تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/03/01 - 17:56
کد خبر: 236015

امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر فلسطین تأکید کرد؛

فلسطین مسئله اول جهان اسلام است

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با تأکید بر اولویت موضوع فلسطین در جهان اسلام، گفت: فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و جهان اسلام نباید اجازه دهد از اهمیت و اولویت این موضوع کاسته شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با تأکید بر اولویت موضوع فلسطین در جهان اسلام، گفت: فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و جهان اسلام نباید اجازه دهد از اهمیت و اولویت این موضوع کاسته شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، «صلاح زواوی» شیخ‌السفراء و سفیر فلسطین در تهران ظهر امروز دوشنبه (اول خردادماه) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به سفر ترامپ به ریاض و تل آویو و تأکید بر اولویت موضوع فلسطین در جهان اسلام، گفت: فلسطین مسأله اول جهان اسلام است و جهان اسلام نباید اجازه دهد از اهمیت و اولویت این موضوع کاسته شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در ادامه با اشاره  به بحران‌های موجود در منطقه، خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره به دنبال ایجاد بی‌­ثباتی و ناامنی در کشورهای اسلامی بوده  و سیاست تجزیه و تضعیف توان کشورهای اسلامی را پیگیری می­‌کنند.

امیرعبداللهیان یکی از ابعاد سفر ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه را در  راستای تلاش برای تضمین امنیت تل‌آویو و تقویت رژیم اشغالگر قدس ارزیابی و تصریح کرد: از اهداف سفر منطقه‌ای ترامپ جلب حمایت هر چه بیشتر از رژیم صهیونیستی و اعمال فشار به کشورهای اسلامی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌­باشد.

وی در همین بخش افزود: کاخ سفید و سعودی با تحلیل نادرست از اوضاع منطقه، رویکرد تشدید اقدامات نظامی را کماکان دنبال می‌کنند و با این رویکرد  سفر ترامپ نه تنها هیچ کمکی به حل بحران‌های منطقه نخواهد کرد  بلکه باعث تشدید بحران‌­های جاری و کشتار و ویرانی بیشتر خواهد شد.

امیرعبداللهیان با تأکید بر روابط سازنده تهران با کشورهای منطقه تأکید کرد که یمن، لیبی و سوریه صرفاً راه کار سیاسی دارد.

امیرعبداللهیان همچنین با محکومیت رأی دادگاهی علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط دولت بحرین گفت : همزمانی اعلام رأی علیه شیخ عیسی قاسم با دیدار امیر بحرین و ترامپ در ریاض نشاندهنده ترس دولت بحرین از اعتراضات مردمی و اتکاء به آمریکا می‌باشد.

وی در پایان قراردادهای تسلیحاتی آمریکا و عربستان سعودی را کمک به کارخانجات تسلیحاتی و اقتصاد و اشتغال آمریکا خواند و اضافه کرد: عدم بکارگیری تسلیحات فروخته شده علیه رژیم صهیونیستی از مفاد مهم قرارداد نظامی میان آمریکا و عربستان است.

در ادامه این دیدار «صلاح زواوی» شیخ‌السفراء و سفیر فلسطین در تهران با قدردانی از حمایت­‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین، گفت: انقلاب اسلامی ایران از فراموشی آرمان‌های فلسطین جلوگیری نموده و توطئه‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش را نقش بر آب کرده است.

سفیر فلسطین ادامه بحران در منطقه را موجب تضعیف همه کشورهای اسلامی دانست و افزود: تداوم جنگ و کشتار ملت‌های مسلمان باعث تشدید ناامنی و تضعیف امت اسلامی و تقویت رژیم صهیونیستی خواهد شد.

«صلاح زواوی» در پایان بر ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی و اتحاد میان گروه‌های مبارز فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی تأکید کرد و افزود: علمای شیعه و اهل سنت می‌توانند به تقویت اتحاد و برادری میان مسلمانان و پیگیری آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین کمک فراوانی کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top