تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/02/31 - 22:53
کد خبر: 235918

قهرمانی تیم والیبال و کسب ۷ طلا و یک نقره در روز دهم

روز دهم بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با کسب ۷ مدال طلا و یک نقره برای کاروان کشورمان خاتمه یافت.

خبرنامه دانشجویان ایران: روز دهم بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با کسب ۷ مدال طلا و یک نقره برای کاروان کشورمان خاتمه یافت.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، مسابقات دهمین روز از  بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در کشور آذربایجان برگزار شد.

والیبال

تیم والیبال جوانان کشورمان با پیروزی 3 بر صفر مقابل آذربایجان میزبان به عنوان قهرمانی و مدال‌ طلای مسابقات رسید تا سی‌ام طلای ایران نیز کسب شود. تیم کشورمان در 3 ست متوالی و با نتایج 16 بر 25، 27 بر 29 و 18 بر 25 آذربایجان را شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد.

ووشو

* یزدان میرزایی سانداکار وزن 75 کیلوگرم برابر پرویز عبدالله یف نماینده کشور میزبان قرار گرفت و در حالی که در راند دوم یک بر صفر از حریف جلو بود و توانست یک امتیاز دیگر کسب کند، هیئت ژوی این امتیاز را نپذیرفت که با اعتراض ایران روبرو شد و در نهایت این امتیاز به نماینده کشورمان بازگردانده شد. این ووشو‌کار ایران فردا برابر آیمان محمد نماینده کشور مصر به روی سکو می‌رود.

* سعید فاضلی در وزن 70 کیلوگرم هم که قراربود برابر حریفی از ترکیه به نام ساواس بکاربه روی سکو برود به دلیل مصدومیت این نماینده ترک مستقیم راهی فینال شد. وی فردا دوشنبه در فینال برابر وگار کاراموو مبارزه می‌کند.

* در وزن 65 کیلوگرم، فرود ظفری در نیمه نهایی برابر عبیدالله عبدالله نماینده پاکستان به پیروزی رسید و به دیدار نهایی راه یافت. وی در فینال برابر حریف قدرتمندش بایرام شامادوف نماینده کشور میزبان قرار می‌گیرد.

* عرفان آهنگریان دیگر سانداکار ایران در نیمه نهایی رقابت‌های ووشو برابر حریف قدرتمند روسلم پیر علی اف نماینده کشور میزبان مبارزه کرد و فینالیست شد
وی در فینال برابر برنده نماینده تونس و یمن مبارزه می‌کند.

* مهدی محمدی ووشوکار وزن 56 کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی برابرآگامی رادف نماینده کشور ترکمنستان به روی سکو رفت و دومین فینالیست ساندای ایران شد. وی در فینال برابر ایلچین امین‌اف نماینده کشور میزبان برای تصاحب مدال طلا مقابله می‌کند.

* در ادامه رقابت‌های ووشو بازی‌های کشورهای اسلامی در مرحله نیمه نهایی عصر امروز (یکشنبه) در سالن اسپرت هال باکو معین حاجی‌زاده ووشو کار وزن ٥٢کیلوگرم کشورمان به دلیل مصدومیت حریف یمنی به طور مستقیم راهی فینال شد. حاجی زاده که روز گذشته استراحت کرده بود، فردا در فینال با برنده نماینده پاکستان و ترکیه دیدار می‌کند.

شیرجه

* تیم دونفره شیرجه ایران مدال طلای ماده 10 متر دوبل را کسب کرد. تیم ایران با ترکیب مجتبی ولی‌پور و شهنام نظرپور با کسب مجموع 334 و هشت صدم امتیاز توانست مدال طلای شیرجه 10 متر دوبل مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را به خود اختصاص دهد.

امتیاز 6 پرش شیرجه‌روهای ایران به شرح زیر است:

پرش اول: 44/40
پرش دوم: 40/80
پرش سوم: 68/40
پرش چهارم: 62/64
پرش پنجم: 51/84
پرش ششم: 57/96
مجموع امتیاز: 326/04

تیم های آذربایجان با امتیاز 265 و 11 صدم و عراق با 215 و 64 صدم دوم و سوم شدند.

ورزش زورخانه‌ای

* ورزشکاران این رشته در سه رشته کباده، چرخ چمنی و میل سنگین با یکدیگر به رقابت پرداختند. در رشته کباده ، محسن گلستانی‌زاده از ایران قهرمان شد و نماینده عراق در رده دوم قرار گرفت. نمایندگان آذربایجان و تاجیکستان هم سوم شدند. در چرخ چمنی علی جلیجو عنوان قهرمانی را کسب کرد. آذربایجان دوم و افغانستان و تاچیکستان سوم شدند. جلیجو با این مدال سومین مدال طلای خود را بعد از کسب مدال تیمی و چرخ تیز از آن خود کرد. در میل سنگین مصطفی مفید با بالای سر بردن ٣٠٠ میل سنگین ضمن بر جا گذاشتن رکورد بازی‌های همبستگی، به مدال طلا رسید. ورزشکاران عراق و آذربایجان دوم و سوم شدند. در این قسمت تاجیکستان هم به عنوان سوم مشترک رسید.

*روز دوم مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی امروز برگزار شد و نفرات برگزیده سه رشته مشخص شدند. در این روز که با حضور تماشاگران پرتعداد علاقه‌مند به این رشته و به‌میزبانی ورزشگاه کریستال هال باکو انجام شد، در نوبت صبح ورزشکاران در سه رشته سنگ، چرخ تیز و میل‌بازی با یکدیگر به رقابت پرداختند. در رشته سنگ ورزشکاران کشورهای آذربایجان و ایران (مبین زیبالقا) اول و دوم شدند و کشورهای افغانستان و تاجیکستان به‌طور مشترک سوم شدند. در چرخ تیز ایران (علی جلیجو) و عراق عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند و دو کشور آذربایجان و افغانستان به‌طور مشترک سوم شدند. در میل‌بازی ورزشکاران ایران (پژمان سکونتی) و آذربایجان نفرات برگزیده اول و دوم بودند و ورزشکاران افغانستان و پاکستان به‌طور مشترک سوم شدند.

تنیس روی میز

* مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تیمی تنیس روی میز مردان با دیدار تیم‌های ایران و عربستان آغاز شد که در پایان تیم کشورمان با غلبه بر حریف راهی دیدار نهایی شد.

در اولین دیدار نوشاد عالمیان از کشورمان به مصاف علی الخدراوی رفت. نوشاد در ست اول برتری خود را بر حریف دیکته کرد و با نتیجه 11-2 به پیروزی رسید. در ست دوم هم برتری با نوشاد بود و توانست با نتیجه 11-7 به پیروزی برسد.

نمایش خوب نوشاد عالمیان در ست سوم هم ادامه داشت و موفق شد با نتیجه 11-5 و در مجموع با حساب 3-صفر علی الخدراوی را شکست داده و اولین بازی را به‌سود ایران کند.

نیما عالمیان دومین نماینده کشورمان در این بازی بود که رودرروی عبدالعزیز بوشولیبی قرار گرفت. بازی با برتری نماینده عربستان آغاز شد و حتی 3ــ‌یک پیش افتاد اما نیما حساب کار را 6-3 کرد. در ادامه امتیازات تقریباً تک تک رد و بدل شد و نیما با نتیجه 11-8 ست را به‌سود خود تمام کرد.

در ست دوم نیما کار راحتی داشت و با نتیجه 11-5 پیروز شد و نوید یک پیروزی دیگر را داد. ست سوم هم با برتری اولیه نماینده عربستان (3ــ‌یک) توأم بود اما در ادامه نیما عالمیان کنترل کار را در دست گرفت و با نتیجه 11-5 پیروز شد تا با حساب این برتری 3‌ــ‌صفر، ایران 2برد جلو بیفتد.

سومین رقابت دو تیم در بخش دوبل بود که از ایران افشین نوروزی و نیما عالمیان برابر علی الخدراوی و عبدالعزیز العباد قرار گرفتند.

ست اول این دیدار با برتری 11-7 ایران به پایان رسید. در ست دوم برتری تیم دوبل کشورمان تداوم داشت و این بار ایرانی‌ها با حساب 11-2 به برتری رسیدند.

در ست سوم هم زوج نیما عالمیان و افشین نوروزی در حالی که عربستان نمایش بهتری داشت با نتیجه 19-17 پیروز شدند تا تیم کشورمان در مجموع 3ــ‌صفر پیروز و با قدرت راهی فینال شود.

* مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تیمی تنیس روی میز بانوان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با دیدار تیم‌های ایران و ترکیه آغاز شد که در پایان تیم کشورمان با نتیجه 3 بر یک و غلبه بر حریف راهی دیدار نهایی شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top