تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/03/09 - 14:39
کد خبر: 236831

در نامه به سرپرست دانشگاه آزاد مطرح شد:

درخواست ۳۰۰۰ دانشجوی دکتری برای اصلاح یک رویه غلط

درخواست ۳۰۰۰ دانشجوی دکتری برای اصلاح یک رویه غلط

این روند موجب شده است تا تعداد کثیری از دانشجویان دکتری علیرغم شرکت درکلاس هایی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات موفق به کسب میانگین نمره مشروط و قطعی زبان نشوند و از شرکت در آزمون جامع و دفاع از رساله باز مانند.

خبرنامه دانشجویان ایران: ۳۰۰۰ دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد طی نامه‌ای به علی‌محمد نوریان، سرپرست جدید دانشگاه آزاد، خواستار اصلاح بخشنامه سال 95 این دانشگاه درباره حداقل نمره در آزمون EPT شدند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخش مهمی از این نامه آمده است: اخیرا مستند به بخشنامه شماره 34325/30 مورخ 20/5/95 می بایست جهت شرکت در آزمون جامع حداقل نمره 400 از آزمون EPT و برای دفاع از رساله حداقل نمره  500 را کسب کنند . این روند موجب شده است تا تعداد کثیری از دانشجویان دکتری علیرغم شرکت درکلاس هایی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات موفق به کسب میانگین نمره مشروط و قطعی زبان نشوند و از شرکت در آزمون  جامع و دفاع از رساله باز مانند.

متن کامل این نامه را درادامه می‌خوانید:

باسمه تعالی

حضور محترم جناب آقای دکتر نوریان 
 رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی

با اهداء سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
احتراما همانگونه که مستحضرید؛ دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ، برخلاف رویه سالهای قبل، اخیرا مستند به بخشنامه شماره 34325/30 مورخ 20/5/95 می بایست جهت شرکت در آزمون جامع حداقل نمره 400 از آزمون EPT و برای دفاع از رساله حداقل نمره  500 را کسب کنند . این روند موجب شده است تا تعداد کثیری از دانشجویان دکتری علیرغم شرکت درکلاس های زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات موفق به کسب میانگین نمره مشروط و قطعی زبان نشوند و از شرکت در آزمون  جامع و دفاع از رساله باز مانند.

 در هر آزمون بیش از 10,000 نفر در سراسر کشور شرکت می نماینداما صرفا 10% موفق به کسب نمره قطعی(500) شده واین وضعیت هزینه های معنوی و مادی سنگینی را برای دانشجویان رقم زده بنحویکه مطابق یک آمار حداقلی از جمعیت معترضین که در قالب کمپین اصلاح آزمونEPT جلوه گر شده قریب به 3000 دانشجو که غالبا متاهل و شاغل بوده و با خانواده قریب به 5000 نفر را  شامل می گردند به لحاظ تبعات روحی درگیر این مسأله شده اند زیرا هریک از دانشجویان بطور متوسط از 5تا 18 نوبت در این آزمون شرکت نموده اند و از کسب نمره و اتمام دوره باز مانده اند. همچنین هزینه های مادی آن شامل پرداخت شهریه سنوات، منضم به هزینه های آزمون ماهانه(70,000 تومان) ، با بیش از 10,000 شرکت کننده ، شائبه سوء استفاده مالی دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان با سهمیه عادی را در اذهان عمومی تداعی نموده است این مسأله زمانی بیشتر قوت می یابد که طبق بخشنامه صدرالذکر دانشگاه آزاد اسلامی صرفا آزمونEPT را با نمره 500 برای دفاع پذیرش مینماید و سایر آزمونهای استاندارد مورد قبول دانشگاههای دولتی نظیر MSRT با میانگین بالاتری مورد پذیرش است .مضاف به اینکه اخیرا نیز طی بخشنامه ای نمره قطعی ومشروط ایثارگران که در گذشته به ترتیب350 و 400 بوده تقلیل یافته است اما دانشجویان با سهمیه عادی که تعدادشان به مراتب بیشتر  است مشمول این تقلیل نسبی نمی گردند. لذا تصدیق می فرمایید که این وضعیت به لحاظ بار روانی، شایسته نام دانشگاه که مزین به عبارت ( اسلامی ) است نمی باشد.

  بنابراین دانشجویان دکتری اعتراض خود به این مصوبه را در قالب کمپین معترضین ( قریب به 3000 عضو) در فضای مجازی شکل داده اند و به جهت عدم توجه مسوولین مورد مذاکره، در صدد تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی و سازمان مرکزی دانشگاه مصاحبه با رسانه های خبری و صدا و سیما به منظور رفع تالمات مادی و معنوی از طریق گره گشایی موضوع توسط مقامات عالی نظام اسلامی بوده اند لیکن جهت حفظ شأن دانشگاه آزاد اسلامی در اذهان عمومی با احترام به نظراساتید تا کنون انجام نشده و موضوع به استحضار حضرتعالی بعنوان تصمیم گیر اصلی دانشگاه آزاد اسلامی رسیده است.

بنابه مراتب فوق ازآنجائیکه وضعیت بوجود آمده صرفا منتسب به دانشجویان نمی باشد ومتاثر از وسعت جذب دوره دکتری آن دانشگاه بوده ونظر به اینکه رعایت استاندارد گذراندن واحدهای تخصصی مورد تاکید اساتید آن دانشگاه محترم است .جهت حفظ حقوق مادی ومعنوی دانشجویان که باتحمل هزینه های متعدد وارد دوره شده اند ونیز برخورد بدون تبعیض با دانشجویان خواهشمند است مقرر فرمایید تا موارد ذیل با صلاحدید آن مقام محترم به اطلاع واحدهای دانشگاهی رسانده شود: 1-شرکت در آزمون جامع منوط به ارائه گواهیEPT نباشد.2- دانشجویان سهمیه عادی با ارائه گواهی نمره 400 امکان دفاع از رساله را داشته باشند.

خواهشمند است مساعدت های لازم در این زمینه را مبذول فرمایید.

 با تجدید احترام
دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی
(کمپین 3000 نفری معترض به آزمون
EPT)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top