تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/03/07 - 12:20
کد خبر: 236588

تعطیلی ۲۰۰ مرکز علمی‌کاربردی

معاون سنجش و نظارت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی گفت: ۱۷۲ مرکز دانشگاهی علمی‌کاربردی به دلیل توقف در سه دوره و غیرفعال بودن، تعطیل شدند و ۳۰ مرکز دیگر نیز به‌زودی تعطیل می‌شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون سنجش و نظارت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی گفت: ۱۷۲ مرکز دانشگاهی علمی‌کاربردی به دلیل توقف در سه دوره و غیرفعال بودن، تعطیل شدند و ۳۰ مرکز دیگر نیز به‌زودی تعطیل می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، جواد حاتمی معاون سنجش و نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبر صبح امروز با بیان اینکه دانشگاه علمی‌کاربردی تنها دانشگاه وزارت علوم است که معاونت نظارت و سنجش دارد، گفت: در زیرمجموعه دانشگاه علمی‌‌کاربردی 4 دفتر در نظر گرفته شده که این دفاتر به طور معمول در دانشگاه‌ها نیست، به‌طور مثال دفتر صلاحیت‌های حرفه‌ای در دانشگاه علمی‌کاربردی وجود دارد زیرا تا زمانی که بحث صلاحیت‌های حرفه‌ای جدی گرفته نشود، در تمام کارها مشکل وجود دارد.

وی افزود: همچنین دفتر آزمون، ارزشیابی و هماهنگی استان‌ها نیز در دانشگاه علمی‌کاربردی وجود دارد.

حاتمی ادامه داد:‌ مراکز دانشگاه‌های علمی‌کاربردی سطح‌بندی شده‌اند به‌طوری که مراکزی با استاندارد بالا به عنوان مراکز سطح یک، مراکز با شاخص‌های متوسط به عنوان مراکز سطح دو و مراکز با شاخص کمتر به عنوان مراکز سطح سه شناخته می‌شوند و اگر مرکزی خارج از این سه دسته باشد و خود را به شاخص‌های کیفی دانشگاه نزدیک نکند، سرنوشتش خاتمه همکاری با دانشگاه است.

معاون سنجش و نظارت دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اظهار داشت: سطح‌بندی مراکز به صورت پایلوت انجام شده و 621 مرکز دسته‌بندی شده‌اند و تا آخر تیرماه سامانه ارزیابی و دسته‌بندی مراکز طراحی می‌شود.

به گفته وی نرم‌افزار سطح‌بندی مراکز و سند پژوهشی نیز به‌زودی طراحی می‌شود.

حاتمی گفت: شاخص‌هایی برای ارزیابی مراکز، تدوین و در نرم‌افزار وارد می‌شود که در دسته‌بندی‌ها بر اساس این شاخص‌ها صورت گیرد که اینکار حداقل یک سال زمان نیاز دارد و تا اردیبهشت ماه 97 می‌توانیم دسته‌بندی در مراکز را اعلام کنیم.

معاون سنجش و نظارت دانشگاه جامع علمی‌کاربردی عنوان کرد: اساسنامه مراکز نیز به تمام مراکز استانی ارسال شده که مراکز اساسنامه را امضا می‌کنند و سپس قانونی بودن مراکز بر اساس اساسنامه تلقی می‌شوند، تا مهرماه سال 96 تمام واحدها باید اساسنامه داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر 750 رشته داریم و بخش‌هایی از دانشگاه مسئول هستند تا رشته‌های جدید و مشاغل جدید را شناسایی کنند و ما باید تکلیف مراکز ضعیف و غیرفعال را نیز تعیین کنیم.

حاتمی گفت: 172 مرکز غیرفعال داشتیم که در جلسه اردیبهشت‌ماه خاتمه همکاری آنها با دانشگاه اعلام شد، زیرا این مراکز سه دوره غیرفعال بودند و شرایط کاری لازم را نیز احراز نکردند، 30 مرکز دیگر هم برای خاتمه همکاری در دست بررسی است.

معاون سنجش و نظارت دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با بیان اینکه بحث صلاحیت حرفه‌ای یک مقوله مغفول در جامعه است، اضافه کرد: تمام شغل‌ها نیازمند بررسی صلاحیت حرفه‌ای است و مراکزی که سابقه خوبی دارند به عنوان مرکز ممیز در نظر گرفته می‌شود، به واسطه خبرگان هر حوزه و مراکز فعال آن، صلاحیت‌های حرفه‌اش شغلی را نیز تعیین می‌کنیم و برای رشته‌ها، معیار و شاخص صلاحیت حرفه‌ای تعیین می‌شود.

وی افزود: سنجش صلاحیت حرفه‌ای در دو بخش نظری و مهارتی انجام می‌شود که آزمون بخش نظری را می‌توانیم با همکاری سازمان سنجش برگزار کنیم، ولی بخش مهارتی به مراکز متخصص آن حوزه واگذار می‌شود که بر این اساس قرار است نظام‌نامه صلاحیت حرفه‌ای مشاغل با همکاری وزارت کار تدوین شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top