تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/03/30 - 16:50
کد خبر: 238713

شیوع بیماری سرطان در برخی از استان‌های کشور

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بیماری سرطان هزینه‌های زیادی به حوزه سلامت وارد می‌کند که با آگاهی بخشی به مردم می‌توان این هزینه‌ها را کنترل کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بیماری سرطان هزینه‌های زیادی به حوزه سلامت وارد می‌کند که با آگاهی بخشی به مردم می‌توان این هزینه‌ها را کنترل کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد حسین قربانی درباره آمار نگران‌کننده سرطان در کشور، افزود: با توجه به افزایش آمار بیماران سرطانی در کشور اما متاسفانه این بیماری در زمره بیماری‌های خاص برای حمایت از سوی دستگاه های متولی قرار ندارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که در برخی از استان ها، انواعی از بیماری سرطان شیوع بیشتری دارد که همین امر ضرورت اقدامات پیشگیرانه را دوچندان می کند این درحالی است که باید نحوه درمان نیز مورد توجه مسئولان بهداشت ودرمان نیز قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: باید با پژوهش های تحقیق محور به دنبال علت شیوع برخی از سرطان ها در استان های کشور باشیم و روش های پیشگیری و آگاهی بخشی به مردم را لحاظ کنیم زیرا اگر بیماری سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شود از نتیجه درمان این بیماری پاسخ‌های بهتری دریافت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: از سویی دیگر بیماری سرطان هزینه های زیادی به حوزه سلامت وارد می کند که با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم می توان این هزینه ها را کنترل کرد که این مهم نیز نیازمند استراتژی درست وزارت بهداشت است.

قربانی تاکید کرد: اگر چه طرح تحول سلامت هزینه های درمانی مردم را تا حد زیادی کاهش داد اما هنوز بیمارانی هستند که به لحاظ مزمن بودن و هزینه بر بودن بیماری خود به زیر خط فقر می روند زیرا اغلب پروسه درمان این بیماری ها در بخش خصوصی است که این بخش نیز هزینه های زیادی به بیماران تحمیل می کند از سویی دیگر داروهای این بیماری اغلب خارجی بوده و گران است این در حالی است که داروهای تولید داخل هنوز نتوانسته از لحاظ کیفیت همپای داروی خارجی حرکت کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: بیمه ها به ویژه بیمه سلامت نیز باید وارد عمل شود حمایت های زیادی از بیماران سرطانی داشته باشند تا همه نهادهای مرتبط در کنار هم بتوانند به اقدامات پیشگیرانه و درمانی بیماری سرطان کمک کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top