تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/03/22 - 12:15
کد خبر: 237948

سفر به انگلستان برای ایرانیان چگونه است؟

سفر به انگلیس از سال‌ها قبل آرزوی بسیاری از گردشگران ایرانی بوده است؛ اما همیشه موانع بزرگی برای ایرانیان در این مورد وجود داشته است که آن‌ها را از این سفر منصرف می‌کند! با هم به بررسی یکی از این موانع که جدی‌ترین آن‌هاست می‌پردازیم: ویزای انگلیس!

خبرنامه دانشجویان ایران: سفر به انگلیس از سال‌ها قبل آرزوی بسیاری از گردشگران ایرانی بوده است؛ اما همیشه موانع بزرگی برای ایرانیان در این مورد وجود داشته است که آن‌ها را از این سفر منصرف می‌کند! با هم به بررسی یکی از این موانع که جدی‌ترین آن‌هاست می‌پردازیم: ویزای انگلیس!

اخذ ویزای انگلیس فی‌نفسه کار دشواری‌ست و در این مورد سخت‌گیری‌های فراوانی صورت می‌گیرد. متقاعد کردن سفارت انگلستان حتی برای سفرهای توریستی به این کشور کار دشواری‌ست، دیگر چه رسد به سفرهای تحصیلی و مهاجرتی! وضعیت مالی، هدف از سفر به انگلیس، مدت سفر و حتی همراهان، مواردی هستند که برای گرفتن ویزای انگلیس با جدیت مورد بررسی قرار می‌گیرند. اما مهم‌ترین نکته‌ای که سفارت انگلستان در مورد آن کنجکاو است (!)، تمکن مالی متقاضی ویزاست و برای انگلیس واقعاً مهم است که توریست‌هایش افرادی متمول باشند.

با این حال بسیاری از مسافران ایرانی انگلیس، که شرایط ویزای انگلیس را دارا بودند در گرداب دیگری فرو می‌رفتند؛ سال 2011 بود که عده‌ای به سفارت انگلستان در تهران حمله کردند و این سفارت‌خانه تعطیل شد. از آن پس ایرانیان مجبور بودند رنج سفر به کشورهای اطراف ایران را هم به جان بخرند و مراحل سخت اخذ ویزا را در کشوری واسط که سفارت انگلستان در آن وجود داشت، طی کنند. در یک بازه چند ساله سختی‌های زیادی به ایرانیان تحمیل شد و اتفاقات سیاسی باعث شد که گردشگران و دانشجویان و خانواده‌هایی که عزیزانشان ساکن انگلستان بودند، مشکلات زیادی را برای گرفتن وقت سفارت انگلیس تحمل کنند.

اما اتفاقی که افتاد، ایرانیان را دوباره به سفر انگلستان امیدوار کرد؛ تأسیس دفتری موسوم به VFS که نمایندگی سفارت انگلیس در ایران است، چراغ سبز بزرگی از طرف دولت انگلستان برای ایرانیانی بود که قصد سفر به این کشور را داشتند. پس از سال‌ها، دوباره گرفتن وقت سفارت انگلیس در تهران میسر شد و گردشگران و خانواده‌ها از رنج سفر به کشور واسط رهایی یافتند. سالیان سفر که یکی از خبره‌ترین کارگزاران در زمینه اخذ ویزای انگلیس است، درباره این دفتر می‌نویسد:

این دفاتر که به عنوان نماینده سفارت انگلیس شناخته می‌شوند، کارهای اخذ ویزا را در کمترین زمان ممکن به انجام می‌رسانند و از زمان بازگشایی دفتر VFS در تهران، می‌توان نوید کاهش دغدغه‌ها در مورد اخذ ویزاهای انگلیس را به هموطنان داد. پس اولین نکته مهم در مورد ویزای انگلیس این است که وقت سفارت انگلیس در تهران، به معنای همان وقتی‌ست که از دفاتر VFS گرفته می‌شود.

تأسیس VFS در تهران، مراحل اخذ ویزای انگلیس را بسیار ساده‌تر کرد تا پس از مدتی دوباره تور انگلیس شروع به کار کند و متقاضیان ویزا، بتوانند به راحتی از خدمات این دفتر در تهران استفاده کنند.

در حال حاضر روال کار به این صورت است که دو فرم درخواست ویزا به همراه مدارک دیگری در سایت VFS بارگذاری می‌شوند و هزینه ویزای موردنظر هم در همان سامانه پرداخت می‌شود و نماینده سفارت انگلیس، شروع به بررسی مدارک می‌کند و سپس از متقاضی می‌خواهد که به صورت حضوری مدارک کاملش را به دفتر  VFS ببرد. خوشبختانه مصاحبه این دفتر هم به دشواری مصاحبه‌ سفارت‌خانه‌های انگلیس نیست و متقاضیان ویزا می‌توانند تنها به شرایط و ضوابطی فکر کنند که برای اخذ ویزای انگلستان مورد نیاز است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top