تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/03/09 - 14:14
کد خبر: 236828

فروش مجازی محصولات دانشجویی در پی غفلت!

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در سال های اخیر این مجموعه مورد غفلت مسئولان قرار گرفته، باید قابلیت های این دانشگاه به جامعه و مسئولان شناسانده شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در سال های اخیر این مجموعه مورد غفلت مسئولان قرار گرفته، باید قابلیت های این دانشگاه به جامعه و مسئولان شناسانده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ناصر شمس گفت: مرکز علمی و مهارتی حلقه مفقوده دانشگاه های کشور است که با برنامه ریزی منسجم و هدفمند می تواند کارهای بزرگی در کشور انجام دهد.

وی افزود: امروز برای از میان برداشتن بخش اعظم بیکاری جوانان و ایجاد شغل، راهی در کشورمان جز ارتباط مراکز فنی و صنعتی با دانشگاه و حمایت از مراکز فنی و حرفه ای نداریم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: با ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی در جامعه و حمایت از مراکز فنی و حرفه ای در سراسر کشور، منویات مقام معظم رهبری و شعار سال ۹۶ یعنی «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» تحقق پیدا می کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه در سال های اخیر این مجموعه مورد غفلت مسئولان قرار گرفته، تصریح کرد: باید اصلی ترین کار و هدف امروز ما شناساندن قابلیت ها و پتانسیل بالقوه دانشگاه فنی و حرفه ای به جامعه و مسئولان باشد.

وی افزود: با هماهنگی هایی که با مراکز تابعه در سراسر کشور صورت گرفته، نمایشگاهی از توانمندی ها و دستاوردهای دانشجویان و اساتید در استان ها برگزار خواهد شد.

شمس ادامه داد:  برگزاری نمایشگاه و فروش محصولات در خارج از کشور در حال بررسی است که امید داریم در شش ماهه دوم سال جاری عملیاتی شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه امیر کبیر گفت: با تغییر نگرش در ایجاد اشتغال و کارآفرینی با شیوه های به روز دنیا امکان اشتغال زایی با سرمایه گذاری اندک، زمان کمتر و بازدهی بیشتر وجود دارد.

وی افزود: ثبت سفارش و فروش مجازی محصولات مختلف دانشجویی از جمله شغل های جدیدی است که بایستی دانشجویان و فارغ التحصیلان مراکز در شهرهای مختلف شروع کرده تا درآمد زایی خوبی را با کمترین امکانات و سرمایه گذاری فراهم کنند. این یکی از راه های حل مشکل بیکاری در بین جوانان است.

شمس ادامه داد: در عصر کنونی میزان سرمایه گذاری، مدت زمان بازدهی برای سرمایه گذاری، اشتغال دیجیتالی با تکیه بر ابتکار و کارآفرینی، شاخص های مهمی برای توجیه سرمایه گذاری های اشتغال زا است که در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه عنوان کرد: از سال ۱۳۸۳ این دانشگاه برای گسترش مراکز هیچ ساز و کار و ابزار لازمی نداشته است. ما با وزارت علوم توافق کرده ایم که شورای گسترش فنی و حرفه ای را راه اندازی کنیم در این خصوص با حمایت مجلس شورای اسلامی و کمک گرفتن از بخش خصوصی می توانیم با افزایش مراکز در سطح استان ها، مشکلات بیکاری و اشتغال جوانان را کاهش دهیم.

وی یادآورشد: به دنبال جذب دانشجوی خارجی در مراکز هستیم. این ظرفیت در دانشگاه وجود دارد پیش از این تفاهم نامه هایی با چند کشور به امضاء رسیده است و با مسوولان کشور تاجیسکتان برای تعاملات دانشگاهی توافقاتی داشتیم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top