تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/03/01 - 15:18
کد خبر: 235992

توسعه مترو در ۹ کلان شهر کشور

طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در ۹ کلان‌شهر کشور در جلسه شورای اقتصاد به تصویب رسید.

خبرنامه دانشجویان ایران: طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در ۹ کلان‌شهر کشور در جلسه شورای اقتصاد به تصویب رسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جلسه شورای اقتصاد ظهر امروز (دوشنبه 1 خرداد) به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و طرح توسعه حمل‌و‌نقل مسافر با مترو در شهر تهران و 8 کلان شهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم به تصویب رسید.

در این جلسه که وزرای نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند تعدادی از درخواست‌ها و پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

در این نشست طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در شهر تهران و 8 کلان شهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم از طریق سرمایه‌گذاری از محل ماده  12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور از سوی وزیر نفت مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.

براساس این طرح، دولت در راستای توسعه  مترو از سال 1396 تا سال 1410 به ازای افزایش هر استفاده کننده از مترو در شهر تهران و کلانشهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم از محل صرفه جویی سوخت، 9.8 سنت ( معادل حدود 330 تومان) تا سقف 2.6 میلیارد دلار  به مجری طرح پرداخت خواهد کرد.

در این جلسه همچنین با پیشنهاد وزیر نیرو مصوبه طرح مطالعه و بازسازی تاسیسات فاضلاب شهر اصفهان از طریق فاینانس، مصوبه احداث سد و نیروگاه برق آبی نمارستاق از طریق فاینانس و مصوبه احداث سد و نیروگاه برق آبی بسته اردل از طریق فاینانس اصلاح شد.

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ری، سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی طرح تکمیل مطالعات زیرساخت‌های سد و نیروگاه کارون 2 و سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی مربوط به طرح‌های سازمان آب و برق خوزستان از دیگر درخواست‌های وزیر نیرو بود که در این جلسه مطرح و پس از ارائه گزارش در خصوص جزئیات فنی، با این پیشنهادات موافقت شد.

در ادامه این جلسه پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بازنگری در وضع عوارض صادراتی پوست خام، سالامبور، وت بلوی بزی و گوسفندی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از ارائه  نظرات و دیدگاه‌های اعضای جلسه، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

نحوه طرح موضوعات و طرح‌های فاینانس در شورای اقتصاد و اصلاح یکی از مصوبات پیشین موضوع دستورالعمل واگذاری طرح های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز از موضوعاتی بود که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه مطرح  و به تصویب رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top