تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/03/07 - 14:49
کد خبر: 236607

خرید و فروش سؤالات امتحان نهایی در شبکه‌های مجازی +تصاویر

این روزها شایعاتی در خصوص خرید و فروش سؤالات امتحان نهایی در فضای مجازی منتشر شده و نیاز است تا مسئولان آموزش و پرورش به این موضوعات ورود کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: این روزها شایعاتی در خصوص خرید و فروش سؤالات امتحان نهایی در فضای مجازی منتشر شده و نیاز است تا مسئولان آموزش و پرورش به این موضوعات ورود کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، امتحانات پایانی «نهایی»، «هماهنگ» و «داخلی» دانش‌آموزان سراسر کشور از دوم خردادماه آغاز شده و تا 25 خرداد ادامه خواهد داشت.

همواره در فصل امتحانات یکی از موضوعاتی که قابل اهمیت است، حفظ و حراست از سؤالات هماهنگ استانی و نهایی بوده و در معدود اتفاقاتی که سال گذشته در جریان لو رفتن سؤالات امتحان دو درس رخ داد، مقداری شرایط و فضای امتحانات تحت تأثیر قرار گرفت.

با شروع امتحانات خردادماه دانش‌آموزان در سال جاری، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در خصوص حفظ و حراست از این سوالات به فارس گفت: امسال سی دی سؤالات و سی دی رمز سوال در اختیار مدارس قرار می‌گیرد و تا 2 ساعت قبل از برگزاری امتحانات امکان دسترسی به سؤالات از سوی مدارس فراهم نیست و این امر باعث شده تا امنیت سؤالات بالا باشد.

اما بر اساس تماس و اطلاعات به دست آمده از سوی خبرنگار فارس، ظاهرا عده‌ای سود جود در تلاش هستند تا هر طور شده از این فضای امتحانات استفاده و در ازای ارائه سؤالات امتحان نهایی که صحت آن مشخص نیست، مبالغی را از مردم طلب کنند

با نیم نگاهی به برخی شبکه‌های مجازی به راحتی درخواهید یافت که عده‌ای به دنبال سودجویی هستند و در آن صفحه‌ها به دنبال فروش سوالات امتحان نهایی به صورت مخفی هستند.

یکی از اولیا دانش‌آموزان در تماس با خبرگزاری فارس گفت: دخترم در سال سوم تجربی مشغول تحصیل است وقتی روز گذشته از مدرسه به خانه بازگشت، گفت «بچه‌های مدرسه سوالات را داشتند».

وی افزود: شیوه و چگونگی به دست آوردن سوالات را که از دخترم جویا شدم گفت «ظاهرا در فضای مجازی امکان دسترسی وجود دارد»، از این رو به صفحه اینستاگرام رفتم و برای یکی از افرادی که ادعای فروش سوالات را داشت پیغام گذاشتم و فرد مورد نظر در ازای سوالات امتحان نهایی از من 120 هزار تومان پول درخواست کرد.

وی تصریح کرد: پول را برای فرد مورد نظر واریز کردم اما سوالات را نگرفتم زیرا احساس خوبی نداشتم و فکر کردم اصلا این کار درست نیست. با شما تماس گرفتم تا صحت و سقم این موضوع را پیگیری کنید.

به گزارش فارس، البته صحت وجود این دست سؤالات مشخص نیست که آیا همان سؤالات است یا خیر اما این اتفاق ایجاب می‌کند تا مسئولان آموزش و پرورش با رصد دقیق و به موقع فضای مجازی به دنبال این باشند که حتی افراد سودجو هم نتوانند از این طریق شرایط امتحانات نهایی را تحت تاثیر قرار دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top