تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/03/01 - 23:20
کد خبر: 235988

از نحوه قرار دادن استوری تا حالت جادویی بومرنگ؛

ترفندهایی جالب درباره گذاشتن «استوری» در اینستاگرام +تصاویر

ترفندهایی جالب درباره گذاشتن «استوری» در اینستاگرام +تصاویر

هر چند که «استوری» یا همان عکس‌هایی با تاریخ انقضای 24 ساعته اینستاگرام تقلید و کُپی‌برداریِ فاحشی از اسنپ چت به حساب می‌آید اما تحولی بزرگ و متفاوت در این شبکه اجتماعی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: جالب است که بدانید روزانه 200 میلیون کاربر از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر چند که «استوری» یا همان عکس‌هایی با تاریخ انقضای 24 ساعته اینستاگرام تقلید و کُپی‌برداریِ فاحشی از اسنپ چت به حساب می‌آید اما تحولی بزرگ و متفاوت در این شبکه اجتماعی است. اصلا همین امکانات استوری اینستاگرام است که کاربر را از قید و بند عکس‌های شُسته و رُفته، کراپ کردن، نوشتن کپشن‌های خاص و طولانی و بعضا «پُست موقت» گذاشتن، خلاص کرده است.

*** چگونه Story ارسال کنیم؟
ارسال داستان یا Story در اینستاگرام بسیار ساده است. کافیست دکمه + را در بالای صفحه لمس کنید. حالا می‌توانید با فشردن دکمه دایره‌ای شکل عکس گرفته و یا با نگه‌داشتن آن تا ده ثانیه ویدئو ثبت کنید. دکمه صاعقه شکل برای فعال و غیرفعال کردن فلش دوربین بوده و دکمه‌ای با دو فلش نیز برای جابجایی بین دوربین پشت و سلفی کاربرد دارد.

*** چگونه از گالری گوشی استوری بگذاریم؟
اگر بخواهید تصاویر را از گالری گوشی بارگذاری کنید کافیست انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا تصاویری که در 24 ساعت اخیر ذخیره کرده‌اید برای شما نمایش داده شود. دقت داشته باشید تصاویر Stories و همچنین ویدئوها تمام صفحه و مستطیلی شکل هستند.

*** چه کسانی استوری شما را ببینند؟
برای این که استوری با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود، Add Your Story button را انتخاب کنید. در صورت تمایل، با انتخاب Save icon تصویر یا ویدیویی که قرار است در قالب استوری به نمایش درآید، در گوشی خودتان نیز ذخیره خواهد شد.

اگر بخواهید می‌توانید استوری را با هر فردی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید. کافی است ابتدا عکس یا ویدیوی خودتان را طبق تصویر زیر انتخاب کنید و سپس تیک جلوی نام کاربری هر یک از دوستانتان را بزنید. در این صورت استوری فقط با همین افراد به اشتراک گذاشته می‌شود.

*** چه کسی استوری شما را دیده است؟!
همین که کاربر می‌تواند تعداد بازدید‌های صورت گرفته از استوری یا احیانا کسانی که از استوری اسکرین‌شات گرفته‌اند را مشاهده کنند، باعث شده تا استقبال کاربران از امکانات استوری اینستاگرام تا این حد بالا باشد. اگر کنجکاو هستید چه کسانی استوری شما را دیده‌اند، کافی است وارد استوری و تصویر خود شوید و انگشتتان را از پایین به بالا بکشید. حالا لیست این کاربران را مشاهده خواهید کرد که فقط و فقط برای شما نمایش داده می‌شوند!

*** پنهان کردن استوری‌ها
می‌توان استوری‌هایی که ناخوشایند هستند و تمایلی به دیدن آن‌ها نداریم را پنهان کنیم. بدین منظور کافی است تا روی آیکن استوری هر کاربر برای لحظاتی مکث و سپس گزینه mute را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با این کار استوری از لیست شما حذف نمی‌شود؛ بلکه به آخر این لیست منتقل می‌شود و تا زمانیکه دوباره آن را از حالت بی‌صدا خارج نکنید، مجددا در ابتدای لیست دیده نخواهد شد.

*** تعامل از راه استوری
هر چند که نمی‌توان برای استوری‌های مختلف نظر گذاشت اما می‌توان با استفاده از ارسال پیام در دایرکت هر فرد، نظرات و دیدگاه‌ها را به گوش او رساند. اگر استوری فردی را ببینید و او بخش نظرات را برای استوری غیرفعال نکرده باشد، می‌توانید با انتخاب گزینه Send Message، نظر خود را به اطلاع او برسانید.

*** هشتگ اختصاصی حتی در استوری!
برخلاف تصور، هشتگ‌ها حتی در استوری هم مهم هستند و در ایجاد روند محبوبیت یک پُست تاثیر می‌گذارند. در واقع استوری نظیر یک پُست عادی است که امکانات متنوع‌تر و انعطاف بیش‌تری دارد. در استوری می‌توانید هشتگ اختصاصی خود را تولید کرده و در کنار هم تصویر آن را درج کنید. برای ساخت هشتگ، استیکر Hashtag را انتخاب کنید و متن آن را با متن خود جایگزین کنید. هشتگ‌هایی که در استوری قرار می‌گیرند لینکدار هستند و با کلیک روی آن کاربر به پُست‌های مرتبط هدایت می‌شود.

*** تگ کردن افراد مختلف در استوری
یکی دیگر از امکانات استوری اینستاگرام، مخاطب قرار دادن دیگران نظیر پُست‌های عادی است. برای اینکه اکانت خاصی را در استوری تگ کنید، کافی است مثل پُست‌های عادی به ابتدا نام کاربری آن شخص @ را اضافه کنید. فردی که تگ می‌شود اعلان مربوط را در دایرکت خود مشاهده خواهد کرد.

 

*** ساخت «اسلاید شو» در استوری اینستاگرام
اینکه می‌توان با استوری یک اسلایدشو ساخت و تصاویر را بصورت پُشتِ سرِ هم در آن آپلود کرد، خود عاملی برای جذب کاربران مختلف نسبت به استفاده از استوری بوده است. در واقع اینستاگرام در این مورد کاربران خود را کاملا آزاد گذاشته تا تصاویر جدید را بعد از تصاویر قبلی بعنوان استوری آپلود کنند. در این حالت یک اسلاید‌شو از تمام تصاویر شما ساخته می‌شود و براساس زمان آپلود بصورت خودکار بعد از 24 ساعت از اسلایدشو حذف خواهند شد.

*** پاک کردن یک استوری
حتما برای شما هم پیش آمده که بابت قرار دادن پُستی پشیمان شوید. هر چند که استوری بصورت خودکار بعد از 24 ساعت حذف می‌شود اما می‌توانید خیلی زودتر از آن با انتخاب سه نقطه سمت راست و پایین هر تصویر، استوری خود را پاک کنید.

*** حالت جادویی بومرنگ(Boomerang)
بومرنگ امکان جالبی برای ساخت ویدیو‌های کوتاه است که در آن سوژه موجود در تصویر به عقب و جلو حرکت می‌کند. بومرنگ در یک تعامل جالب با استوریز قرار دارد و کاربرانی که ویدیوی خود را با بومرنگ ضبط می‌کنند، می‌توانند از آن بومرنگ‌هایی که در 24 ساعت اخیر تولید شده‌اند، در استوری استفاده کنند.

برای استفاده از بومرنگ از همین استوری اینستاگرام باید اقدام کنید. کافی است تا وارد بخش استوری شوید تا زیر آیکن استوری، بومرنگ (Boomerang) را به شکل زیر مشاهده کنید:

*** چاشنی‌های استوریز را بشناسید!
اسنپ چت برای ویرایش و تغییر تصاویر در استوریز قابلیت‌های زیادی پیش‌بینی کرده و اینستاگرام نیز رَویه اسنپ چت را در پیش گرفته است. امکانات استوری اینستاگرام مثل یک چاشنی در اختیار شما قرار دارد.

- افکت‌ها در استوری: برای افزودن افکت‌های مختلف بعد از آپلود تصویر، دست خود را از سمت چپ به راست بکشید تا تغییر رنگ‌ها را با اعمال افکت‌های مختلف احساس کنید!
- متن‌ها در استوری: به استوریز می‌توان انواع متن‌ها را افزود و حتی رنگ و سایز آن‌ها را هم با پس‌زمینه هماهنگ کرد.
- استیکر‌ها: بعد از ورود استیکر‌ها به اینستاگرام، بی‌شمار استیکر را می‌توان به هر استوری اضافه کرد. استیکر‌ها انواع مختلفی دارند و نمونه‌های تازه و متفاوتی از آن‌ها در استوری موجود است.

بطور کلی امکانات استوری را می‌توان در لیست زیر خلاصه کرد:

- آب و هوا
- زمان فعلی
- روزهای هفته
- تعطیلات
- برچسب لوکیشن
- ایموجی‌های مختلف
- کلاه و عینک‌های جالب و خنده‌دار

*** از خودتان استیکر بسازید!
یکی دیگر از امکانات استوری اینستاگرام ساخت استیکر با تصویر خودتان است. برای اینکه خودتان در قالب استیکرهای اینستاگرام قرار بگیرید، کافی است وارد بخش استیکرها شوید و آیکن دوربین را انتخاب کنید. حالا وقت آن رسیده است که سلفی بگیرید و یک عکس مناسب برای استیکر از خودتان تهیه کنید. با حرکات انگشت می‌توانید عکس سلفی را تغییر دهید و مثلا آن را مشابه با شکل زیر در چند مرحله کم‌کم نامرئی کنید. در نهایت استیکری که با عکس شما ساخته می‌شود تبدیل به یکی از استیکر‌های استوری می‌شود و می‌توانید آن را با بقیه به اشتراک بگذارید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top