تاریخ انتشار: جمعه 1396/03/05 - 23:03
کد خبر: 236407

تحقق مأموریت‌های اصلی دانشگاه علمی‌کاربردی در آینده نزدیک

دکتر امید، مأموریت‌گرایی و کیفیت بخشی مراکز را از مهم ‌ترین برنامه‌های پیش روی دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما پرورش و تربیت نیروهای کاردان، متخصص و کارشناسان دارای مهارت است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه ماموریت‌های این دانشگاه به‌زودی محقق می‌شود، گفت: سیاست‌های دانشگاه علمی کاربردی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی بیکار نباشد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسین امید در نشست دبیران شورای تعامل و تبادل نظر دانشجویی واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی، شغل‌محور، مهارتی و کارآفرین بودن را وجه تمایز این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های کشور دانست و افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک سیستم نظام‌مند و دارای اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت در حوزه کارآفرینی، ایجاد شغل و توانمندسازی جامعه است.

وی همچنین از عدم مطالبه کیفیت دانشگاه علمی کاربردی توسط دانشجویان طی سال‌های گذشته انتقاد کرد و گفت: دبیران شوراهای تعامل و تبادل نظر باید بازوی توانمند برای رسیدن به اهداف کیفی این دانشگاه باشند.

دکتر امید تصریح کرد: دبیران شوراهای تعامل، بازوان توانمند در واحدهای استانی هستند و باید زمینه ارتباط و گفت‌وگو با نمایندگان مجلس در استان‌ها را به صورت گروهی فراهم کنند تا بتوانند قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه را به گوش نخبگان و مسؤولان استانی برسانند و حمایت آنها را جلب کنند.

وی افزود: شما دانشجویان باید شتاب‌دهنده برنامه‌های دانشگاه علمی کاربردی باشید و تیم‌هایی برای رایزنی با مسؤولان مراکز تشکیل دهید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در استان‌ها در جریان اهداف، مأموریت‌ها و برنامه‌های این دانشگاه قرار دهید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: در این دانشگاه جامعه هدف با مهارت‌آموزی دقیق، انجام مراحل علمی و عملی، پس از فراغت از تحصیل می‌تواند با سرمایه‌گذاری و حمایت مالی وارد بازار کار شده و مستقلا دارای موسسه تولیدی و کارگاه شود تا باری از دوش جامعه و دولت بردارد.

دکتر امید، مأموریت‌گرایی و کیفیت بخشی مراکز را از مهم ‌ترین برنامه‌های پیش روی دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما پرورش و تربیت نیروهای کاردان، متخصص و کارشناسان دارای مهارت است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی باید نیروهایی تربیت کند تا آماده ورود به بازار کار باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: وظایف شما دبیران شوراها بسیار حساس و کلیدی بوده و با انتقال صحیح و دقیق انتقادات و مطالبات دانشجویان به مدیران و رؤسای مراکز و واحدهای استانی می‌توانید درجهت بهبود امور فرهنگی، اجتماعی، فوق برنامه، آموزشی، رفاهی و اقتصادی ما را یاری کنید.

دکتر امید اضافه کرد: مصوبه‌ای را از مجلس گرفتیم که بر اساس آن برای اولین بار مراکز این دانشگاه می‌توانند از تسهیلات ویژه برای ارتقاء و بهبود کیفیت آموزشی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی شغل محور و مهارتی است، گفت: راهبرد اصلی این دانشگاه هدایت فارغ‌التحصیل برای ورود به بازار کار است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: مأموریت گرایی و ارتقای کیفیت از برنامه‌های اصلی این دانشگاه در دوره جدید است و با سرعت و دقت درحال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم بخش مهمی از مأموریت‌های مغفول مانده دانشگاه در آینده نزدیک محقق شود و در این راستا مسؤولان دانشگاه موظف شده‌اند اجرای مأموریتهای دانشگاه را در سطح واحدها و مراکز رصد کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن تشکر از معاونت فرهنگی و دانشجویی برای تشکیل جلسات دانشجویی تأکید کرد: نشست‌های آینده دبیران شورای تعامل با حضور رؤسای واحدهای استانی و معاونان دانشگاه بصورت مدون و فصلی و با حضور مؤثر دانشجویان برگزار خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top