تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/03/02 - 08:20
کد خبر: 236108

درگیری و تشنج میان کشاورزان و فرمانداری میامی؛

پاسخ مسئولین دولتی به کشاورزان: وعده‌ها انتخاباتی بود

پاسخ مسئولین دولتی به کشاورزان: وعده‌ها انتخاباتی بود

فرمانداری در روزهای پیش از انتخابات، وعده حل مشکل را داده و خیال مردم را راحت کرده بود اما بعد از برگزاری انتخابات و درصد رای بسیار پائین روحانی در استان سمنان، زمزمه‌های تبلیغاتی بودن وعده حل این مشکل، مردم را در این روزهای بسیار گرفم و آفتابی و در آستانه ماه مبارک رمضان، کلافه کرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: هنوز چند روز از انتخابات ریاست جمهوری 96 نگذشته است که اولین خلف وعده‌های دست‌اندرکاران دولتی در استان سمنان، حاشیه‌های قابل تاملی در یکی از روستاهای شهرستان میامی به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از اهالی روستای کالپوش شهرستان میامی، در اعتراض به حل نشدن مشکل آبیاری زمین‌های کشاورزی‌شان، تجمع گسترده‌ای شکل دادند.

اهالی روستا مدعی هستند که فرمانداری در روزهای پیش از انتخابات، وعده حل مشکل را داده و خیال مردم را راحت کرده بود اما بعد از برگزاری انتخابات و درصد رای بسیار پائین روحانی در استان سمنان، زمزمه‌های تبلیغاتی بودن وعده حل این مشکل، مردم را در این روزهای بسیار گرفم و آفتابی و در آستانه ماه مبارک رمضان، کلافه کرده است.


نمایی از سد کالپوش

یکی از کشاورزان در این رابطه گفت: مسئولان دولتی از رای پایین روحانی در سمنان نارحت هستند و می‌گویند وعده‌هایی که داده شد، انتخاباتی بود و حالا دیگر کاری نمی‌شود کرد.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کسب اطلاع کرد که طرح مطالعات سد و آبیاری زمین‌های روستای کالپوش، متعلق به 20 سال پیش بوده است. طرحی که بعد از مطالعات و بررسی‌های فراوان، در زمان وزارت پرویز فتاح، در سال 1387 کلید خورد.

در این خصوص، یکی دیگر از اهالی روستا به خبرنگار ما گفت که آقای فتاح در سال 87، از مردم خواست تا برای احداث این سد، بخشی از زمین‌های روستا را با قیمت پائین به وزارت نیرو واگذار کنند و در عوض، عایدی این سد، برای آبیاری زمین‌های باقی مانده کشاورزان منطقه، باقی بماند.

وی در ادامه تاکید کرد که بعد از پذیرش این درخواست توسط مردم و اجرایی شدن آن، کاظم جلالی، نماینده سابق مردم شاهرود در مجلس، در سال 92 طی تلاشی، کاربری این سد را از کشاورزی به شرب تغییر داد و بر همین اساس، اکثر سهم آب مورد نیاز کشاورزان، در قالب آب شرب به شرستان‌های اطراف کشیده شد.

حالا اما این زمین‌ها دچار خشکسالی شده و کشاورزان منطقه هر کدام در حدود 20 میلیون تومان متضرر شدند و هیچ مقام مسئولی نیز در این خصوص پاسخگو نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد که بارها اهالی روستا با اتوبوس قصد عزیمت به تهران برای طرح این مشکل در وزارت نیرو را داشتند که در بین راه، مقامات دولتی شهرستان و استان با ممانعت، آنها را به روستا بازگرداندند.

خبرهای واصله از حال و هوای امروز روستای کالپوش، جوی متشنج و امنیتی را نشان می‌دهد. بعد از دستگیری چهار کشاورز در ساعات اولیه امروز، اعتراض گسترده و تجمع اعتراض آمیز روستائیان در پاسگاه پلیس میامی، باعث آزادی کشاورزان شد.

پیشنهاد روستائیان برای حل مشکل زمین‌ها، واگذاری 5 سهم از 6 سهم آب به زمین‌ها و انتقال 1 سهم نیز برای شرب شهرستان و شهرهای اطراف است که ظاهرا گفته می‌شود، همه موافق هستند به غیر از وزارتخانه.

حالا باید منتظر ماند و دید که چه کسی به دادخواست روستائیان رسیدگی می‌کند. آیا همچنان روستائیان کالپوش بلاتکلیف می‌مانند یا زمین‌های کشاورزی آنها از خشکسالی نجات خواهند یافت؟ باید منتظر ماند

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top