تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/03/09 - 11:25
کد خبر: 236804

ایران جزء سه کشور تولیدکننده فرآورده‌های درمانی

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آبدرمانی محلات از دستیابی به دانش تولید لوسیون و فرآورده‌های درمانی بر پایه آب‌های گرم معدنی خبر داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آبدرمانی محلات از دستیابی به دانش تولید لوسیون و فرآورده‌های درمانی بر پایه آب‌های گرم معدنی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مهدی دشتکی حصاری با بیان این خبر افزود: معدود کشورهایی در جهان وجود دارند که با استفاده از آب های گرم معدنی، امکان تولید لوسیون و فرآورده های متنوع درمانی و بهداشتی را کسب کرده اند و دستیابی به این دانش با توجه به خواص کم نظیر آب های گرم شهرستان محلات و چند سال کار مطالعاتی و فشرده در همکاری با مجامع علمی داخلی و بین المللی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر 30 میلیارد یورو گردش مالی از این صنعت در جهان گزارش می شود، افزود: فراهم شدن انبوهی از زمینه های اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، ایجاد ارزش افزوده تا چند ده برابر قیمت ماده اولیه، جلوگیری از واردات کلان رسمی و غیر رسمی این فرآورده ها و خروج ارز و نیز ایجاد بستری مناسب برای صادرات، در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، از آثار تولید این فرآورده های داروئی و بهداشتی ست که با رویکردهای مختلف ِدرمانی، بهداشتی و حتی آرایشی تولید می شوند.

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آبدرمانی محلات تصریح کرد: پیش تولید این محصولات در همکاری با مجامع علمی داخلی آغاز شده و با تمهید زمینه های لازم ، امکان ورود به فاز تولید صنعتی در ماه های آینده فراهم خواهد شد.

مهدی دشتکی حصاری این دستاورد ملی را حاصل استقرار نگاهی نو در مدیریت صندوق بازنشستگی کشور به عنوان یک مجموعه معظم اقتصادی دانست که با تکیه بر دانش بنیان بودن این صنعت، زمینه های بهره برداری موثرتر از منابع معدنی آبگرم و پرهیز از خام فروشی آن را فراهم می آورد.

وی خاطر نشان کرد: این رویداد یک تحول جدی در توسعه توانمندی های داخلی و یک گام رو به جلو در عرصه تولید داروهاست و شرکت های بین المللی بسیاری از مدتها قبل آمادگی خود را برای سرمایه گذاری ، حضور و مشارکت در این طرح اعلام کرده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top