تاریخ انتشار: جمعه 1396/03/12 - 12:22
کد خبر: 237080

آمار حضور اساتید در طرح ضیافت اندیشه

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه طرح ضیافت اندیشه مورد استقبال اساتید دانشگاه‌ها است، گفت: ما در دانشگاه‌ها برای اساتید که قرار است جوانان ما را تربیت کنند اندیشه‌ای نکرده ایم و سالهای از آن غافل بودیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه طرح ضیافت اندیشه مورد استقبال اساتید دانشگاه‌ها است، گفت: ما در دانشگاه‌ها برای اساتید که قرار است جوانان ما را تربیت کنند اندیشه‌ای نکرده ایم و سالهای از آن غافل بودیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست مدرسین طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌ها گفت: اساتیدی که ما در این دوره‌ها داریم غیر از آن چند درصدی که خودشان به دلایل علایق شخصی رفته‌اند و مباحث دینی و مذهبی و فرهنگی و اجتماعی سیاسی مطالعه داشته‌اند بقیه در رشته‌های خودشان درس خوانده و در همان جا پیشرفت داشته‌اند.

وی ادامه داد: این اساتید در مباحث دینی و اجتماعی در خوش‌بینانه ترین حالت همان دروس معارف بوده که دوران دانشجویی معلوم نیست با کدام اساتید و کدام دانشگاه گذرانده اند و در چه سطحی و شرایطی بوده اند و بقیه اغلب ورودی به مباحث دینی و مسائل اجتماعی و سیاسی نداشته اند الا همین اخبار که از طریق رسانه‌ها بدست می آورند.

وی در خصوص برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید گفت: بعضی‌ها به ما می‌گفتند که شما چرا اساتید را می‌آورید در این کلاسها می‌نشانید و می‌گویید گوش فرا دهید! پاسخ این است که این استادان ورودی به مباحث غیر از دروس خود نداشته اند  البته اشکالی هم به این اساتید نیست چون سیستم برنامه ریزی نداشته که این اساتید بخواهند دروسی غیر ار مهندسی و پزشکی و علوم پایه فرابگیرند الا درصدی که خودشان علاقه داشته اند.

حجت‌الاسلام محمدیان افزود: متأسفانه ما در دانشگاه‌ها برای اساتید که قرار است جوانان ما را تربیت کنند اندیشه‌ای نکرده ایم و سالهای از آن غافل بودیم و در ابتدا خیلی ها به ما می گفتند چرا اساتید را به کلاس می آورید و می‌گویید گوش بدهند ولی با استقبالی که اساتید از این طرح داشته‌اند الان خیلی کم و یا حتی نیستند افرادی که بگویند اینکار را نکنید.

وی ادامه داد: در حال حاضر این طرح به قدری مورد استقبال قرار گرفته است که ما کمبود نیرو و زمان داریم که بخواهیم همه نیازها را پاسخ بدیم و این موضوع را در نظر سنجی‌هایی که هیچ اجباری برای انجام آن نبوده است نشان می‌دهد و خوشبختانه اساتید این خلأ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی را توانستند با شرکت در این دوره‌ها پر کنند.

حجت‌الاسلام محمدیان گفت: واقعا تصور نمی‌شد که در طول 6 سال ما بتوانیم 75 هزار اساتید را در این کلاسها شرکت بدهیم البته عده‌ای بی انصافی می‌کنند و می‌گویند به خاطر اجباری بودن حضور اساتید برای ارتقاء است که واقعا طبق آیین نامه ارتقاء اساتید 11 مورد هست که می‌توانند برای ارتقاء خود انجام دهند فقط یک موردش دوره‌های ضیافت اندیشه اساتید است.

وی افزود: می گویند به خاطر امتیازی که در این دوره‌ها وجود دارد اساتید از این دوره‌ها استقبال می‌کنند اما بنده اعلام می‌کنم در پژوهش، آموزش و مدیریت هم امتیازهایی است اما با این وجود چرا اساتید دوره‌های دانش افزایی را انتخاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدیان در خصوص آموزش‌های موجود در دوره‌های طرح ضیافت اندیشه اساتید گفت: این یک مقدمه‌ای است برای اینکه مباحث انقلابی و معرفتی و مذهبی و اجتماعی را طرح کنیم و این خود اساتید هستند که می‌خواهند شرکت کنند.

وی خطاب به مدرسین دوره‌های طرح ضیافت اندیشه گفت: من خواهشی که از این مربیان عزیز دارم این است که عمیق مطالعه کنند و بتوانند در کلاس‌ها با محتوایی کافی حضور داشته باشند. متاسفانه عمده ضعف ما در موضوع انتخاب بسته متناسب با نیازهای مخاطبانمان است.

وی افزود: واقعا ما در بحث‌های معرفتی انبوهی از مباحث دینی داریم که از آنها غافل مانده‌ایم این مباحث فوق العاده غنی است و مشکلی که داریم بسته بندی و نوع ارائه است.

نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها گفت: دوره‌های ما عموما 16 ساعت برای اساتید است. مثلا در بحث غرب شناسی باید 16 ساعت بتوانید بسیاری از مباحث مهم را انتقال بدهید می‌داینم که کار مشکلی است و برای همین انتخاب بسته محتوایی در این کلاسها متناسب با نیاز مخاطب خیلی اهمیت دارد و اگر نتوانیم از هنر بسته بندی صحیح استفاده کنیم به مشکل می‌خوریم.

وی تأکید کرد: شما باید به گونه‌ای کار کنید که مخاطب بعد از پایان دوره سئوالاتی در ذهنش ایجاد شود و یا اینکه سئوالاتی را که قبلا داشته پاسخ داده شده باشد و نسبت به گذشته تغییری کرده باشد.

حجت‌الاسلام محمدیان گفت: البته هنر بسته بندی محتوایی مخصوص همه نیست عده ای از مربیان این هنر را دارند من از همکاران خودمان می‌خواهم که در مرکز هم اندیشی این هنرها را از کسانی که دارند به نوعی به دیگران نیز انتقال دهند.

وی تأکید کرد: شما باید بتوانید با دلهای اساتید دانشگاه‌ها رابطه برقرار کنید و عامل آن چیزی باشید که توصیه می‌کنید چرا که اینطور آن عضو هیات علمی از شما مطالب را قبول می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top