تاریخ انتشار: جمعه 1396/02/29 - 22:41
کد خبر: 235682

شور انتخابات در خوابگاه دانشجویی دانشگاه شهید چمران

چند دانشجو در گوشه‌ای گردهم آمده‌اند و با در دست داشتن برگه‌های رأی خود، مقابل دوربین موبایل لبخند می‌زنند و عکس سلفی می‌گیرند. یکی از آن‌ها به خبرنگار ایسنا می‌گوید: من به رأی خودم ایمان دارم و به همین دلیل در انتخابات شرکت می‌کنم تا در آینده خودم سهیم باشم.

خبرنامه دانشجویان ایران: با استقرار صندوق اخذ رای ثابت در مجتمع خوابگاهی دختران حضرت معصومه (س) دانشگاه شهید چمران اهواز، شور و حال فضای دانشجویی در این شعبه اخذ رای به شور و نشاط فضای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری افزوده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، اینجا در مجتمع خوابگاهی دخترانه حضرت معصومه(س) دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشجویان بار دیگر نمایشی از اقتدار را با حضور در پای صندوق‌های رأی و انداختن رأی‌های خود در صندوق، در تعیین سرنوشت و آینده خود و کشورشان عرضه کردند. در این مکان برای رفاه حال دانشجویان ساکن خوابگاه، یک صندوق ثابت تدارک دیده شده و عوامل اجرایی و نظارتی به‌شدت در تکاپو هستند.

در لابی و فضای ورودی مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه (س)،2 صندوق اخذ رای مستقر شده است و صف دانشجویان تا آن‌سوی اتاق ادامه دارد و دنباله‌ی آن از اتاق خارج می‌شود. رأی‌دهندگان با صبوری انتظار می‌کشند. دانشجویی که به‌تازگی به محل اخذ رأی وارد شده است، می‌گوید: من شنیده‌ بودم که صبح، صف دانشجویان بسیار شلوغ بود؛ بنابراین تصمیم گرفتم بعد از ظهر در رای‌گیری شرکت کنم، اما به نظر می‌رسد حتی در این زمان هم چندان از شلوغی کم نشده است.

او ادامه می‌دهد: در انتخابات شرکت می‌کنم چون به هیچ‌وچه معتقد نیستم که تک رأی من تأثیری در سیل آرای جمعیت ایران ندارد، بلکه معتقدم رأی تک تک ماست که آینده مملکت ما را رقم می‌زند. من نسبت به آینده خود مسئولم و می‌دانم رأی امروز من می‌تواند در مسیر سرنوشت خودم و حتی نسل‌های آینده مؤثر باشد.

چند دانشجو در گوشه‌ای گردهم آمده‌اند و با در دست داشتن برگه‌های رأی خود، مقابل دوربین موبایل لبخند می‌زنند و عکس سلفی می‌گیرند. یکی از آن‌ها به خبرنگار ایسنا می‌گوید: من به رأی خودم ایمان دارم و به همین دلیل در انتخابات شرکت می‌کنم تا در آینده خودم سهیم باشم.

دانشجوی دیگری که شناسنامه خود را به همراه ندارد، خارج از صف ایستاده است و دوستان خود را همراهی می‌کند. او که خود را دانشجوی ترم چهار و رأی اولی معرفی می‌کند، به خبرنگار ایسنا توضیح می‌دهد: خانواده من در شهرستان دزفول مستقر هستند و من شناسنامه‌ام را همراه خودم نیاورده‌ام. من نمی‌توانستم در انتخابات شرکت نکنم، اما چون شناسنامه خود را همراه ندارم، خانواده من در دزفول با شناسنامه من رأی خواهند داد!

او درباره امکان چنین کاری می‌گوید: مطئمن نیستم چنین چیزی شدنی باشد، اما شرکت کردن در این انتخابات برایم بسیار مهم است و امیدوارم اجازه دهند که خانواده‌ام در دزفول رای من را به صندوق بیندازند.

علی‌محمد کِلِی، رئیس شعبه 328 واقع در خوابگاه حضرت معصومه(س) دانشگاه شهید چمران اهواز، حضور دانشجویان را در این شعبه پرشور توصیف کرد و گفت: از ساعت 8:30 صبح امروز که فرآیند ثبت رأی‌دهندگان را در این شعبه آغاز کردیم تا حدود ساعت سه بعدازظهر نزدیک به 50 نفر رأی‌های خود را به صندوق انداختند.

وی افزود: ما در این شعبه با مشکل زیادی روبرو بودیم به همین دلیل منشی‌های تعرفه‌نویس را 2 برابر کردیم. با این تفاسیر فکر می‌کنم تعرفه کم بیاید و مجبور شویم مجدد درخواست تعرفه کنیم؛ فکر می‌کنم با در نظر گرفتن تمدید زمان اخذ رأی تا ساعت 10 شب همین روند در این شعبه ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا؛ شور و نشاط فضای انتخابات در این مجتمع خوابگاهی دانشجویان نه‌تنها کمتر از سطح شهر نیست، بلکه باتوجه به روحیه مطالبه‌گری در میان این قشر جوان و پویا، انتخابات با شور و شعور بیشتری که مختص جوانی و دانشجویی است، در این حوزه اخذ رای برگزار می‌شود، به امید آنکه آینده بهتری را رقم بزنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top