تاریخ انتشار: شنبه 1396/03/27 - 10:30
کد خبر: 238270

یارانه بگیران بخوانند

وقتی خر مُراد از پل می‌گذرد!

وقتی خر مُراد از پل می‌گذرد!

کمتر از یک ماه از انتخابات ریاست جمهوری گذشته و حالا که غبار ها نشسته و آب ها از آسیاب افتاده، جامعه فارغ از تب و تاب وعده های رنگارنگ انتخاباتی، به قاعده «الوعده وفا»، تحقق وعده ها را به انتظار نشسته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: کمتر از یک ماه از انتخابات ریاست جمهوری گذشته و حالا که غبار ها نشسته و آب ها از آسیاب افتاده، جامعه فارغ از تب و تاب وعده های رنگارنگ انتخاباتی، به قاعده «الوعده وفا»، تحقق وعده ها را به انتظار نشسته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در آستانه انتخابات، بسیاری از شهروندانی که پیش از این یارانه شان قطع شده بود این پیامک را دریافت کردند. "سرپرست گرامی به دنبال ثبت اطلاعات شما در سامانه yaraneh10.ir یارانه شما در تاریخ 26/02/96 به حساب شما واریز می‌گردد. سازمان هدفمندی یارانه‌ها".

بسیاری از ناظران این اقدام دولت را نیز در کنار سایر وعده های پوپولیستی دولت تفسیر کرده و آن را اقدامی توهین آمیز به مردم دانستند؛ چرا که در برداشت اول این شائبه ایجاد می شد که دولت قصد دارد با پول پاشی، رأی هر یک از این شهروندان را به مبلغ 45500 تومان بخرد.

به هر روی انتظار مردم اما در 26 اردیبهشت ماه به جایی نرسید. همان روز سازمان هدفمندی یارانه ها پیامک های وصل یارانه را بی اساس خواند و با انتشار بیانیه ای اعلام کرد "پیامک هایی که به تازگی برخی شهروندان مبنی بر وصل یارانه دریافت کرده اند معتبر نیست".

حالا یک ماه از آن روزها گذشته و سخنگوی دولت در تناقضی آشکار با بیانیه سازمان هدفمندی یارانه ها، در توضیح سرنوشت خانوارهایی که پیامک دریافت یارانه در اردیبهشت‌ماه را دریافت کردند، گفت: "در اردیبهشت‌ماه می‌خواستیم یارانه تعدادی از این بخش از سرپرست خانوارها را پرداخت کنیم اما یک عده اعتراض کردند و مجلس هم درخواست تحقیق و تفحص داد لذا کتبا درخواست توقف آن را دادند، لذا برقراری مجدد هر نوع یارانه منوط به رسیدگی به این پرونده است".

اولین نکته ای که در این خصوص به ذهن متبادر می‌شود آن است که آیا دولت که شب انتخابات دست به چنین اقدامی زد نسبت به تبعات و محدودیت های آن واقف نبود؟ آیا مخالفت مجلس با این موضوع آن هم در حالی که پیشتر، دولت بر خلاف مصوبه صریح مجلس درخصوص قطع یارانه طبقات پر درآمد جامعه، تعللی غیر قابل توجیه داشت، قابل پیش بینی نبود؟ مرکز پژوهش های مجلس درست یک روز بعد از انتخابات طی گزارشی با عنوان «درباره منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها» تأکید کرد: "اجرای قانون بودجه سال 1396، بدون هیچ‌گونه افزایش یارانه، نیازمند حذف 14 میلیون نفر از دریافت‌کنندگان یارانه نقدی از ابتدای سال 1396 است".

جواب روشن است. حالا که خر مراد از پل گذشته چرا آقایان باید خود را به تکاپو بیندازند؟ و اساسا چه چیز از این بهتر که توپ به زمین بهارستان و نیز «عده ای که اعتراض کردند» بیفتد؟ با این وصف باید گفت کل ماجرا در یک جمله خلاصه می شود؛ پیامک های انتخاباتی وصل یارانه از اساس پوچ بود! و آقای رئیس بنا دارند خود را درباره وعده‌هایی که داده‌ و ادعاهایی که کرده‌اند، به فراموشی بزنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top