تاریخ انتشار: شنبه 1396/03/06 - 17:27
کد خبر: 236508

شیخ الاسلام: عربستان آبروی اسلحه را می‌برد

حسین شیخ الاسلام گفت: من اگر جای کمپانی‌های آمریکایی بودم و می‌خواستم برای درازمدت چاره‌ای بیندیشم، به عربستانی‌ها اسلحه نمی‌فروختم، چون آن‌ها آبروی اسلحه را می‌برند و بی کفایتی آن را ثابت می‌کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: حسین شیخ الاسلام گفت: من اگر جای کمپانی‌های آمریکایی بودم و می‌خواستم برای درازمدت چاره‌ای بیندیشم، به عربستانی‌ها اسلحه نمی‌فروختم، چون آن‌ها آبروی اسلحه را می‌برند و بی کفایتی آن را ثابت می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از میزان، شیخ الاسلام با اشاره به خرید ۱۱۰ میلیارد دلاری تجهیزات و تسلیحات نظامی عربستان از آمریکا در جریان سفر اخیر ترامپ به غرب آسیا، اظهار کرد: این اولین باری نیست که عربستانی‌ها تسلیحات و تجهیزات نظامی آن هم با این مبالغ هنگفت می‌خرند؛ تا الان ۱۰۰‌ها میلیارد دلار سلاح خریده اند و اتفاقا آبروی آن سلاح‌ها را هم برده اند.

وی افزود: یمن به عنوان ضعیف‌ترین کشور عربی با کمترین امکانات امروز در برابر تمام تجهیزات و تسلیحات سعودی‌ها ایستاده است؛ امروز حتی مرزهای عربستان هم توسط یمنی‌ها به خطر افتاده و گاهی هم می‌بینیم که یمنی‌ها با موشک‌هایشان ریاض را تهدید می‌کنند؛ اگر قرار بر این بود که تسلیحات و تجهیزات نظامی، سعودی‌ها را نجات دهد باید حداقل نمونه آن را در یمن می‌دیدیم.

شیخ الاسلام ادامه داد: درست است که اسلحه باید پیشرفته و مدرن باشد، اما بکارگیرنده آن نیز باید ماهر باشد؛ من اگر جای کمپانی‌های آمریکایی بودم و می‌خواستم برای درازمدت چاره‌ای بیندیشم، به عربستانی‌ها اسلحه نمی‌فروختم، چون آن‌ها آبروی اسلحه را می‌برند و بی کفایتی آن را ثابت می‌کنند.

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با بیان اینکه اصولا با اسلحه نمی‌توان بر اراده مردم حاکم شد، تصریح کرد: اشکال سعودی‌ها این است که شاهنشاهی و دیکتاتوری هستند و نقشی برای ملت‌شان قائل نیستند؛ همه دیدند که نمایش خیمه شب بازی دیکتاتور‌ها و نژادپرست‌ها و آدمکش‌ها در ریاض با انتخابات واقعی در ایران همزمان شد و خدا بر سر آنها زد.

وی در همین رابطه گفت: مردمسالاری اسلامی با کمال آرامش و جدیت و با وجود بیش از ۴۰ میلیون رای دهنده یعنی شرکت بیش از ۷۰ درصد واجدین رای دادن، در سراسر کشور ما برگزار شد؛ البته من اعتقاد دارم تعداد رای دهندگان بیش از ۴۵ میلیون نفر بوده و ما نتوانستیم رای‌های مردم را جمع کنیم؛ در هر صورت مردم آمریکا دارای ملاک هایی هستند و خوب یا بد، "دموکراسی" را قبول دارند و از حقوق بشر می‌گویند؛ آنوقت آن‌ها می‌بینند که ترامپ امروز به کشوری رفته که هیچوقت مردم آن رنگ رای دادن را هم ندیده اند و حاکمانش مردم را عمله خود می‌دانند که حق اعتراض ندارند.

شیخ الاسلام در ادامه با بیان اینکه شاه سقوط کرده ایران هم کلی اسلحه خرید، اما امروز آن اسلحه‌ها ۴۰ سال است که در کشور اسلامی ما قرار دارد، تاکید کرد: در عربستان هم همین است و این نظام دیر یا زود باید برود چراکه این ملت‌ها هستند که سرنوشت خودشان را رقم می‌زنند؛ امروز دیگر ایده دیکتاتوری کارساز نیست؛ این اشتباه را آمریکایی‌ها در سفر کارتر به ایرن در زمان رژیم طاغوت نیز مرتکب شدند؛ کارتر از شاه تمجید کرد و شد آنچه که شد و این بار هم می‌شود آنچه که باید بشود.

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: از آنجا که هر مسلمانی به سبب اشغال خاک مسجدالاقصی، ضد اسرائیل است، این تسلیحاتی که روزی به دست ملتهای مسلمان می‌افتد و علیه رژیم صهیونیستی استفاده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه باید به حال شاه عربستان و آنهایی که در ریاض جمع شدند تاسف خورد، افزود: انگار نه انگار عزیزانی ۴۰ روز است در زندانهای مخوف رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده اند و از تن‌ها دارایی دنیایی‌شان که غذا است گذشته اند تا صدای مقاومت را به گوش جهانیان برسانند؛ آنوقت هیچ اسمی از این عزیزان در ریاض آورده نشد و درخواستی از ترامپ برای آن‌ها صورت نگرفت.

شیخ الاسلام در ادامه اظهار کرد: مارتین هنریک یک فرد استرالیایی الاصل صهیونیست است که امروز مدیر کل منطقه غرب آسیای وزارت خارجه ایالات متحده آمریکاست؛ او تاکنون ۲ دوره سفیر آمریکا در اسرائیل بوده در حالیکه هیچ آمریکایی تا کنون ۲ بار سفیر آمریکا در اسرائیل نبوده است؛ هنریک بعد از شکست جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ به استرالیا رفت و در یک سخنرانی که متن آن بعد‌ها در هاآرتص به چاپ رسید، بعد از ارائه توضیحات و بیان دلایلی از چرایی شکست جنگ ۳۳ روزه گفت که " ما هیچ راهی نداریم جز اینکه یک متحد سنی برای خودمان پیدا کنیم" و امروز می‌بینیم که شاه عربستان سعودی متحد سنی رژیم صهیونیستی شده است؛ البته این سعودی‌ها در همان جنگ ۳۳ روزه هم موضع خیلی بدی داشتند و سعود الفیصل وزیر خارجه قبلی‌شان که امروز در قبر است، کارهای حزب الله را ماجراجویی اعلام کرده بود؛ آن زمان اتحاد عربستان و اسرائیل علنی نبود منت‌ها امروز کاملا علنی شده است.

وی در پایان با بیان اینکه در روزهای گذشته دیدیم که ترامپ با اولین پرواز ریاض تل‌آویو به اسرائیل سفر کرد و بعد از آن دیدیم که نتانیاهو هم ابراز امیدواری کرد که خود او روزی این راه را به صورت زمینی برگردد و به عربستان برود، گفت: احساس می‌کنم پیام تبریک سرلشکر سلیمانی به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در مقطع فعلی، پیامی به موقع بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
راز لبخند سردار حاجی‌زاده در عید فطر؟ +فیلم
فیلم جدید از دیدار فرماندهان ارشد با رهبرانقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top