تاریخ انتشار: شنبه 1396/03/20 - 11:19
کد خبر: 237706

همکلاسی شهید - 51

خاکسپاری در کنار شهید هم‌دانشگاهی! +عکس

خاکسپاری در کنار شهید هم‌دانشگاهی! +عکس

نکته جالب درباره این شهید محل دفن پیکر پاک وی است که طبق اطلاع‌رسانی‌ها قرار است در قطعه 28 گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) در جوار برادر شهیدش «شهید رضا تیموری» که در عملیات مرصاد به‌دست کوردلان منافق به شهادت رسید و در کنار هم‌دانشگاهی خود، شهید ذوالعلی به خاک سپرده شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم تشییع پیکر 17 شهید حادثه تروریستی تهران روز گذشته و پس از برگزاری نمازجمعه با حضور آحاد مختلف مردم برگزار شد. پس از این مراسم برخی از شهدا در قطعه شهدای مدافع حرم و برخی دیگر در شهرستان‌های خود خاکسپاری شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این حادثه شهید دانشجو نیز داشته است. احسان آقاجانی‌معمار دانشجوی دکتری اقتصاد و کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، جواد تیموری دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال و مهدیه هراتی مدرس دانشگاه علمی- کاربردی از شهدای این حادثه بوده‌اند.

شامگاه پنجشنبه نیز مراسم یادبودی توسط همکلاسی‌ها، استادان و دوستان این سه شهید در مناطق مختلف برگزار شد.

حاشیه نگاری از مراسم وداع با پیکر یکی از شهدای دانشجوی حادثه تروریستی مجلس را در ادامه می خوانید:

وقتی نسل چهارم انقلاب، ‌طعم ترور را چشید
احسان آقاجانی، دانشجوی دکتری رشته اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) به‌عنوان نخبه دانشگاهی مشغول فعالیت در مرکز پژوهش‌های خانه ملت بود. هنوز 24 ساعت از حادثه نگذشته بود که اطلاعیه مراسم وداع با پیکر پاک احسان در مسجد دانشگاه منتشر شد. ساعت 22 پنجشنبه به سمت دانشگاه امام صادق حرکت کردم و «ما رأیت الا جمیلا» از نزدیکی دانشگاه امام صادق، جمعیت به سمت دانشگاه در حال حرکت بودند. حال و هوایی خاص و بی‌نظیر حاکم بود. بی‌اختیار اشک از گونه‌های همه جاری بود... آن شب، همه اشک می‌ریختند...

چه شب‌ها که احسان در همان مسجد به روضه علی‌اکبر حسین(ع) گریه کرده بود... ولی این بار نوبت خود احسان بود که علی‌اکبر باشد.

ناگهان در میان جمعیت پدری خوش‌چهره ولی شکسته شده وارد مسجد شد و باعث شدت گرفتن گریه حضار شد. در میان نوای امیر عباسی که روضه علی‌اکبر می‌خواند، پیکر احسان وارد مسجد شد و عطر گل نرگس همه‌جا را فرا گرفت. دوستان و رفقای احسان مثل پروانه به دور او می‌چرخیدند و اشک می‌ریختند و لحظاتی پیش از ورود احسان نگذشته بود که تابوت شهادتش را در وسط مسجد به روی جایگاهی که پیش‌بینی شده بود گذاشتند و اینجا بود که ناله‌های هم‌سنگری‌های دانشگاهی احسان بلند‌تر از هر وقت دیگری به گوش می‌رسید. حسرت، در چهره دانشجویان به چشم می‌خورد، شاید تازه فهمیده بودند که در تهران هم می‌شود شهید شد. این لحظات شاید برای ما که دهه هفتادی هستیم و نسل چهارم انقلاب بدیع باشد اما در میان جمعیت بودند کسانی که دهه 60 را به‌خوبی به یاد داشتند و احسان‌ها و داعش‌های آن دهه را از نزدیک دیده بودند.

و این احسان آقاجانی بود که رفت. گویا برای او جهاد کردن محدود به جغرافیا نبود و فرقی نداشت که در حلب و سامرا باشد یا در تهران و مجلس

شورای اسلامی... .

خاکسپاری در کنار شهید هم‌دانشگاهی!
مسجد ثارالله تهران نیز شاهد مراسم وداع با پیکر شهید «جواد تیموری» بود. این مراسم نیز پنجشنبه شب با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم در مسجد ثارالله واقع در خیابان میدان الغدیر تهران برگزار شد.

شهید تیموری متولد سال 1370 بود که مسئولیت حفاظت از مجلس شورای اسلامی را به‌عهده داشت. او سال 90 وارد سپاه انصار شد و اولین شهید مجلس است.

 

نکته جالب درباره این شهید محل دفن پیکر پاک وی است که طبق اطلاع‌رسانی‌ها قرار است در قطعه 28 گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) در جوار برادر شهیدش «شهید رضا تیموری» که در عملیات مرصاد به‌دست کوردلان منافق به شهادت رسید و در کنار هم‌دانشگاهی خود، شهید ذوالعلی (شهید فتنه٨٨، که وی نیز دانشجوی دانشکده الهیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است) به خاک سپرده شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top