تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/03/01 - 17:04
کد خبر: 236008

جهانگیری: اقتصاد دانش بنیان زیربنای توسعه است

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی، اقتصاد دانش بنیان را زیر بنای توسعه همه جانبه دانست و گفت: راه توسعه کشور از مسیر اقتصاد دانش بنیان می گذرد.

خبرنامه دانشجویان ایران:  مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی، اقتصاد دانش بنیان را زیر بنای توسعه همه جانبه دانست و گفت: راه توسعه کشور از مسیر اقتصاد دانش بنیان می گذرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علی جهانگیری عصر دوشنبه درجلسه کارگروه جذب، تعمیم و توسعه تکنولوژی اظهار کرد: این حضور مسئولیت همه ما را سنگین تر کرده است و همه باید برای توسعه کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به برنامه های اقتصاد مقاومتی گفت: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی که از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری است محقق نمی شود مگر با توسعه فعالیت های دانش بنیان در سطح کشور.

وی با تاکید بر اینکه استان آربایجان شرقی قبل از ابلاغ سیاست های مربوط به اقتصاد دانش بینان به استقبال برنامه های آن رفته بود افزود: ما ماه ها قبل از ابلاغ سیاست های مورد نظر کار را شروع کردیم چرا که معتقدیم اگر بخواهیم به اقتصاد قوی برسیم باید در حوزه اقتصاد دانش بنیان سرمایه گذاری های زیربنایی صورت گیرد.

جهانگیری ضمن انتقاد از تعداد کم شرکت های دانش بنیان در استان گفت: در حال حاضر تنها ۸۹ شرکت دانش بنیان در استان ما فعال است در صورتی که این رقم در استان اصفهان به ۳۰۴ شرکت می رسد، در این رابطه همه ما مسئول هستیم و باید سعی کنیم تا تعداد این شرکت ها افزایش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی بروکراسی های اداری را علت تعداد کم شرکت های دانش بنیان معرفی می کنند در صورتی که این بروکراسی ها در سطح ملی یکسان است و باید همه مسئولیت خود را در این رابطه بپذیریم .

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی خاطرنشان کرد: بارها تاکید کرده ایم که تمامی دستگاه ها باید برنامه مدون در خصوص اقتصاد دانش بنیان داشته باشند و ما در این رابطه نیازمند ارائه گزارش های دقیق و جزئی هستیم و در خواست داریم در این رابطه هر عملکردی به صورت مستند ارائه شود.

وی از تدوین شیوه نامه ای در این رابطه خبر داد و گفت: کارهای تدوین شیوه نامه اقتصاد مقاومتی در استان به اتمام رسیده است و بعد از نهایی شدن به دستگاه های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

جهانگیری، ضرورت ورود جهادکشاوری به موضوعات دانش بنیان را نیز متذکر شد و گفت: ما باید به سمت تولید محصولات صادرات محور حرکت کنیم و در این بین نیازمند بهره گیری از علوم و تخصص های جدید هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top