تاریخ انتشار: شنبه 1396/02/30 - 10:19
کد خبر: 235718

آغاز مرحله دوم ثبت‌نام حج از امروز

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: مرحله دوم ثبت‌نام کاروان‌های حج از امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت برای کسانی که به هر دلیلی تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، آغاز می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: مرحله دوم ثبت‌نام کاروان‌های حج از امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت برای کسانی که به هر دلیلی تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، آغاز می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسیم، سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: مرحله دوم ثبت نام کاروان های حج از امروز شنبه 30 اردیبهشت برای کسانی که به هر دلیلی تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، آغاز می‌شود.

سید ابراهیم اسداللهی افزود: مرحله اول ثبت‌نام کاروان‌های حج 96، از 24 اردیبهشت ماه تا پنجشنبه 28اردیبهشت ادامه داشت و مرحله دوم ثبت‌نام از امروز برای کسانی که به هر دلیلی تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، آغاز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول ثبت‌نام تا کنون حدود 95 درصد واجدان شرایط، درکاروان ثبت‌نام کرده‌اند.
اسداللهی اعلام کرد: چنانچه کسی به هر دلیلی در این چند روز قادر به ثبت نام نبوده، میتواند با مراجعه به سامانه https://haj96.haj.ir یا مراجعه به دفاتر زیارتی محل ثبت نام کاروان‌ها نسبت به ثبت نام در کاروان‌های حج اقدام کند.

ابراهیم اسداللهی تصریح کرد: اولویت‌های اعزام و ثبت نام مرحله اول حجاج، شامل کسانی بود که تاپایان شهریور سال1385 ثبت‌نام کرده بودند؛ اما از امروز در صورت وجود ظرفیت خالی در کاروان‌های حج کسانی هم که تا پایان آبان ماه سال85 در بانک ودیعه گذاری کرده اند، می توانند برای نام نویسی در کاروان های حج امسال اقدام کنند که در این زمینه مدیریت حج و زیارت استان ها اطلاع رسانی خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر درباره استقبال واجدان شرایط اعزام به حج برای ثبت نام در کاروان‌ها عنوان کرد: در اولین روز ثبت‌نام کاروان ها 44 هزار نفر در کاروان‌های حج ثبت نام کردند که حدود نیمی از این جمعیت، ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام داده اند و تاکنون سابقه نداشته است که در یک روز این تعداد زائر با سهولت در کاروان های حج ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه حاجیانی که فیش حج دارند حدود 16 سال در نوبت هستند، خاطرنشان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و تسهیل امور ثبت نام کاروان ها دیگر لازم نیست زائران برای ثبت نام در کاروان ها، ایستادن در صف‌های طولانی را متحمل شوند و به راحتی می توانند از منازل خود در کاروان های حج ثبت نام کنند.

اگر مشکلی درحج امسال باشد به مردم می گویم
حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به انتشارکلیپ سخنرانی یکی از خطبا در فضای مجازی با موضوع حج و هشدار به زائران حج امسال گفت: متاسفانه مواردی که در چندروز گذشته در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده، اشکالات ریشه ای و اساسی دارد یعنی اصل و پایه مطلب بر اساس یک سری مطالب دروغ و غلط است. ایشان هم متاسفانه به همان مواردی که از طریق فضای مجازی به ایشان منتقل شده است، اکتفا کرده اند.به طور قطع می گویم اگر کوچک ترین مشکلی در حج وجود داشته باشد، اولین کسی که این موضوع را به مردم اعلام می کند بنده خواهم بود و به عنوان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نمی توانیم مسائل را از مردم مخفی نگه داریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top