تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/03/17 - 18:52
کد خبر: 237523

نماینده دفتر تحکیم وحدت در دیدار دانشجویان با رهبری:

عده‌ای مغرض در داخل، بلندگوی «عدالت جنسیتی» غرب‌گرایان شده‌اند

عده‌ای مغرض در داخل، بلندگوی «عدالت جنسیتی» غرب‌گرایان شده‌اند

زهراسادات رضوی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به نمایندگی از اعضای این اتحادیه دانشجویی در دیدار امروز دانشجویان با رهبری سخنرانی کرد. در ادامه می‌توانید متن کامل مربوط به سخنرانی این فعال دانشجویی را بخوانید.

خبرنامه دانشجویان ایران: زهراسادات رضوی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به نمایندگی از اعضای این اتحادیه دانشجویی در دیدار امروز دانشجویان با رهبری سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن سخنرانی وی را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

آقاجان
سلام علیکم
ابراز ارادت خالصانه ی سربازان کوچک این انقلاب، در انجمن های اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت را پذیرا باشید.

قریب به 40 سال از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و پس از عبور مقتدرانه از گردنه‌هایی سهمگین و ایستادگی در مقابل هجمه های داخلی و خارجی، آنچه این روزها باعث نگرانی ما شده است خطر انحراف جدایی از مردم است.

در تمام این سالها تاکیدات امام بزرگوار و حضرتعالی را بر مردم سالاری دینی شنیده‌ایم و باور داریم که جمهوریت یکی از ارکان مهم نظام است

.

اصل 56 قانون اساسی نقش مردم را اینگونه بیان می‌کند: حاکمیت مطلق بر انسان و جهان هستی از آن خداست و هم او انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است و هیچ کس نمی تواند این حق الهی را از مردم سلب کند.

ما دانشجویان دفتر تحکیم وحدت با نگاه به این اصل مترقی قانون اساسی معتقدیم که باید برای تکمیل خط امام ،  ساختارهایی برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در بخش های مختلف نظام ایجاد شود تا زمینه ساز رفع مسئله ی جمهوریت ناتمام گردد.

متاسفانه امروز با مسئولینی مواجهیم که نه تنها ذره ای بر این اصل اعتقاد ندارند بلکه ورود مردم را با دیده ی ترس می نگرند و تلاش می کنند نقش مردم را در راهپیمایی ها و پای صندوقهای رای خلاصه کنند.

مثال مشخص این مسئله، چگونگی تصویب ماده ی 35 برنامه ی ششم توسعه در مجلس در آذرماه سال گذشته است. در این مصوبه امده بود:

دولت موظف است ظرف 4 ماه راه اندازی سامانه ی ثبت حقوق و مزایا و پرداخت های مشمولین این ماده را فراهم نماید. و امکان دسترسی به ان برای نهاد های نظارتی و عموم مردم فراهم شود.

این ماده به تصویب رسید. اما چه تصویبی؟
متاسفانه این ماده در حالی به تصویب نمایندگان مردم رسید که نظارت عموم مردم از آن حذف شده بود.

امام بزرگوار ما
قانون انتخابات قدیمی و ناکارامد شده. برای نمونه گسترده بودن حوزه‌های انتخاباتی از نظر جمعیتی و جغرافیایی امکان مشارکت فعالانه را از مردم سلب نموده است.

شهر تهران با جمعیتی حدود 9 میلیون نفر کماکان یک حوزه‌ی انتخابی محسوب می شود. برای مثال در انتخابات مجلس، مردم شهر تهران باید 30 نفر را از بین هزار و 120 کاندید انتخاب نمایند. بدیهی است در چنین شرایطی نمی توان به شناخت لازم برای انتخاب دست یافت. بنابراین اصحاب قدرت و ثروت و هجمه های رسانه ای آن هاست که اذهان ملت را به سمت یکی از دو لیست موجود جهت دهی می کنند. نتیجه ی چنین انتخاباتی ، حذف افراد متخصصی است که در حلقه ی نزدیکان احزاب کشور نیستند.

بنابراین لازم است حوزه های انتخابی بزرگ، به حوزه های کوچکتر بر مبنای جمعیت تقسیم شوند. در این حالت تهران را می توان به 30 منطقه تقسیم نمود که در هر منطقه، مردم به فرد شناخته شده ای از میان خود رای دهند.

و اما سخنانی در باب شورای محترم نگهبان
شورای نگهبان را چشم بیدار نظام و حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام می دانیم و از این رو درباره ی عملکرد شورای نگهبان سوالاتی داریم.

آن چه ما از سخنان شما و امام بزرگوارمان دریافت کرده ایم اینست که شورای نگهبان تنها باید بر مبنای قانون عمل نماید. اما در عمل ما متوجه به کارگیری مصالحی شده ایم که با آموخته هایمان تناقض دارد.

برداشت ما از وطیفه ی شورای نگهبان اشتباه بوده یا شورای نگهبان به مصلحت اندیشی روی اورده است؟

سوال دیگر ما اینست که علی رغم تاکید حضرت عالی در شفاف کردن معیار های ریاست جمهوری مثل معیار رجل سیاسی- مذهبی ، چرا تا کنون این شفافیت ایجاد نشده است؟

در انتخابات اخیر مواردی را در بین کاندیداهای محترم ریاست جمهوری دیدیم که جای بسی تامل دارد. آقایان همدیگر را مفسد می خوانند! و در این شرایط یا فردی مفسد است یا دیگری بی تقوا و دروغگو!

در هر یک از این حالات، تایید صلاحیت چنین افرادی سوالات بسیاری را در ذهن ما ایجاد می کند.

عدم شفافیت موجود ممکن است سوتفاهم ها و کج فهمی هایی را در جامعه ایجاد کند که به اعتماد ملت ایران خدشه وارد شود. ما دانشجویان عمیقا باور داریم که اعتماد آحاد ملت به برخی نقاط کلیدی نظام هرگز نباید خدشه ببیند و از این رو آنچه باعث نگرانیمان بود را صادقانه مطرح نمودیم.

و اما موضوع مغفول مانده‌ی زنان
زنان نیمی از پیکره ی جامعه هستند و رسالت خطیری چون تربیت نسل آینده را به عهده دارند . اما متاسفانه پس از گذشت سال ها از انقلاب اسلامی ، نه بانوان دید کامل و دقیقی به جایگاه و نقش زن دارند و نه مردان جامعه ما!

اهمیت و لزوم توجه به این حوزه را در سه بخش خدمتتان ارائه می‌نماییم:

اول: تلاش جبهه ی باطل
جبهه ی باطل در زمینه ی زنان و خانواده با تمام قوا وارد میدان شده و به درستی دریافته است که برای از بین بردن باورها و ریشه های اعتقادی در جامعه، باید تفکرات زنان و مادران را هدف قرار دهد.

 بر این مبنا عده ای مغرض در داخل ، بلندگوی غربگرایان شده اند و در سایه ی جمهوری اسلامی از برابری جنسیتی دم می زنند و نامش را عدالت جنسیتی می گذارند.

در این حال وظیفه ی ما اینست که با تفکرات غلطی که به کیان خانواده و اینده ی انقلاب اسلامی اسیب می زند مبارزه کنیم. در این راستا تنها نشریه ی دانشجویی ویژه ی دختران در سراسر کشور را با وجو کم لطفی های فراوان ، به عنوان ابزاری برای مقابله با تفکرات غلط به کار گرفتیم.

دوم: خواب غفلت گونه ی آقایان ارزشی
با توجه به تلاش جبهه مقابل برای ارائه ی الگوهای ناکارآمد از زنان، جهاد در این جبهه ، نیازمند حضور اجتماعی –سیاسی و فرهنگی زنان انقلابی است و درد اینجاست که پس ذهن جریان ارزشی و انقلابی ما، هیچ لزومی برای حضور زنان در جامعه نیست! گویی در این زمینه، جامعه ی ارزشی ما را خوابی غفلت گونه فرا گرفته است.

آقاجان! ما را فرمان دادید که الگوی زن مسلمان ایرانی را به همگان معرفی کنیم. وقتی اکثر آقایان ارزشی جامعه چنین الگویی را باور ندارند و در مقابل تحقق آن ایستادگی می کنند ، تکلیف ما چیست؟

و اگر دیر شود!
اگر دیر شود و بانوان انقلابی به جایگاه های مهم تصمیم سازی در سطح کلان جامعه نرسند، فردا کسانی برای دختران و زنان و آینده ی کشورمان تصمیم خواهند گرفت که دیدگاه های ضد خانواده و فمنیستی بر ذهنشان حاکم است و به زودی همان ها ، تبدیل به الگوی زن موفق در عرصه ی سیاسی و اجتماعی می شوند.

سوم: ضرورت توجه ویژه به جایگاه خانواده
از ضرورت حضور اجتماعی زنان گفتیم و باید بگوییم عمیقا باور داریم که خانواده و نقش افرینی زن در فضای خانه امری خطیر و واجب است.

نزدیک به 9 ماه از ابلاغ سیاستهای کلی خانواده توسط شما می گذرد. قطعا از دولتی که خود به بی اعتبار شدن خانواده دامن می زند و به دنبال مردواره کردن زنان است انتطار احیای ارزش های خانواده را نداریم. اما از نهاد های انقلابی و تحت نظارت شما توقع داریم اقاجان.

و سوالمان اینست که مجموعه ای نظیر سپاه پاسداران که حافظ ارزش های انقلاب و اسلام است در زمینه ی اجرایی نمودن سیاستهای کلی خانوده چه کرده است؟

حوزه های علمیه، به ویژه حوزه ی خواهران برای عملیاتی کردن سیاست ها در این زمینه چه کرده اند؟

و یا صدا و سیمای جمهوری اسلامی، را چگونه ارزیابی می کنید؟!

رهبر بزرگوار امت اسلامی
ما معتقدیم که جمهوری اسلامی به سمت فتح و نصرت در حرکت است. چرا که وعده ی الهی اینست. اما هر چه به پیروزی نزدیک تر می شویم، حملات دشمن سهمگین تر می گردد و تیزبینی و استقامت بیشتری می طلبد.

صراحتا اعلام می داریم تا تمام مسئولین بدانند که اگر جایی پایشان بلغزد یا روحیه ی انقلابی گری را کنار بگذارند ما فرزندان خمینی کبیر و پیروان امام خامنه ای لحظه ای ارام نخواهیم گرفت و تا پای جان بر سر آرمان های انقلاب خواهیم ایستاد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top