تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/03/30 - 11:40
کد خبر: 238605

پاسخ به یک سوال پرتکرار دانشجویی؛

دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند در دانشگاه‌های دولتی مهمان شوند؟

دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند در دانشگاه‌های دولتی مهمان شوند؟

سامانه نقل و‌انتقالات دانشجویان وزارت علوم و دانشگاه آزاد متفاوت است. وزارت علوم 10خرداد را پایان ثبت‌نام و اواسط تیر را اعلام نتایج درخواست‌ها اعلام کرده است، اما طبق بخشنامه اعلام شده دانشگاه آزاد، 15 تیر آغاز ثبت‌نام نقل‌و‌انتقالات این دانشگاه است و تا یک ماه ادامه دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: اﻧﺘﻘﺎل ﯾﺎ ﻣﯿﻬﻤﺎﻧﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺳﺎﯾﺮ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی داﺧﻞ ﮐﺸﻮر ﺑﻪ ﯾﮑﯽ از واﺣﺪﻫﺎی داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ  ﭘﺲ از ﺗﺎﯾﯿﺪ ﮐﻤﯿﺴﯿﻮن ﻧﻘﻞ و اﻧﺘﻘﺎﻻت داﻧﺸﮕﺎه اﻣﮑﺎن ﭘﺬﯾﺮ اﺳﺖ که ابتدا باید داﻧﺸﮕﺎه ﻣﺤﻞ ﺗﺤﺼﯿﻞ داﻧﺸﺠﻮ از داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ وزارت ﻋﻠﻮم ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت و ﻓﻨﺎوری ﯾﺎ وزارت ﺑﻬﺪاﺷﺖ درﻣﺎن و آﻣﻮزش ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﺎﺷﺪ؛ از طرفی هم ﺑﺮاﺑﺮ آﯾﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ آﻣﻮزﺷﯽ ﻣﻨﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و نیز ﻣﻮاﻓﻘﺖ داﻧﺸﮕﺎه ﻣﺤﻞ ﺗﺤﺼﯿﻞ (ﻣﺒﺪا) و واﺣﺪ داﻧﺸﮕﺎه ﻣﻘﺼﺪ اﺧﺬ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، بسیاری از دانشگاه‌ها این روزها شاهد برگزاری امتحانات پایان ترم هستند؛ امتحاناتی که پیش‌بینی می‌شود در بسیاری از واحدها تا اواسط تیرماه به پایان برسد.

از سوی دیگر هرچه به پایان ترم و امتحانات فصل بهار نزدیک‌تر می‌شویم دانشجویان سه برنامه را برای خود در نظر می‌گیرند: 1- به تعطیلات تابستانی می‌روند، 2- ترم تابستانی را برای خود انتخاب می‌کنند و 3- عده‌ای هم هستند که در جریان «فصل نقل و‌ انتقالات» قرار می‌گیرند.

سامانه نقل و‌انتقالات دانشجویان وزارت علوم و دانشگاه آزاد متفاوت است. وزارت علوم 10خرداد را پایان ثبت‌نام و اواسط تیر را اعلام نتایج درخواست‌ها اعلام کرده است، اما طبق بخشنامه اعلام شده دانشگاه آزاد، 15 تیر آغاز ثبت‌نام نقل‌و‌انتقالات این دانشگاه است و تا یک ماه ادامه دارد.

امسال برای اولین بار دانشگاه آزاد بخشنامه ای را منتشر کرد که در آن از شرایط خصوصی و عمومی برای نقل و انتقالآن دانشگاه باید رعایت شود.

برای اینکه از جزئیات این بخشنامه مطلع شوید این فایل را دانلـــــــود  کنید.

اما سئوالی که بسیاری از دانشجویان دانشگاههای مختلف برای ادمین کانال «خبرنامه دانشجویان ایران» ارسال کرده بودند جالب بود.

این دانشجویان با طرح این سئوال که آیا اﻧﺘﻘﺎل ﯾﺎ ﻣﯿﻬﻤﺎﻧﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺳﺎﯾﺮ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی داﺧﻞ ﺑﻪ داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ و بلعکس امکان پذیر است؟ و جزئیات این نقل و انتقال چگونه است؟ به دنبال جواب بودند که در زیر به آن پرداخته ایم.

اﻧﺘﻘﺎل ﯾﺎ ﻣﯿﻬﻤﺎﻧﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺳﺎﯾﺮ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی داﺧﻞ ﮐﺸﻮر ﺑﻪ ﯾﮑﯽ از واﺣﺪﻫﺎی داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ  ﭘﺲ از ﺗﺎﯾﯿﺪ ﮐﻤﯿﺴﯿﻮن ﻧﻘﻞ و اﻧﺘﻘﺎﻻت داﻧﺸﮕﺎه اﻣﮑﺎن ﭘﺬﯾﺮ اﺳﺖ که ابتدا باید داﻧﺸﮕﺎه ﻣﺤﻞ ﺗﺤﺼﯿﻞ داﻧﺸﺠﻮ از داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ وزارت ﻋﻠﻮم ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت و ﻓﻨﺎوری ﯾﺎ وزارت ﺑﻬﺪاﺷﺖ درﻣﺎن و آﻣﻮزش ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﺎﺷﺪ؛ از طرفی هم ﺑﺮاﺑﺮ آﯾﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ آﻣﻮزﺷﯽ ﻣﻨﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و نیز ﻣﻮاﻓﻘﺖ داﻧﺸﮕﺎه ﻣﺤﻞ ﺗﺤﺼﯿﻞ (ﻣﺒﺪا) و واﺣﺪ داﻧﺸﮕﺎه ﻣﻘﺼﺪ اﺧﺬ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ.

در ادامه نباید ﻣﺸﮑﻞ ﻧﻈﺎم وﻇﯿﻔﻪ ﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، رﺷﺘﻪ ﮔﺮاﯾﺶ و ﻣﻘﻄﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ در واﺣﺪ ﻣﻘﺼﺪ داﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ.

البته ﻃﺒﻖ آﺋﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ وزارت ﺑﻬﺪاﺷﺖ، درﻣﺎن و آﻣﻮزش ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻣﯿﻬﻤﺎﻧﯽ داﻧﺸﺠﻮ از داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ ﺑﻪ دوﻟﺘﯽ و ﺑﺎﻟﻌﮑﺲ ﻣﻤﻨﻮع ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

ﭘﺬﯾﺮش دروس ﮔﺬراﻧﺪه ﺷﺪه ﺑﺮای داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی دوﻟﺘﯽ و ﻏﯿﺮ دوﻟﺘﯽ ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ وزارﺗﯿﻦ در ﺻﻮرت داﺷﺘﻦ ﺗﻘﺎﺿﺎی اﻧﺘﻘﺎل ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺿﻮاﺑﻂ آﻣﻮزﺷﯽ داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ اﻧﺠﺎم و از ﭘﺮداﺧﺖ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻣﻌﺎدل ﺳﺎزی واﺣﺪﻫﺎ و ﻧﯿﺰ دروس ﮔﺬراﻧﺪه ﺷﺪه ﻣﻌﺎف ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد. 

در ﺻﻮرت ﻣﯿﻬﻤﺎﻧﯽ ﺑﻪ داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ داﻧﺸﺠﻮ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﺳﺎﯾﺮ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ ﺷﻬﺮﯾﻪ ﺧﻮد را ﭘﺮداﺧﺖ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.  

در ﺻﻮرت درﺧﻮاﺳﺖ داﻧﺸﺠﻮ داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺮای اﻧﺘﻘﺎل ﯾﺎ ﻣﯿﻬﻤﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﯾﮑﯽ دﯾﮕﺮ از داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی ﮐﺸﻮر ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﻮارد ذﯾﻞ در ﮐﻤﯿﺴﯿﻮن ﻧﻘﻞ و اﻧﺘﻘﺎل داﻧﺸﺠﻮﯾﯽ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯽ ﮔﺮدد.

ﺑﺮاﺑﺮ آﯾﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ آﻣﻮزﺷﯽ ﻣﻨﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﻮاﻓﻘﺖ واﺣﺪ ﻣﺒﺪا اﺧﺬ و اراﺋﻪ ﮔﺮدد، ﻣﻮاﻓﻘﺖ داﻧﺸﮕﺎه ﻣﻘﺼﺪ اﺧﺬ و اراﺋﻪ ﮔﺮدد، ﻣﺸﮑﻞ ﻧﻈﺎم وﻇﯿﻔﻪ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، رﺷﺘﻪ ﮔﺮاﯾﺶ و ﻣﻘﻄﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ در داﻧﺸﮕﺎه ﻣﻘﺼﺪ داﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ و نکته ای مهم ﺑﺮای داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﮔﺮوه ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻣﯿﻬﻤﺎﻧﯽ و اﻧﺘﻘﺎل ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ ﻣﻤﻨﻮع ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ درهرحال در ﺻﻮرت ﻣﻮاﻓﻘﺖ ﺑﺎ اﻧﺘﻘﺎل داﻧﺸﺠﻮ ﻫﺰﯾﻨﻪ اﻧﺘﻘﺎل ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻓﺮﻣﻮل زﯾﺮ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ و ﺑﻪ ﺣﺴﺎب واﺣﺪ ﻣﺒﺪا وارﯾﺰ ﻣﯽ ﮔﺮدد.

ﻣﻘﺎﻃﻊ ﮐﺎرداﻧﯽ و ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ و دﮐﺘﺮی ﺣﺮﻓﻪ ای

شهریه ثابت یک ترم × تعداد واحد باقیمانده/20 = هزینه انتقال

ﻣﻘﻄﻊ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ

شهریه ثابت یک ترم × تعداد واحد باقیمانده/8 = هزینه انتقال

در ﺻﻮرت ﻣﻮاﻓﻘﺖ ﺑﺎ ﻣﯿﻬﻤﺎﻧﯽ، داﻧﺸﺠﻮ ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ ﭘﺮداﺧﺖ ﺷﻬﺮﯾﻪ ﺛﺎﺑﺖ در ﻫﺮ ﻧﯿﻤﺴﺎل ﺑﻪ واﺣﺪ ﻣﺒﺪا ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و همچنین اﻧﺘﻘﺎل داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﻣﻘﻄﻊ دﮐﺘﺮی ﺗﺨﺼﺼﯽ از داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ ﻣﻤﻨﻮع ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top