تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/03/18 - 20:18
کد خبر: 237606

علت عدم سخنرانی یک سخنران در دیدار دانشجویی

حاج زاده به غوغاسالاری و انحصار طلبی برخی اشاره کرد که قبل از تصمیم گیری نهایی سعی داشتند وی که منتقد وضع موجود در نشریات و سیاست های وزارتین در این زمینه بوده است، فرصت صحبت پیدا نکند و اظهار داشت: تا روز قبل از سخنرانی هنوز حضور بنده قطعی نبود.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، علت عدم سخنرانی‌اش در دیدار دیشب دانشجویان با رهبرانقلاب را عدم رعایت وقت توسط سخنرانان اعلام کرد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، محمد حاج زاده عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت درباره دیدار روز گذشته دانشجویان با مقام معظم رهبری و عدم سخنرانی اش در این دیدار گفت: سال گذشته نماینده نشریات دانشجویی دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم در این دیدار صحبت کرد و انتظار این بود که امسال این فرصت در اختیار نماینده ای از نشریات دانشجویی وزارت بهداشت باشد لذا به بنده گفته شده بود که این فرصت هست که بعنوان نماینده نشریات در برنامه دیدار رهبری با دانشجویان در تریبون نماینده نشریات دانشجویی دغدغه های این حوزه را مطرح کنم.

وی در خصوص حواشی که در برخی رسانه ها درباره حذف دقیقه نودی وی و 2 سخنران دیگر منتشر شده است، گفت: مسائل بسیاری را بعنوان حواشی مطرح می‌کنند که اصلا درست نیست و سندیت ندارد.

حاج زاده به غوغاسالاری و انحصار طلبی برخی اشاره کرد که قبل از تصمیم گیری نهایی سعی داشتند وی که منتقد وضع موجود در نشریات و سیاست های وزارتین در این زمینه بوده است، فرصت صحبت پیدا نکند و اظهار داشت: تا روز قبل از سخنرانی هنوز حضور بنده قطعی نبود.

حاج زاده به تذکرات برگزار کنندگان این برنامه در خصوص رعایت وقت از سوی سخنرانان اشاره کرد و گفت: بنا بود هر نفر ازسخنرانان 7 دقیقه صحبت کنند که متاسفانه این امر محقق نشد و تمام دوستان از زمان تعیین شده بیشتر صحبت کردند و همین امر باعث شد سه نفر از سخنرانان از جمله بنده نتوانند مطالب خود را ارائه کنند که این مورد اعتراض ماست.

وی ضمن گلایه از دانشجویانی که در رعایت وقت کوتاهی کردند گفت: امیدواریم دیگر شاهد این موضوع نباشیم.

نماینده مدیران مسئول در شورای مرکزی ناظر برنشریات وزارت بهداشت پیرامون موضوعاتی که قرار بود در سخنرانی مطرح کند گفت: ما انتقادات و مطالبات زیادی تا کنون از مسئولین داشتیم اما شنیده نشده بود امید داشتیم این صدا از حسینیه امام خمینی بهتر شنیده شود.

حاج زاده از نشریات زنجیره ای گفت که با پشتیبانی برخی مسئولین قارچ گونه رشد کرده که پدیده 3-4 ساله اخیر است.

وی ادامه داد: برخی در نشریات سعی دارند با ایجاد هیاهو مسائلی را در دانشگاه مطرح کنند و بزرگ جلوه بدهند که دغدغه اصلی دانشجویان نیست؛ به عنوان مثال مسئله حصر بنا به آمار رسمی خود مسئولان تنها در 6 درصد نشریات مطرح شده است اما عده ای همانطور که سال گذشته شاهد آن بودیم با غوغاسالاری سعی می کنند این مسائل را به عنوان مسئله اول نشریات بیان کنند.

حاج زاده درباره دیگر مسائل که قرار بود درباره آن صحلت کند تصریح کرد: نظارت های پیش از چاپ، دخالت های نابجای برخی مسئولین وزارتین در انتخابات های 4 ساله اخیر نشریات دانشجویی، صدور فله‌ای مجوز برای نشریات حامی دولت و سختگیری ها و اعمال فشار ها برای منتقدان، نقص های موجود در آیین نامه ها و دستور العمل های نشریات دانشگاهی، مشکلات نشریات علمی، انتقاد از عملکرد وزارتین در خصوص حمایت از جریان حامی دولت و منزوی کردن جریانات و نشریات انقلابی در دانشگاه ها از جمله مواردی بود که قصد داشتم در حضور رهبر انقلاب به آن اشاره کنم.

حاج زاده به کاهلی مسئولین که سبب دخالت برخی دستگاه های بیرون دانشگاهی از جمله قوه قضاییه بدلیل نظم بخشی در فضای نشریات شده اشاره کرد و گفت: این مورد قبول ما دانشجویان نیست.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: بنده قصد داشتم از میلی شدن صدا و سیما انتقاد کنم که چهارسال است تنها به میل دولتی ها شده است و می خواستم از دورویی کسانی که به خدا پناه میبرند از بستن دهان منتقدان ولی نشریه ای را به جرم گذاشتن علامت تعجب!! مقابل کلمه دولت احضار می کنند، سخن بگویم.

محمد حاج زاده در پایان اشاره کرد: متن کامل سخنرانی را خدمت مقام معظم رهبری داده ایم. امید ما این است که این دغدغه ها توجه و رسیدگی شود. همانطور که در بیانات دیروز رهبری معظم دیدیم توجه به حوزه نشریات یکی از دغدغه های ایشان بوده و یک وظیفه ایست که بر دوش دانشجویان قرار داده شده است. بعنوان افسر جوان جنگ نرم باید مورد لحاظ همه دانشجویان علی الخصوص جریان انقلابی دانشگاه ها باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top