تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/03/22 - 14:01
کد خبر: 237961

آخرین وضعیت کارورزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: چهار هزار نفر در استان تا امروز در سامانه کارورزی ثبت نام کرده‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: چهار هزار نفر در استان تا امروز در سامانه کارورزی ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محمدتقی آبائی‌هزاوه پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به سامانه کارورزی اظهار داشت: تا به امروز چهار هزار نفر در استان مرکزی در این سامانه ثبت نام کرده‌ و 18 واحد پذیرنده هم تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: به منظور این سامانه برای امسال در سطح کشور 150 هزار نفر پیش‌بینی شده که طبق آن سهمیه استان مرکزی حدود چهار هزار و 500 نفر می‌شود، در این طرح دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داخل و خارج از کشور که مدرک تحصیلی آنها مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است می‌توانند شرکت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کارورز هم به فرد دانش‌آموخته دانشگاهی جویای کار اطلاق می‌شود که براساس دستورالعمل و در چارچوب استانداردهای آموزشی به فراگرفتن مهارت با ارتقاء آن در واحد پذیرنده مبادرت می‌شود.

آبائی‌هزاوه بیان کرد: برای پذیرش کارورز واحد پذیرنده باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه‌ اجرایی ذیربط و مجوز آموزش کارورز از سازمان آموزش فنی و‌حرفه‌ای کشور باشد و دستگاه اجرایی هم می‌تواند از ظرفیت تشکل‌های تخصصی بخشی اعم از سازمان‌های نظام مهندسی، اتاق‌ها و اتحادیه‌ها در شناسایی ظرفیت‌های واحدهای پذیرنده استفاده کند.

وی ادامه داد: اهداف این طرح شامل، افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار  در دانش‌آموختگان، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش‌آموختگان و فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش‌آموخته به بنگاه اقتصادی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: طول دوره کارورزی حداقل چهارماه و حداکثر 9 ماه برای هر کارورز متناسب با ظرفیت بنگاه و استانداردهای آموزشی مهارت تعیین می‌گردد، حداکثر 24 سال سن برای مقطع کاردانی، 26 سال برای مقطع کارشناسی و 30 سال برای مقطع ارشد و 33 سال برای مقطع دکتری پذیرفته است و دانشجویان درحال تحصیل هم از شمول طرح خارج هستند.

بانک‌ها تسهیلات پرونده‌های معرفی شده را از اعتبارت تبصره 16 سال گذشته پرداخت کنند

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به تسهیلات ایجاد اشتغال در حوزه کمیته امداد و بهزیستی هم گفت: میزان اعتبار ابلاغی به کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در زمینه تسهیلات ایجاد اشتغال از محل تبصره 26 معادل 21 میلیارد و 600 میلیون تومان و از محل مصوبات سفر هیئت دولت هم 50 میلیارد تومان بوده که از این میزان 19 میلیارد و 360 میلیون تومان از اعتبارات تبصره 26 و 37 میلیارد و 350 میلیون تومان از اعتبارات سفر تخصیص داده شده است.

آبائی افزود: چهار هزار و 962  نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده بودند که اعتباری برابر 38 میلیارد و 940 میلیون تومان تسهیلات معادل 68.66 درصد اعتبارات به سه هزار و 879 نفر از آنها پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه بهزیستی هم اعتباری معادل 6 میلیارد و 800 میلیون تومان ابلاغ شده بود که پنج میلیارد و 653 میلیون تومان آن تخصیص شده و 463 نفر به بانک معرفی شدند که تسهیلاتی برابر 6 میلیارد و 210 میلیون تومان برای آنها تعیین شده بود که مبلغ 5 میلیارد تومان معادل 81 درصد اعتبار تخصیصی به 370 نفر از آنها پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات از اعتبارات تبصره 16 سال گذشته به تمام پرونده‌هایی که تا امروز به بانک معرفی شده‌اند هستند، دو هزار پرونده در بانک‌ها داریم که اگر برای یک هزار نفر از آنها هم اشتغال ایجاد شود خیلی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top