تاریخ انتشار: شنبه 1396/03/27 - 19:58
کد خبر: 238419

شورش و ناآرامی در برلین

شب گذشته اعتراضت ده ها نفر از چپ گرایان افراطی به خشونت و آشوب و درگیری هایی در برلین منجر شد که طی آن چندین نفر دستگیر شده و چند نیروی پلیس نیز مجروح شدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: شب گذشته اعتراضت ده ها نفر از چپ گرایان افراطی به خشونت و آشوب و درگیری هایی در برلین منجر شد که طی آن چندین نفر دستگیر شده و چند نیروی پلیس نیز مجروح شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نشریه "فوکوس"، در خیابان ریگای برلین مجددا ده ها معترض چپ گرای افراطی شورش ها وناآرامی هایی را ایجاد کردند.

معترضان شب گذشته در این اعتراضات بطری و سنگ و ترقه به سمت نیروهای پلیس پرتاب می کردند. چهار نیروی پلیس نیز در جریان این اعتراضات مجروح شدند.

معترضان به سطل های زباله حمله ور شدند. اینکه دلیل این شورش ها و ناآرامی ها چیست هنوز مشخص نیست.

آتش نشان ها سطل های زباله و خودروهای به آتش کشیده شده را خاموش می کردند. چهار نفر در سنین بین 22 تا 29 سال در جریان این اعتراضات دستگیر شدند.

به گفته پلیس چندین نقابدار ابتدا یک آتش سوزی را در یک تقاطع ایجاد کردند. یک هلیکوپتر پلیس از بالا منطقه را تحت کنترل داشت. چراغ های خیابان ها دستکاری و آسیب دید.

پلیس آلمان به دلیل نقض جدی صلح، آتش سوزی ها و تلاش برای وارد کردن آسیب های بدنی درباره این شورش ها و ناآرمی ها تحقیق می کند.

به این ترتیب خیابان های برلین بار دیگر شب گذشته صحنه درگیری های بین چپ گراهای افراطی و پلیس آلمان بود. چندین نیروی پلیس و ماشین های گشت با سنگ مورد حمله قرار گرفتند.

عرصه سیاسی در برلین به این وقایع واکنش نشان داد. سخنگوی سیاست داخلی فراکسیون حزب دموکرات مسیحی این شورش ها و ناآرامی ها را محکوم کرده است. حزب دموکرات مسیحی قرار بود امروز در کنگره محلی خود تصمیماتی را علیه گروه های چپ گرا اتخاذ کند.

رئیس فراکسیون حزب لیبرال دوکرات هم در این باره گفته است که این حملات نشان داد که چگونه ما مسئله رواداری را غلط درک کرده ایم. وی افزود: شورش و آتش سوزی و حمله به پلیس ابزار مشروع خیزش اجتماعی نبوده بلکه جرم است و باید به آن رسیدگی شود.

در گذشته نیز چنین شورش هایی از طرف گروه های چپ گرای افراطی در این منطقه برلین وجود داشته است.

سال گذشته نیز در همین روزها چندین هزار معترض چپ گرا با سنگ و ترقه به نیروهای پلیس حمله کردند. بسیاری پنجره های فروشگاه ها توسط معترضان شکسته شد و ماشین های پلیس زیادی در جریان این درگیری ها آسیب دید.

معترضان عمدتا افراد جوان با لباس های سیاه بودند که علیه عملیات پلیس در منطقه مسکونی خودمختار واقع در خیابان ریگا و مناقشاتی که در این باره با پلیس داشتند اعتراض کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top