تاریخ انتشار: شنبه 1396/03/13 - 20:12
کد خبر: 237197

اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان دکتری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰۰۰ دانشجوی خارجی جذب دانشگاه‌های کشور شد، گفت: در سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان دکتری تعلق می‌گیرد.

خبرنامه دانشجویان ایران:  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰۰۰ دانشجوی خارجی جذب دانشگاه‌های کشور شد، گفت: در سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان دکتری تعلق می‌گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محمد فرهادی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در مورد جذب دانشجویان خارجی اظهار داشت: از جمله برنامه‌های دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جذب دانشجوی خارجی است زیرا ظرفیت خالی زیادی داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از عقد تفاهم نامه‌ها در مورد جذب دانشجوهای خارجی دانشگاه های کشور با سایر دانشجویان دانشگاه‌های خارج کشور خبر داد و افزود: هماهنگی‌های لازم با وزارت خانه‌های کشور و امور خارجه و سایر ارگان‌های مربوطه انجام شده تا پذیرش دانشجویان تسهیل پیدا کند.

فرهادی با بیان اینکه در سال گذشته 5000 دانشجو از خارج پذیرش کردیم و با جذب این تعداد دانشجوی خارجی مجموع آن‌ها به 52000 دانشجو می‌رسد، خاطرنشان کرد: دانشجویان خارجی در مقاطع تحصیلی مختلف از کارشناسی تا دکتری در دانشگاه‌های کشور پذیرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه از 47 کشور دانشجوی خارجی داشته‌ایم که عمدتا از کشورهای همسایه بوده و دانشجوهایی از اروپا و آمریکا داشته‌ایم، تصریح کرد: تقویت و تامین زیرساخت‌های علمی و تجهیز آزمایشگاه در دستور کار وزارت‌خانه قرار دارد و تجهیز 171 آزمایشگاه مرکزی دانشگاه‌ها گواه این مطلب است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز داشت: ده آزمایشگاه مرکزی منطقه‌ای با اعتباری در قالب بودجه ریالی و ارزی پیش بینی شده است و دانشجویان دکتری ما نیز تسهیلاتی در قالب وام‌های دانشجویی به میزان بالغ بر 110 میلیارد تومان در سال جاری به آن‌ها اعطا می‌شود و می‌توانند از هم اکنون ثبت نام کنند.

فرهادی با بیان اینکه دانشجویان دکتری هر سه ماه یک بار بالغ بر دو میلیون دریافت می‌کنند، بیان کرد: رشته‌های جدید بین رشته‌ای را داریم و آمایش آموزش عالی نیز در سال جاری انجام می‌شود به گونه‌ای برخی از مراحل آن انجام شده و برخی دیگر نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همه دانشجویان ما در رشته‌های کاربردی، عملی، فنی و مهندسی باید دوره‌های کارآموزی را طی کنند، اذعان داشت: تعداد واحدهای درسی دانشجویان کاربردی، عملی، فنی و مهندسی اضافه شده و باید حداقل 6 واحد در واحدهای صنعتی دوره بگذرانند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: با مشارکت سازمان تامین اجتماعی دوره‌های کارورزی دانشجویان را انجام می‌دهیم به گونه‌ای که 150 هزار نفر در این عقد مشارکت می‌توانند کارورزی انجام دهند اما بیش از 180 هزار نفر ثبت نام کردند و زمانی که به 150هزار نفر رسیده شد دوره شروع شده و دریافتی مختصر و بیمه نیز دارند.

فرهادی گفت: طی ابلاغیه‌ای در دانشگاه‌ها می توان شرکت‌های دانش بنیان احداث کنند و وجود مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان نیز نمونه‌ای از این شرکت‌های دانش بنیان است و انتظار می‌رود سالانه 5 الی 6 هزار نفر فارغ التحصیل در این مراکز مشغول به کار می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top