تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/03/16 - 18:36
کد خبر: 237415

آینده واقعیت افزوده در دستان این ده اپلیکیشن است

چند سالی است که فناوری واقعیت افزوده مطرح است و اپلیکیشن‌های اولیه‌ای نیز برای آن در صنایع مختلف ساخته شده است. بهترین اپلیکیشن واقعیت افزوده تا کنون بازی معروف پوکمون‌گو است. اما بعد از ارایه این بازی، آینده واقعیت افزوده چگونه خواهد بود؟ در اینجا قصد داریم 10 اپلیکیشنی که به پیشرفت و توسعه فناوری واقعیت افزوده کمک خواهند کرد را مورد بررسی قرار دهیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: چند سالی است که فناوری واقعیت افزوده مطرح است و اپلیکیشن‌های اولیه‌ای نیز برای آن در صنایع مختلف ساخته شده است. بهترین اپلیکیشن واقعیت افزوده تا کنون بازی معروف پوکمون‌گو است. اما بعد از ارایه این بازی، آینده واقعیت افزوده چگونه خواهد بود؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ در اینجا قصد داریم 10 اپلیکیشنی که به پیشرفت و توسعه فناوری واقعیت افزوده کمک خواهند کرد را مورد بررسی قرار دهیم.

1. Prynt
این آداپتر سرمایه‌گذاری جمعی به گوشی هوشمند وصل می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا بلافاصله عکس‌های 2*3 بگیرید. علاوه بر این، وقتی عکس می‌گیرید اپلیکیشن Prynt به‌صورت خودکار یک ویدئوی دیجیتال ضبط می‌کند و یک لینک به عکسی که با گوشی گرفته شده درست می‌کند.

2. بامازوکی (Bamazooki)
این برنامه CBBC که بین سال‌های 2004 تا 2010 پخش می‌شد، در واقع از نخستین نمونه‌های AR و نمایشی از توانایی‌های آن بود. کودکان روی یک وبسایت هر موجودی که می‌خواستند را می‌کشیدند و سپس در یک استودیوی تلویزیونی در برابر هم قرار داده می‌شدند. از آن طرف، مخاطبان از طریق یک سیستم گرافیکی که این موجودات را با دنیای واقعی تلفیق کرده بود، به تماشا می‌نشستند.

3. لگو
خیلی از فروشگاه‌های لگو در حال حاضر یک تلویزیون با ابعاد بزرگ دارند. روی این تلویزیون یک فید زنده از نمای اطراف به‌صورت مستقیم و زنده پخش می‌شود. اگر کسی با یک جعبه لگو در میدان دید دوربین قرار بگیرد، یک نمایش گرافیکی مجازی از کیت داخل آن جعبه روی تلویزیون روبه‌رو نشان داده می‌شود.

4. اینک‌هانتر (Inkhunter)
این اپلیکیشن ساده با قرار دادن تصویر روی فید دوربین گوشی هوشمند نشان می‌دهد که تتو روی بدن شما چه شکلی خواهد داشت. در این اپلیکیشن انواع طرح‌های تتو که قابل ویرایش و اشتراک‌گذاری با دوستانتان هستند وجود دارد. همچنین می‌توانید طرح‌های خودتان را داخل اپ آپلود کنید.

5.  استار چارت (Star Chart)
یک اپلیکیشن زیبا و بسیار مشهور برای گوشی‌های هوشمندی که چیزهایی که در هنگام شب در آسمان می‌بیند را برای شما توضیح می‌دهد. کافی است گوشی را به‌سمت آسمان بگیرید و اپلیکیشن به کمک اطلاعات GPS ستارگان، قمرها و سیاره‌های بالای سرتان را نام‌گذاری می‌کند. شاید این روش سریع‌ترین و در عین حال مؤثرترین راه برای یادگیری کهکشان باشد.

6.  اسنپ‌چت
سال گذشته میلادی بود که این پلتفرم شبکه اجتماعی توجه و تمرکز خود را روی فناوری AR قرار داد. این شبکه اجتماعی که گفته می‌شود ویدئوهای آن روزانه بیشتر از 6 میلیارد بازدید دارند، برای این منظور از مجموعه‌ای از لنزها استفاده می‌کند. این لنزها فید دوربین گوشی را به اشکال خنده‌دار و مضحک تغییر می‌دهند، صورت افراد را با هم عوض می‌کنند، چشم‌ها را تغییر می‌دهند و بسیاری از امکانات دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اسنپ‌چت نخستین شرکتی است که موفق شد از AR در یک مقیاس وسیع درآمدزایی کند. آن‌ها برای کسب درآمد اقدام به فروش یا گرفتن حامی مالی برای لنزها کردند.

7.  مترجم گوگل
فناوری مترجم گوگل با استفاده از یادگیری ماشین دائم در حال بهبود و پیشرفت است و در حال حاضر قادر است به‌سرعت و در کمترین زمان ممکن یک نوشته خارجی را ترجمه کند. برای این کار از فید دوربین گوشی استفاده می‌شود. با اینکه فناوری ذکر شده هنوز قدرت زیادی در زمینه متون شعر گونه ندارد، ولی قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

8. آرناتومی (Arnatomy)
اپلیکیشن آرناتومی کمک زیادی به دانشجویان پزشکی می‌کند و با شناخت و برچسب‌گذاری دیجیتالی روی استخوان‌ها و عضلات به آن‌ها در درک بهتر دروس کمک می‌کند. این اپ از دوربین برای شناسایی استخوان انسان استفاده می‌کند. وقتی کاربر یک استخوان را در برابر دوربین می‌گیرد، اپلیکیشن تشخیص می‌دهد که کدام استخوان است و روی قسمت‌های مختلف آن نشانه‌گذاری می‌کند. مثلاً مشخص می‌کند عضلات در کدام نقطه به استخوان متصل می‌شوند.

9. اسمارت‌اسپکس (Smartspecs)
اسمارت‌اسپکس نمایش بینایی مربوط به اجسام را تقویت می‌کند تا افرادی که از نظر بینایی مشکل دارند دید بهتری داشته باشند. این اپ با ترکیب دوربین سه‌بعدی و نرم‌افزار اندرویدی لبه‌ها و خصوصیات اجسام نزدیک را برجسته می‌کند تا امکان دید آن‌ها بالاتر برود. این اجسام می‌تواند هر چیزی باشد مانند دیوارها، میزها، راهروها و حتی چهره افراد.

10. کوییور (Quiver)
این اپلیکیشن ساده با استفاده از فناوری AR کتاب‌های رنگارنگ را دوباره زنده می‌کند. می‌توانید نقاشی‌های سفید و سیاه را پرینت بگیرید و آن‌ها را به همان شیوه همیشگی و مرسوم رنگ‌آمیزی کنید. وقتی از طریق دوربین گوشی هوشمند به نقاشی کامل شده نگاه کنید، عکس مذکور روی صفحه گوشی شما حالت انیمیشن خواهد داشت. حالا صفحه را لمس کنید تا با کاراکتری که خود خلق کرده‌اید بازی کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top