تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/03/01 - 15:50
کد خبر: 235997

صنم سلطانی؛

متأسفم که فریاد می‌زنم!

متأسفم که فریاد می‌زنم!

حالم بد میشه که ما قراره یک ملت باشیم که رحماء بینهم ولی حواسمون نیست که خیلی از خواهر و برادرامون از حق طبیعی ازدواج محرومن! و حتی نمی توانند ابراز کنند چون دون شأن یک دختر است!

خبرنامه دانشجویان ایران: صنم سلطانی// هیچ وقت فکرشو نمی کردم که یک روزی ازدواج، بشه دغدغه ی من! چه برسد به اینکه بخواهم به خاطرش چنین حرف هایی بزنم! بچه تر که بودم وقتی می دیدم یک دختر راجع به ازدواج حرف می زند تو دلم فکر می کردم داره کار زشتی می کنه! الان هم سخته برام بخوام این حرف ها رو بزنم حتی اگر هیچ وقت هیچ کس نفهمه این حرف ها رو کی گفته! هنوز هم سخته برام که حتی بخواهم پیش خودم اعتراف بکنم چه قدر از این قضیه زجر می کشم چه برسد به اینکه فکر کنم این حرف رو باید فریاد هم زد!

سخته برام نه به خاطر اینکه حرف زشت یا بدی دارم می زنم، چون تو فرهنگ و جامعه ی ما این قدر از حرف زدن یک دختر راجع به ازدواج تابو درست کردن که آدم عذاب وجدان پیدا می کند حتی اگر بخواد تو خلوت خودش بهش فکر بکند چه برسد به اینکه بخواهد حاضر بشه تو جامعه بلند بلند راجع بهش حرف بزند!

یادمه حاج آقا پناهیان می گفت مومن اونیه که بین کار خوب و خوبتر کار بهتر رو انجام بده، نه اینکه خودش رو به انجام کارای خوب دم دستی قانع و راضی کند!

وقتی تو اینستا می چرخم و عکس مثلا بچه مذهبی ها رو می بینم که با زن و بچه خودشون خوشن و قربون صدقه بچه شون می رن و پست می زارن از کارای فرهنگی مختلف شون، که فیلم ساختن و کتاب نوشتن و نمایشگاه برپا کردن و هزار و یک کار فرهنگی ای که خیلی ها نمی توانند! وقتی دوستای متاهلم رو می بینم که سرگرم زندگی متاهلی شونن و یادشون رفته دغدغه ها و نگرانی های دوران مجردی شون رو حالم بد میشه! حالم بد میشه که ما قراره یک ملت باشیم که رحماء بینهم ولی حواسمون نیست که خیلی از خواهر و برادرامون از حق طبیعی ازدواج محرومن! و حتی نمی توانند ابراز کنند چون دون شأن یک دختر است!

چون بعدش هزار و یک تیکه و متلک از صدا و سیما و سریال های طنز و فامیل و دوست و آشنا روانه خواهد شد! حالم بد میشه وقتی می بینم اونایی که خودشون رو حزب اللهی میدونن تا پل خودشون از خر می گذره یادشون می ره که خیلی از همین آدم های دور و برشون مثل اونا یک نیاز طبیعی و اساسی دارن که برآورده نشده و تا رفع نشه خیلی از کارای دیگه زندگی شون هم لنگ خواهد ماند! بدتر از اینها وقتیه که فکر می کنن وقتی از ازدواج حرف می زنی، حرفت ناشی از نیاز جنسیه!(درسته که حتی اگر ناشی از همین هم باشد نه گناهه نه قبیح! اما ای کاش بفهمند که همه ی کمبودهایی که از ازدواج نکردن حاصل می شه فقط جنسی نیست! به خصوص برای یک دختر)

خنده م می گیره از ژست بعضی مذهبی های خودعمار پندار که واسه ی هر اتفاق ریز و درشت فرهنگی و اقتصادی کلی خودشون رو به زمین و زمان می زنند اما فکر می کنند هیچ وظیفه ای در قبال حق ازدواج دیگران ندارند! خنده ام می گیرد وقتی خودشون رو ولایی می دانند اما از رهبر فقط اون حرفی رو می شنوند که خودشون دوست دارند! نومن ببعض و نکفر ببعض. خنده م می گیرد بی حجاب ها رو تقبیح می کنند، وقتی اونایی که ماهواره می بینند رو نهی می کنند، کلی فلسفه می بافن در راستای انواع و اقسام تئوری های اقتصادی و سیاسی غرب اما حتی به روی خودشون نمیارن که چنین مشکل جدی ای هم وجود دارد! بعد هم خودشون رو نخبه سیاسی و فرهنگی می دانند!

نه آقایون و خانوم های مذهبی! شما نخبه نیستید، عمار هم نیستید، نخبه اونه که شاه گره رو باز کنه، گره ای رو باز کنه که اگر باز بشه چندین مشکل هم زمان حل میشه، چون خیلی از مشکل ها اصلا ناشی از گره خوردن همین جای کاره!

خواهران و برادران، به خصوص متاهل ها و مذهبی ها و مادرها! ما اگر ازدواج نکنیم به زندگی مون ادامه می دیم هر چند به سختی! سعی می کنیم به وظایفمون عمل کنیم، هر چند به مشقت که خدا خودش گفته بر من توکل کنید تا شما را بی نیاز کنم. اما بدانید اگر قصوری از ما سر زد، شما نمی توانید طلبکار باشید که مقصرید. اگر دلخوشید که یک نماز شما 70 برابر نماز یک مجرد ثواب دارد این رو هم یادتون باشه که چه بسا شما در محروم شدن این آدم ها از حق ازدواج گناهکارید!

اگر دغدغه ازدواج و عدم آرامش ناشی از آن به من و امثال من اجازه ی پویا بودن و کار اساسی که نه، حتی بعضا اجازه انجام کارهای روزمره رو هم نمی دهد شما مسئولید! اگر توی کشور مسلمونِ متمدنِ با فرهنگِ 2400 ساله ی من، یک دختر مذهبی باید بشیند منتظر تا یکی بهش درخواست ازدواج بدهد و حق تصمیم گیری برای زندگی ش رو ندارد، و اون یک نفر هم معلوم نیست مشغول کدوم کار فرهنگی و سیاسی و علمی ای است یا حواسش به کدوم ناز و غمزه تو کوچه پس کوچه های شهر پرته! تقصیر شما هم هست! تقصیر شما هم هست که منِ دختر حتی از ابراز چنین نیازی باید خجالت بکشم و به روی خودم هم نیارم که من هم آدمی هستم با همه ی نیاز های انسانی!

من گله مندم از شما...

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top