تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/02/31 - 18:11
کد خبر: 235891

هیچ روشی برای رمزگشایی فایل‌ها وجود ندارد؛

آخرین اخبار درباره باج‌افزار سایبری واناکرای

در حالی که به نظر می‌رسید موج اول و دوم حمله سایبری باج‌افزار خطرناک واناکرای به کامپیوترهای سراسر جهان مهار شده است؛ گزارش‌های جدید موسسه‌های امنیتی و از جمله مرکز ماهر ایران اطلاعات دیگری را نشان می‌دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که به نظر می‌رسید موج اول و دوم حمله سایبری باج‌افزار خطرناک واناکرای به کامپیوترهای سراسر جهان مهار شده است؛ گزارش‌های جدید موسسه‌های امنیتی و از جمله مرکز ماهر ایران اطلاعات دیگری را نشان می‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ مرکز ماهر ایران در آخرین اطلاعیه خود درباره باج‌افزار واناکرای، خبر می‌دهد آخرین نسخه واناکرای قوی‌تر شده است و هیچ روشی دیگر برای رمزگشایی فایل‌ها و اطلاعات دزدیده شده وجود ندارد. از سوی دیگر، این باج‌افزار شروع به ارسال پیام‌های خصوصی برای قربانیان خود کرده و ازشان درخواست باج و پول می‌کند تا فایل‌ها و اطلاعات رمزنگاری شده را دوباره باز کند.

اوایل هفته گذشته، نرم‌افزار مخربی تحت عنوان «واناکرای» با قابلیت خود انتشاری در شبکه حدود ۱۰۰ کشور شیوع یافته و بالغ بر ۷۵ هزار سیستم کامپیوتری را آلوده کرده است.

براساس رصدهای انجام شده توسط مرکز ماهر، این بدافزار باج‌گیر، در سطح شبکه کشور ما نیز مشاهده شده، به نحوی که طبق آخرین آمار این مرکز، بیش از ۵۰ اپراتور ارتباطی و سازمان، قربانی این باج‌افزار در کشور شده‌اند که بیشتر این آلودگی‌ها نیز در حوزه اپراتورهای ارتباطی و حوزه پزشکی، سلامت و دانشگاه‌ها و در تهران و اصفهان شناسایی شده است.

مرکز ماهر در اطلاعیه آخر خود تاکید دارد که باج‌افزار واناکرای در آخرین نسخه خود از رمزنگاری جدید و قوی‌تری استفاده می‌کند. به همین دلیل، کاربران اینترنتی باید هشیاری و مراقبت خود را چندین برابر کنند. این مرکز هشدار می‌دهد که از ورود به سایت‌های ناشناخته جلوگیری شود و منحصرا از روش‌ها و راه‌کارهای معرفی شده مراجع معتبر برای مقابله با این باج‌افزار استفاده شود. کاربران هر بسته امنیتی یا نرم‌افزار ضدبدافزار را نصب نکنند و در صورت گرفتار شدن در دام این باج‌افزار، پیش از هر کاری با مرکز ماهر یا شرکت پشتیبانی آنتی‌ویروس و نرم‌افزارهای امنیتی خود تماس بگیرند.

 


نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top