تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/03/16 - 15:36
کد خبر: 237398

زیباترین صحنه برای اجرای تئاتر مرتبط با امام خمینی

رییس مجموعه تئاتر شهر گفته است شاید بهترین صحنه‌هایی که در تئاتر بتوان به نمایش در آورد، ورود امام خمینی (س) به ایران و تهران باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رییس مجموعه تئاتر شهر گفته است شاید بهترین صحنه‌هایی که در تئاتر بتوان به نمایش در آورد، ورود امام خمینی (س) به ایران و تهران باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، رییس مجموعه تئاتر شهر گفته است شاید بهترین صحنه‌هایی که در تئاتر بتوان به نمایش در آورد، ورود امام خمینی (س) به ایران و تهران باشد، اگر روزی بخواهیم این صحنه را به نمایش درآوریم، تمام ارگان‌ها باید همگرایی داشته باشند.

آقای پیمان شریعتی رییس مجموعه تئاتر شهر به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی (س) عنوان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر جامعه تئاتری نسبت به تمامی ایامی که بهرحال برای انقلاب و ایران قابل احترام بوده، برنامه ریزی درستی را انجام داده، بعضاً ممکن است در بعضی موارد نسبت به آن اتفاق بزرگ کاری که صورت گرفته بزرگ نبوده باشد یا احیاناً لزوم بیشتری باشد که ما بتوانیم آثاری را تولید کنیم اما به طور خاص در تمامی فعالیت‌های اجتماعی تأثیرگذار جامعه تئاتر همواره پیشرو  بوده است.

وی در ادامه افزود: همانطور که می‌بینیم در ایام محرم، رمضان و نوروز فعالیت جامعه تئاتری متناسب عرف جامعه و آنچه مخاطب انتظار دارد، تولید داشته و وظیفه خود را اجرا کرده است.

شریعتی درباره همایش سراسری تئاتر خرداد گفت: خوشبختانه این همایش هم که حوزه هنری میزبان اصلی آن است هر دوره پربارتر بوده و آثار خوبی تولید شده و تئاتر شهر هم براساس آن انجام وظیفه می‌کند و در این ایام هم ما 4 روز را درخدمت عزیزان و مخاطبان این‌گونه آثار هستیم.
انقلاب برای تئاتر مهم شده است.

وی اظهار داشت: نکته دیگر حائز اهمیت این است که شاید سالیان پیش تمام این آثار اگر تولید می‌شد برای ایام خاص همیشه به صورت سفارش صورت می‌گرفت الان خوشبختانه با ورود جوانان به عرصه تئاتر مشاهده می‌کنیم که بدون اینکه ما یا هر ارگانی بخواهد سفارش کار بدهد در ایام مختلف وقتی فراخوان برای این‌کارها می‌دهیم حجم متونی است که ارسال می‌شود و این نشان می‌دهد که جامعه جوان تئاتری نسبت به این حوزه‌ها حساسیت بالایی دارد و من خود شاهدم آثاری هم که در این همایش‌ها یا جشنواره‌های مختلف در حوزه انقلاب، دفاع و مسائل عقیدتی تولید می‌شوند، نو و تأثیرگذارند و فکر می‌کنم با همین حساسیت اگر جامعه تئاتری ما پیش برود می‌تواند در آینده کارهای خلاقانه‌تری داشته باشیم.

به همگرایی تمام نهادها نیاز داریم

وی در پاسخ به این سؤال که درباره حضرت امام (ره) چه ایده‌های تئاتری می‌توانیم داشته باشیم،گفت: شخصیت امام خمینی (ره) واقعاً چند وجهی فرهنگی است؛ اگر به طور خاص بخواهیم درباره امام (ره) صحبت کنیم شاید نتوان یک ویژگی را در نظر گرفت. ایشان در تمام مراحل مختلف انقلاب حضور پررنگ داشتند که دست روی هر اثری بگذاریم بهرحال می‌تواند منعکس کننده نگاه ایشان به جامعه باشد و تأثیر خود را دارد اما اصولاً آن چیزی که من فکر می‌کنم مهم است، این که اگر قرار باشد این شخصیت والا و چند وجهی به تصویر کشیده شود، به یک هم گرایی از سوی تمام ارگان‌ها نیاز دارد.

شریعتی با اشاره به اینکه شاید زیباترین فضایی را که بتوان به صحنه آورد حضور ایشان ابتدای انقلاب در مسیر از فرودگاه به تهران است، گفت: اگر روزی این حضور به تصویر کشیده بشود تمام ارگان‌ها باید همگرایی داشته باشند، اعتقاد حضرت امام(رحمه‌الله‌علیها) به نسل جوان چه در ایامی که رهبری انقلاب را داشتند و چه در ایام جنگ که فرمانده جنگ ما بودند، همواره باید برای ما تأثیرگذار باشد.

از چمران تا جهان‌آرا در لیست اولویت‌ها

وی یادآور شد: اگر هم گاهی درباره حضور پررنگ نسل جدید صحبت می‌کنیم بسیاری از انقلابیون کسانی‌اند که در آن دوره به دنیا آمدند و الان تلقی و حس و نگاه‌شان به جامعه نشأت گرفته از تفکرات خود امام (ره) است؛ من فکر می‌کنم این تفکر جاری و ساری بین تمام مردم و نسل جوان
 است.

شریعتی اظهار داشت: ما به فراخور نسبت به متونی که به تئاتر شهر ارائه شده و به طور خاص درباره فاجعه ترور هفت تیر،‌ ایام دفاع و شخصیت‌های مختلفی که در دفاع مقدس داریم، از شهید چمران گرفته تا شهدایی چون شهید جهان آرا فعالیت و متونی هم تولید می‌کنیم و قطعاً در اولویت تولید سال 96 و 97 ماست، امیدوارم ما هم با همین دیدگاه با عزیزانی که توانایی خوبی در تولید آثار دارند، بتوانیم به کارهای خوبی
دست یابیم.

وی در پایان گفت:‌ بهرحال معتقدم هنرمند باید خودش پیشنهاد دهنده باشد کما اینکه مثال‌هایی که گفتیم پیشنهاد از سوی دوستان ما بوده و بسیار هم قابل تقدیر است از جمله شخصیت والایی مثل شخصیت حضرت امام (ره) هم فکر می‌کنم که در آینده برنامه‌ریزی درستی داشته و به تولید آثار‌ برسیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top