تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/03/09 - 14:01
کد خبر: 236802

داوطلبان کنکوری در ماه رمضان چه می‌کنند؟

مهم‌ترین اخبار این روزهای ۵ کنکور پرطرفدار کشور +جدول

در این گزارش به آخرین اخبار مراحل برگزاری پنج کنکور پرطرفدار آزمون سراسری، آزمون کارشناسی ارشد، آزمون دکتری، آزمون کارشناسی ارشد پزشکی و همچنین کنکورهای فنی‌وحرفه‌ای و کاردانی به کارشناسی پرداخته‌ایم.

خبرنامه دانشجویان ایران: می‌توان گفت در بین داوطلبان کنکورهای مختلف، داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، کم‌فعالیت‌ترین داوطلبان در این روزها هستند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هرچند دانشجویانی که در ترم‌های پایین‌تر در حال تحصیل هستند این روزها دغدغه‌ای به غیر از همزمانی امتحانات پایان‌ترم و ماه مبارک رمضان ندارند، با این حال دانشجویان ترم آخری این روزها در قالب داوطلب کنکوری درگیر درس خواندن، اعلام نتایج اولیه و یا مصاحبه هستند و روزهای پرالتهابی را می‌گذرانند. در این گزارش قصد داریم فرآیند برگزاری 5 کنکور پرطرفدار کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

داوطلبان این آزمون عموما دانش‌آموزان هستند و در این روزها به شدت در حال مطالعه منابع کنکور هستند. این داوطلبان باید حدود یک ماه دیگر بر صندلی تکیه بزنند و به سوالات آزمون پاسخ دهند. شاید مهم‌ترین توصیه به داوطلبان آزمون سراسری این باشد که باید زمان را در این روزها مدیریت کرده و به دور از استرس و اضطراب به مطالعات خود ادامه دهند.

در ادامه تقویم آزمون سراسری سال 96 آمده است:

می‌توان گفت در بین داوطلبان کنکورهای مختلف، داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، کم‌فعالیت‌ترین داوطلبان در این روزها هستند چرا که آنها در مرحله سخت و نفس‌گیر حضور درجلسه آزمون را به اتمام رسانده‌اند و این روزها منتظر نتایج آزمون هستند. داوطلبان این آزمون اکثرا دانشجویان ترم آخری مقطع کارشناسی هستند، بنابراین این روزها درگیر مطالعه و حضور در امتحانات پایان‌ترم هستند و امیدوارند که بتوانند از مهرماه در مقطع بالاتر و در دانشگاه مدنظر خود حضور یابند.

گفتنی است، نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال 96 به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه مذکور اوایل نیمه دوم خردادماه 96 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد. همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد سال 96 از روز پنج‌شنبه 11 خردادماه 96 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

در ادامه تقویم آزمون کارشناسی ارشد سال 96 آمده است:

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد پزشکی حدود 40 روز دیگر باید در جلسه آزمون حضور پیدا کنند و پس از آن امیدوار باشند که بتوانند در این مقطع ادامه تحصیل دهند. آزمون کارشناسی ارشد سال 96 گروه پزشکی برای پذیرش در 81 کدرشته امتحانی دوره های روزانه(عادی)، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد در شهرهای اراک، سمنان، ارومیه، سنندج، اردبیل، شیراز، اصفهان، شهرکرد، اهواز، قزوین، ایلام، قم، بندرعباس، کاشان، بیرجند، کرمان، بوشهر، کرمانشاه، تبریز، گرگان، تهران، خرم آباد، رشت، مشهد، زاهدان، همدان، زنجان، یاسوج، ساری و یزد در روزهای پنجشنبه و جمعه 22 و 23 تیرماه 96 در چهار نوبت برگزار می‌شود.

در ادامه تقویم آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال 96 آمده است:

داوطلبان آزمون دکتری 96 آخرین گام‌های «دکتر» شدن را برمی‌دارند و این روزها برای گذراندن مرحله مهم مصاحبه و بررسی سوابق پژوهشی از این دانشگاه به آن دانشگاه می‌روند تا بلکه بتوانند در دانشگاه مدنظر خود پذیرفته شوند. البته داوطلبان آزمون دکتری از نوع برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها در مرحله مصاحبه رضایت نداشتند. یکی از داوطلبان کنکور دکتری 96 می‌گوید: متاسفانه برنامه مصاحبه دوره دکتری امسال که از طرف وزارت علوم و سازمان سنجش ارائه شده یک بی برنامگی تمام عیار را در این وزارتخانه و سازمان به نمایش گذاشته است، برای مثال  برخی داوطلبان 6 خرداد باید در شیراز، 8 خرداد در اهواز و 9 خرداد در شهرکرد حضور داشته باشند.

در ادامه تقویم آزمون دکتری سال 96 آمده است:

داوطلبان آزمون فنی و حرفه‌ای(کاردانی) و همچنین داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی نیز در این روزها سخت مشغول مطالعه منابع کنکور هستند، چراکه کمتر از 70 روز دیگر باید در کنکوری نفس‌گیر شرکت کنند. البته داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی در مهلت ثبت‌نام قرار دارند و باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون مذکور ثبت‌نام کنند.

در ادامه تقویم دو آزمون فنی و حرفه‌ای(کاردانی) و کاردانی به کارشناسی سال 96 آمده است:

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top