اعلام می‌داریم زیرا که به فرموده  امام خمینی (ره) و سیره مقام معظم رهبری یکی از اهداف انقلاب اسلامی آزادی سرزمین فلسطین به طور کامل و قطع غده سرطانی اسرائیل است. پیامی که ما دانشجویان ایرانی از ابتدای انقلاب تا کنون برای همه آزادی خواهان جهان می‌خوانیم، یک جمله ساده بوده است: فلسطین باید آزاد گردد.

متن کامل این بیانیه را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
«وَ أَوْرَثْنَا الْقَوْمَ الَّذِینَ کاَنُواْ یُسْتَضْعَفُونَ مَشَرِقَ الْأَرْضِ وَ مَغَرِبَهَا الَّتىِ بَرَکْنَا فِیهَا  وَ تَمَّتْ کلَمَتُ رَبِّکَ الْحُسْنىَ‏ عَلىَ‏ بَنىِ إِسْرَءِیلَ بِمَا صَبرَواْ  وَ دَمَّرْنَا مَا کاَنَ یَصْنَعُ فِرْعَوْنُ وَ قَوْمُهُ وَ مَا کَانُواْ یَعْرِشُونَ» (اعراف، 137)

69 سال از اشغال سرزمین‌های فلسطین به دست رژیم غاصب صهیونیسم می گذرد. در 15 می سال 1448 نام منحوس اسرائیل در نقشه جهان جای گرفت و سرزمین قدس، قلب تپنده جهان اسلام مورد رنج قرار گرفت. سالروز یوم النکبت، یادآور محنت‌ها و رنج‌های دردناک، آوارگی و کشتار بیش از 800 هزار فلسطینی و پایمال شدن عزت نفس و کرامت مردم فلسطین است.

بیش از نیم قرن از غصب سرزمین مقدس قدس می‌گذرد و همچنان اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی ادامه دارد. کشتار کودکان و زنان بی‌گناه، کشتار بی‌رحمانه صبرا و شتیلا، گسترش شهرک‌سازی‌ها، هتک حرمت مسجد الاقصی، یهودی‌سازی قدس و کرانه باختری، تداوم محاصره نوار غزه و لیست بی‌پایانی که فراموش‌نشدنی است و نه تنها، روزبه روز از آن کاسته نمی‌شود بلکه به آن افزوده می شود.

و اما ملت فلسطین به تأسّی از پیامبر رحمت و مبدأ نهضت اسلامی و منشأ حرکت به سوی برچیدن ظلم و نابکاری، راه مقاومت را پیش گرفتند و درخت تنومند مقاومت را با خون شهدایی چون احمد یاسین‌ها وفتحی شقاقی‌ها و عبدالعزیز رنتیسی ها و... پا برجا نگه داشته‌اند. نسل جدید جوانان فلسطینی نیز متوجه شده‌اند که بایستی دست نصرت الهی را بر هر دست دیگری مقدم بشمارند زیرا که  «لینصرنّ الله من ینصره إنّ الله لقوىّ عزیز».

امروز جوانانی که میراث‌داران شهدای پیشین خود هستند بین دو راه مقاومت یا سازش، مقاومت و ایستادگی را انتخاب نمودند و با تمام وجود در این مسیر قدم گذاشتند. درود و سلام بر شهدای انتفاضه سنگ، اقصی و سکاکین و درود و سلام بر جان‌های آزاد ۱۵۰۰ اسیر فلسطینی که در بند رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب زدند و با خون خود بر صفحات تاریخ نگاشته‌اند تا اسرائیل هست مبارزه نیز هست.

ما دانشجویان ایرانی نیز به مناسبت سالروز نکبت، تنفر و بیزاری خود را از رژیم صهیونیستی اعلام می‌داریم زیرا که به فرموده  امام خمینی (ره) و سیره مقام معظم رهبری یکی از اهداف انقلاب اسلامی آزادی سرزمین فلسطین به طور کامل و قطع غده سرطانی اسرائیل است. پیامی که ما دانشجویان ایرانی از ابتدای انقلاب تا کنون برای همه آزادی خواهان جهان می‌خوانیم، یک جمله ساده بوده است: فلسطین باید آزاد گردد.

ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی با خروش انقلابی خود در راهپیمایی روز قدس به طور همه جانبه از مساله فلسطین حمایت کرده اند. همچنین در شرایط کنونی انتخابات ریاست جمهوری مردم انقلابی ایران مسئولینی  را بر می گزینند که مساله فلسطین را سرلوحه خود قرار داده و برای نابودی اسرائیل تمام تلاش خود را انجام خواهند داد. اما آن چیزی که رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند موشک های ایران و مقاومت نیست بلکه ایمان و عزم راسخ مردان و زنانی است که اجازه نمی‌دهند مستکبران جهانی مانند آمریکا و عوامل دست‌نشانده‌شان در منطقه مانند رژیم نامشروع اسرائیل آن‌ها را تحقیر و به ذلت بکشاند.

«فاصبر انّ وعد الله حقّ و لا یستخفّنّک الّذین لا یوقنون»  (روم،60)

۱- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم تحقیقات
۲-بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق
۳- بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی
۴- بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت
۵-بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر
۶- بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی
۷ -بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر
۸-بسیج دانشجویی دانشگاه شریف
۹- بسیج دانشجویی دانشگاه تهران
۱۰- بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی
۱۱- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
۱۲- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان
۱۳- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
۱۴- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
۱۵- انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بوعلی سینا
۱۶- بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تبریز
۱۷- بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی تبریز
18 - جامعه اسلامی دانشگاه شهید مدنی تبریز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top