تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/03/03 - 08:37
کد خبر: 236180

قطع واردات داروهای مشتق از پلاسما تا دو سال آینده

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران گفت: واردات داروهای مشتق از پلاسما تا دو سال آینده به طور کامل قطع خواهد شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران گفت: واردات داروهای مشتق از پلاسما تا دو سال آینده به طور کامل قطع خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، بهادر کاظمی اظهارداشت: کمبود داروهای مشتق از پلاسما به عنوان یک نیاز مهم دارویی همچنان در کشور احساس می شود.

وی افزود: نیاز پلاسمای کشور ۶۰۰ هزار لیتر در سال است که ۲۰۰ هزار لیتر توسط سازمان انتقال خون، ۲۰۰ هزار لیتر توسط شرکت های خصوصی تولید و بقیه به شکل داروهای مشتق از پلاسما از شرکت های معتبر خارجی به کشور وارد می شود.

معاون سازمان انتقال خون ایران افزود: با برنامه ریزی وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون از طریق راه اندازی مراکز جامع اهدای خون در همه استان های کشور، این نیاز مهم تا ۲ سال آینده برطرف و واردات داروهای مشتق از پلاسما به طور کامل قطع خواهد شد.

کاظمی بیان کرد: استفاده از داروهای مشتق از پلاسمامی تواند سبب ورود پلاسماهای آلوده به کشور در سال های گذشته ، ورود موج بیماری های نوظهور و غیربومی شود.

وی افزود: امیدواریم با خودکفایی در تولید پلاسما این محصول ، اندک دغدغه های تامین داروهای بومی مشتق از پلاسما در میان مردم و مسئولان برطرف شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: مراکز جامع انتقال خون در سه محور اهدای خون، تولید پلاسما صنعتی، پلاکت وسلول های بنیادی فعالیت می کنند و با توجه به سیاستگذاری سازمان ، تولید پلاسمای صنعتی را هدف قرار می دهند.

وی گفت: بهره برداری از ۱۵ مرکز جامع اهدای خون طی یک سال ، سیاست سازمان انتقال خون بود که مرکز جامع گرگان به عنوان دهمین مرکز امروز فعالیت خود را آغاز کرد.

کاظمی در ادامه بر لزوم توسعه مراکز خون گیری کشور تاکید کرد و گفت: گرگان و ساری، تنها مراکز استان های کشور هستند که فقط یک مرکز برای دریافت خون اهدا کنندگان دارند.

وی بیان کرد: همه مراکز استان های کشور چندین مرکز خونگیری دارند که در این دو شهر نیز باید با تعامل بیشتر با مسئولین شهری و استانی ، فرصت و زمینه راه اندازی مراکز جدید فراهم شود.

معاون سازمان انتقال خون به پاسخگویی کامل به نیازهای خونی بیمارستان های کشور اشاره کرد و گفت: هم اینک ۱۰۰ درصد نیازهای خونی کشور در داخل و با خون های با کیفیت بالای داخلی تامین می شود و هیچ درخواست خون یا فرآوردهای خونی بی پاسخ نمی ماند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top