تاریخ انتشار: شنبه 1396/02/30 - 08:24
کد خبر: 235702

نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم

نتایج اولیه و غیر رسمی انتخابات ریاست جمهوری از برخی کشورهای خارجی، روستاها و برخی شهرهای کوچک در حالی به تدریج اعلام می شود که گفته شده است رقابت جدی بین دو کاندیدا «حسن روحانی» و «سید ابراهیم رئیسی» در جریان است که البته خبرها از پیشتازی روحانی حکایت دارد. این خبر شامل آمار، اطلاعات و اخبار غیررسمی درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری است و برای قطعیت آن باید منتظر آمار مراجع قانونی و رسمی ماند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نتایج اولیه و غیر رسمی انتخابات ریاست جمهوری از برخی کشورهای خارجی، روستاها و برخی شهرهای کوچک در حالی به تدریج اعلام می شود که گفته شده است رقابت جدی بین دو کاندیدا «حسن روحانی» و «سید ابراهیم رئیسی» در جریان است که البته خبرها از پیشتازی روحانی حکایت دارد. این خبر شامل آمار، اطلاعات و اخبار غیررسمی درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری است و برای قطعیت آن باید منتظر آمار مراجع قانونی و رسمی ماند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تابناک، انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم روز جمعه 29 اردیبهشت ماه با مشارکت بیش از 70 درصد از مردم در داخل و خارج از کشور برگزار شد. موضوعی که این انتخابات را به یکی از بی سابقه ترین انتخابات از حیث میزان مشارکت مردم بدل کرده است.

به گزارش «تابناک»، در این دوره از انتخابات مشارکت کنندگان آراء خود را برای انتخاب رئیس جمهور دوره دوازدهم از بین چهار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که به ترتیب عبارت بودند از «حسن روحانی»، «سید ابراهیم رئیسی»، «سید مصطفی میرسلیم» و «سید مصطفی هاشمی طباء» به صندوق های اخذ رأی ریختند.

بر اساس این خبر، میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم به بیش از 40 میلیون نفر رسید و از مرز 70 درصد گذشت. در حالی که تعداد شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در سال 92 حدود 72.2 درصد بوده و 36 میلیون و 704 هزار و 156 نفر در آن مشارکت داشته اند.

مشارکت دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری در حالی به بیش از 70 درصد رسیده است که تنها در دوره های سوم با 74.26، دوره هفتم با 79.92 و در دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری با 84.83 درصد مشارکت مردم در انتخابات بیش از این دوره بوده است. البته با توجه به افزایش میزان دارندگان صلاحیت برای شرکت در انتخابات، تنها در این دوره از انتخابات است که آمار مشارکت کنندگان به بیش از 40 میلیون نفر رسیده است.

بنا بر اعلام مسئولان ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان، شمارش آرای صندوق‎ها در سراسر کشور در شعب اخذ رای آغاز شده است. اولویت شمارش آرا با انتخابات ریاست جمهوری است.

بنا بر توافق مجریان و ناظران این انتخابات؛ آرای چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری آقایان روحانی، رئیسی، میرسلیم و هاشمی طبا به تدریج اعلام می شود.
بر مبنای آخرین گزارش ها از ستاد انتخابات کشور، گفته می شود تاکنون یکی از 2 کاندیدای اصلی «حسن روحانی و سید ابراهیم رئیسی» در رقابت با دیگری با اختلاف پیش افتاده است. در این رقابت روحانی توانسته گوی رقابت را از رقیب اصلی خود در انتخابات ریاست جمهوری برباید. اختلافی که کار را در همان مرحله اول به پایان می رساند.

«سید مصطفی میرسلیم» و «سید مصطفی هاشمی طباء» هم رقابت نزدیکی برای قرار گرفتن در جایگاه سوم باهم دارند.
البته این اطلاعات و اخبار درباره میزان آراء کاندیداها بر اساس خبرهای غیر رسمی و اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی است که اختلاف نفر اول با نفر دوم را حدود 8 تا 9 میلیون نشان می دهد؛ مساله ای که قطعا باید ابتدا به تائید ستاد انتخابات کشور و هیات نظارت بر انتخابات برسد.

این گزارش به روزرسانی می شود...

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top