تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/03/07 - 02:28
کد خبر: 236538

نامه 1453 نفر از اساتید، طلاب و دانشجویان خراسان رضوی به شورای نگهبان

بی‌تردید، صیانت از آرای مردم عزیز ایران اسلامی و حراست از این «حقّ الناس» شرعی و قانونی، رکن عمده‌ی اعتمادسازی به انتخابات و نظام و از مهمترین رسالت‌ها و وظایف شورای نگهبان، این «چشم بینای نظام» است و این نهاد ارزشی و انقلابی، به مرّ قانون بایستی با نظارت استصوابی و مؤثّر خود، ضامن سلامت انتخابات و حفاظت از آرای تک‌تک مردم ایران اسلامی باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران:  1453 نفر از اساتید، طلاب و دانشجویان خراسان رضوی درباره صیانت از آرای مردم در پی بروز تخلفات گسترده در انتخابات ریاست جمهوری نامه ای خطاب به شورای نگهبان صادر کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا (نساء – 58)

خدا به شما فرمان مى‏‌دهد که  امانات را به صاحبان آنها رد کنید و چون میان مردم داورى مىکنید به عدالت داورى کنید، در حقیقت نیکو چیزى است که خدا شما را به آن پند مى‏دهد خدا شنواى بیناست.

همه بدانند! دستگاه‌های اجرائی، دستگاه‌های نظارتی، دستگاه‌هایی که حافظ امنیّتند، اینها به‌طور جدّی مشغول کارند. مورد اعتمادند؛ دارند کار می‌کنند، هماهنگ هم دارند حرکت می‌کنند و کار می‌کنند. البتّه من با وجود این، به همان دستگاه‌هایی که مورد اعتمادند تأکید می‌کنم و سفارش می‌کنم که مراقب باشند آراء مردم، مأمون باشد، امانت آن حفظ بشود. (مقام معظم رهبری-10اردیبهشت96)

محضر مبارک امناء شجاع ملّت و حافظان گرانبهاترین امانات، اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی

سلام علیکم و رحمه الله

نظام مقدّس جمهوری اسلامی، برآمده از دین مبین اسلام و اراده‌ی مردم مسلمان و خداجوی ایران، در طول قریب به چهل سال حیات پربرکت خود، جلوه‌گاه ناب‌ترین و عینی‌ترین مظاهر مردم‌سالاری دینی بوده و ریشه‌ی درخت تناورش همواره با برگزاری انتخابات وثیق‌تر و مستحکم‌تر شده است.

بی‌تردید، صیانت از آرای مردم عزیز ایران اسلامی و حراست از این «حقّ الناس» شرعی و قانونی، رکن عمده‌ی اعتمادسازی به انتخابات و نظام و از مهمترین رسالت‌ها و وظایف شورای نگهبان، این «چشم بینای نظام» است و این نهاد ارزشی و انقلابی، به مرّ قانون بایستی با نظارت استصوابی و مؤثّر خود، ضامن سلامت انتخابات و حفاظت از آرای تک‌تک مردم ایران اسلامی باشد.

متأسفانه در جریان برگزاری انتخابات اخیر، شاهد تخلّفات بی‌شماری از جانب مجریان دولتی و ذی‌نفع در انتخابات بودیم؛ به صورتی که از ساعات اولیّه‌ی برگزاری انتخابات، روند مهندسی‌شده و ناعادلانه‌ی برگزاری آن احساس گردید و گزارش‌ها و اخبار مستند و متواتر از موثّقین و معتمدین در سراسر کشور، بروز تخلّفات انبوه و بی‌شمار را در آن تأیید و اثبات نمود؛ به شکلی که با تخمینی دقیق از حجم تخلّفات سازمان‌یافته، به راحتی می‌توان تغییر کلّی در نتیجه‌ی انتخابات را برآورد نمود.

اکنون، امتحانی الهی و آزمونی مردمی فراروی شما نگاهبانان امین و درستکار قانون اساسی و حقوق ملت قرار گرفته است و سربلندی شما معتمدین عزیز انقلاب در این امتحان، مسلّماً به نفع جمهوریّت مردم‌سالارانه و اسلامیّت امانت‌دارانه‌ی نظام خواهد بود‎؛ لذا از آن نهاد شجاع و انقلابی درخواست اکید داریم، ضمن نصب‌العین قرار دادن رهنمودهای حضرت ولیّ امر امام خامنه‌ای حفظه الله و التزام به فصل‌الخطاب بودن قانون، همچنان که در تمام تاریخ انقلاب، در دفاع از حقوق مردم شریف ایران اسلامی اسیر مصلحت‌سنجی‌ها و ملاحظه‌کاری‌های ناعادلانه نشده و فراجناحی و حق‌مدارانه عمل کرده ‌است، در ارزیابی و بررسی انتخابات اخیر نیز عادلانه و قاطع عمل نموده و همچون کوهی استوار، جلوی بی‌عدالتی و تضییع این بزرگترین حقّ‌الناس را بگیرد و اعضای محترم آن نهاد در این مسیر دشوار و پرحادثه، از احدی جز خدای تبارک و تعالی واهمه‌ای به دل راه ندهند که ذات مقدّسش فرمود:

إِنَّمَا ذَلِکُمُ الشَّیْطَانُ یُخَوِّفُ أَوْلِیَاءهُ فَلاَ تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ

تندرستی و توفیق شما را از درگاه ایزد متعال خواستاریم.

جمعی از اساتید، طلاب و دانشجویان خراسان رضوی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top