تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/03/03 - 10:00
کد خبر: 236193

بخوانید و به مسئولان هشدار دهید؛

۶ دردسر احتمالی دانشجویان در ایام امتحانات و ماه رمضان +تصاویر

۶ دردسر احتمالی دانشجویان در ایام امتحانات و ماه رمضان +تصاویر

در این گزارش، به معرفی و تشریح شش مشکل صنفی دانشجویان در ارتباط با همزمان شدن ایام ماه مبارک رمضان و همچنین ایام امتحانات پایان ترم پرداخته‌ایم که دانستن آن می‌تواند مسئولین دانشگاه‌ها را در ارائه خدمات یاری دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئولین دانشگاه‌ها باید اهتمام ویژه‌تری برای ارائه خدمات به دانشجویان داشته باشند، چراکه آنها علاوه بر روزه‌داری باید خود را برای شرکت در امتحانات پایان‌ترم آماده کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیگر زمان زیادی تا فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان نمانده و دانشجویان نیز که عموما این ماه را در خوابگاه‌ها و منازل دانشجویی به سر می‌برند، باید از جمعه شب خود را مهیای روزه‌داری کنند. رمضان پیش رو نیز مانند ماه رمضان‌های چند سال اخیر یک تفاوت ویژه‌ای برای دانشجویان دارد و از همین رو، مسئولین دانشگاه‌ها باید اهتمام ویژه‌تری برای ارائه خدمات به دانشجویان داشته باشند، چراکه آنها علاوه بر روزه‌داری باید خود را برای شرکت در امتحانات پایان ترم آماده کنند و از طرفی گرمای هوا نیز کار را مشکل‌تر می‌کند.

در ادامه 6 مشکلی را که احتمالا دانشجویان در این ایام با آن مواجه خواهند شد آمده است:

1- یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائلی که مسئولان دانشگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند، «تغذیه» دانشجو است. زمان زیادی از حوادث اخیر دانشکده باهنر شیراز و دانشگاه یزد و بستری شدن بسیاری از دانشجویان به دلیل توزیع غذای فاسد در سلف سرویس دانشگاه نگذشته است و دانشگاه‌ها باید نظارت خود را در این مساله دوچندان کنند. از طرفی گرمای هوا در اکثر مناطق کشور، موجب می‌شود که مواد غذایی موجود در انبارهای دانشگاه زودتر فاسد شوند، بنابراین نظارت بیشتر مسئولان دانشگاه‌بسیار پراهمیت است.

2- به دلیل همزمان شدن ماه رمضان و ایام امتحانات، «زمان» برای دانشجو بسیار مهم و حیاتی است و از طرفی یکی از مشکلاتی که معمولا در دانشگاه‌ها رخ می‌دهد تشکیل صف‌های طولانی برای دریافت وعده افطار و سحر است. به گونه‌ای که دانشجو باید از یک یا دو ساعت قبل از افطار و در گرمای هوا در صف منتظر بماند تا بتواند غذای خود را دریافت نماید. علت وقوع این مشکل احتمالا یا عدم هماهنگی خدمه سلف است و یا تعداد کم آنها. به هر حال هرچه که هست می‌توان با کمی تدبیر این مشکل را نیز حل کرد.

3- یکی دیگر از مشکلاتی دیگری که احتمالا در ایام امتحانات و ماه رمضان موجب تکدر خاطر دانشجویان می‌شود، ازدحام، ترددهای بی‌نظم و دیر به دیر سرویس‌های دانشگاه است. این مساله علی‌الخصوص برای دانشجویانی که در سطح شهر زندگی می‌کنند و به هر دلیلی از سکونت در خوابگاه و استفاده از امکانات عموما رایگان آن محرومند، ملموس است. بدین ترتیب دانشجویی که در خانه دانشجویی سکونت دارد و می‌خواهد وعده افطار و سحری را دریافت کند باید زمان بیشتری را نسبت به سایر دانشجویان صرف کند. بنابراین حضور به‌موقع و مرتب سرویس‌های دانشگاه در کاهش این مشکل بسیار موثر خواهد بود.

4- از مشکلات دیگری که دانشجویان ساکن خوابگاه در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده‌اند، تهویه نامناسب اتاق‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سالن مطالعه و نمازخانه بوده است. عدم رسیدگی به کولرها، کم بودن تعداد کولرها، قدیمی بودن کولرها، در دسترس نبودن نیروهای تاسیساتی خوابگاه و... از جمله مسائلی است که موجب نارضایتی و به سختی افتادن دانشجویان در ایام ماه رمضان و ایام امتحانات خواهد شد. بنابراین حضور تمام وقت نیروهای تاسیساتی در خوابگاه و رسیدگی به امور دانشجویان یکی از موارد مهمی است که باید مدنظر مسئولان دانشگاه‌ها باشد.

5- مسلما در ماه رمضان دانشجویان فرصت کمتری را برای خوردن و آشامیدن در اختیار دارند و این فرصت به گونه‌ای است که احتمالا بوفه خوابگاه تعطیل است. بنابراین مسئلان دانشگاه باید ضمن تاکید بر اینکه بوفه خوابگاه ملزوماتی را که دانشجویان به آن نیاز بیشتری دارند را فراهم کند، بلکه باید ساعت کاری خود را به گونه‌ای تنظیم کند که دانشجویان با مشکل مواجه نشوند. برای مثال از یک یا دو ساعت قبل از افطار فعالیت را آغاز و تا هنگام سحر به کار خود ادامه دهد تا دانشجویان در این زمینه با مشکل مواجه نشوند.

6- از دیگر مشکلات دانشجویان ساکن خوابگاه، شلوغی و ازدحام در آشپزخانه خوابگاه به خصوص در هنگام وعده سحری است. علاوه بر ازدحام و وقت‌گیر شدن طبخ و یا داغ کردن غذا، نظافت و نامرتب شدن آشپزخانه نیز بسیار به چشم می‌آید. در ضمن کمبود سرویس‌های بهداشتی در خوابگاه، عدم تهویه مناسب و ازدحام بیش از حد موجب نارضایتی دانشجویان می‌شود. بنابراین حضور نیروهای خدماتی خوابگاه و نظافت آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی در این ساعات می‌تواند از بروز این مشکلات بکاهد.

در نهایت می‌توان گفت دانشجویان و علی‌الخصوص دانشجویان عضو شوراهای صنفی دانشگاه‌ها می‌توانند با اطلاع از موارد یاد شده و همچنین هشدار دادن به مسئولین مربوطه در این زمینه، از بروز آن تا حدود زیادی جلوگیری کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top