تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/03/30 - 13:01
کد خبر: 238689

واکنش تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران به حضور و سخنرانی آغاجری

ادامه سکوت و مماشات جنابعالی با چنین رفتارهایی از سوی افکار عمومی دانشگاه به منزله تأیید آن‌ها تلقی شده و زمینه‌ساز سطح گسترده‌ای از قانون‌شکنی، توهین، هتاکی و ناآرامی در دانشگاه خواهد شد.

خبرنامه دانشجویان ایران:  ادامه سکوت و مماشات جنابعالی با چنین رفتارهایی از سوی افکار عمومی دانشگاه به منزله تأیید آن‌ها تلقی شده و زمینه‌ساز سطح گسترده‌ای از قانون‌شکنی، توهین، هتاکی و ناآرامی در دانشگاه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» ، بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در نامه‌ای به محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران نسبت به حضور هاشم آغاجری واکنش نشان دادند. متن نامه:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر نیلی
رئیس محترم دانشگاه تهران

سلام علیکم
متأسفانه روز گذشته هاشم آغاجری، هتاک مشهور، در دانشکده علوم اجتماعی حضور یافته و سخنرانی کرده است. این اتفاق که بدون مجوز و بر خلاف قانون رخ داده به وضوح نشانی دیگر از مدیریت ناکارآمد و واداده دانشگاه است. اگر از ابتدا با تخلفات و قانون‌شکنی‌های مجموعه زیردستتان با قاطعیت برخورد می‌کردید، اگر در برابر توهین به رهبری به یک عذرخواهی شفاهی اکتفا نمی‌کردید، اگر جلوی تبدیل شدن دانشکده فنی به حیاط خلوت جناح‌های سیاسی می‌ایستادید، اگر در قبال خودرأیی یک معاون دانشکده به دلیل نسبت خویشاوندیش با برخی متنفذین سکوت نمی‌کردید، اگر دانشگاه فروشی را به یک امری عادی تبدیل نکرده بودید، امروز شاهد چنین واقعه تلخی نبودیم. حضور فردی هتاک و حرمت‌شکن که به راحتی به مبانی و شرع مقدس اسلام توهین می‌کند، در دانشگاه اسلامی، فاجعه‌ای است که شخص شما و مدیران دانشگاه باید در برابر آن پاسخگو باشید. جنابعالی باید پاسخگو باشید دانشجویان و اساتید مسلمان تا کی باید شاهد چنین تألماتی به دلیل ناکارآمدی و قانون‌شکنی مدیران دانشگاه باشند؟ آیا زمان آن نرسیده است که مدیران دانشگاه بفهمند نباید برای حفظ میز ریاست و گرفتن ژست روشنفکری با هر توهین و هتک حرمتی مماشات کنند؟

امروزِ دانشگاه را باید روز سوگ دانشگاهیان بنامیم. روزی که فرد هتاکی همچون هاشم آغاجری با سابقه توهین و هتاکی به مقدسات اسلامی و حاشیه‌سازی‌های متعدد به راحتی در دانشگاه مادر کشور حضور می‌یابد و سخنرانی می‌کند. روزی که مدیران دانشگاهی اندک اراده‌ای در برابر نهادهای بیرون دانشگاهی از خود بروز نمی‌دهند و شأن دانشگاه را در حد تأمین‌کننده تیتر روزنامه‌های سیاست‌زده پایین می‌آورند. روزی که رئیس یک دانشکده تنها با دریافت پول امکان حضور هر کسی در دانشگاه را فراهم می‌کند و به خود اجازه می‌دهد به راحتی قوانین دانشگاه را به نفع هتاکان به مقدسات مسلمین زیر پا بگذارد. امروز روز سوگ دانشگاه و دانشگاهیان است.

بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران ضمن محکوم نمودن واقعه تلخ دیروز از رئیس دانشکده علوم اجتماعی به دلیل رفتار خلاف قانون و اصرار بر ورود هتاکان به دانشگاه اعلام شکایت نموده و خواستار برخورد جدی با وی و پایان روند سکوت و مماشات با قانون‌شکنی و هتک حرمت مقدسات در دانشگاه تهران هستند. بدیهی است ادامه سکوت و مماشات جنابعالی با چنین رفتارهایی از سوی افکار عمومی دانشگاه به منزله تأیید آن‌ها تلقی شده و زمینه‌ساز سطح گسترده‌ای از قانون‌شکنی، توهین، هتاکی و ناآرامی در دانشگاه خواهد شد.

و السلام من اتّبع الهدی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top