تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/03/31 - 14:48
کد خبر: 238802

صدای دانشجویان ایران/ ۵

از سوالات داغ و کنکور داوطلبان تا دانشجویانی که صدایشان به مسئولین نمی‌رسد +عکس

از سوالات داغ و کنکور داوطلبان تا دانشجویانی که صدایشان به مسئولین نمی‌رسد +عکس

اگر به و گوشه و کنار دانشگاه‌ها سری بزنید و از زیر پوست دانشگاه‌ها خبر کسب کنید، اخبار مختلفی به دستان خواهد رسید از اعتراضاتی که شاید دانشجویان زیادی را نیز به خود درگیر کرده است اما مجالی برای رسیدن این کاستی‌ها به گوش مسئولین وجود ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: پای صحبت دانشجویان که بنشینید، حرف‌های ناگفته زیادی هست که عموما از جنس گلایه‌هایی به مشکلات موجود در دانشگاه‌هاست. مشکلاتی که هر کدام به مثابه مانعی هرچند کوچک و ناچیز اما موثر، در مسیر تحصیل و کسب علم است.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی و پیدایش فضای مجازی، گوش‌های خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ را پیشتر از گذشته تیز کرده تا پای حرف‌های دانشجویی از جنس  گلایه‌هایی که در سبد مشکلات صنفی یا اموزشی و یا حتی فرهنگی و اجتماعی می‌گنجد، بنشیند و بلندگوی آن‌ها در فضای رسانه‌ای کشور باشد.

به همین منظور، بخشی از درد و دل‌های دانشجویی که در قالب پیام‌های مختلف تلگرامی، اینستاگرامی، توئیتری، پیامکی، ایمیلی و یا حتی تلفنی به این رسانه خبری منتقل شده است را به صورت خلاصه و گزیده، در اختیار مخاطبین گرامی قرار می‌دهیم تا به این بهانه، اعتراضات دانشجویی اینچنینی به دست مسئولین و سمع و نظر جامعه دانشجویی و دانشگاه کشور برسد.

در ادامه، پیام‌های وارده از دانشجویان را می‌خوانید:

1- خوابگاه های مهر و آبان دانشگاه یاسوج حدودا سه روزی هست که آب ندارهلطفا رسیدگی کنیدعلاوه بر قطع آب خبری از نظافت دستشویی و آشپزخانه هم نیست. بیش از 700نفر دانشجو در این دو خوابگاه ساکن هستند.

خبر تکمیلی// با توجه به اعتراضات دانشجویان، مخزن آب خوابگاه‌های دانشگاه یاسوج به وسیله تانکر آبرسانی سیار پر شد و فعلا دانشجویان از مشکل بی آبی، خلاص شدند.

**********
*****

2- ورودی بهمن 96 دانشگاه الزهرا(س) چه موقع باید ثبت نام کنم و کنکورش چه موقع است؟

پاسخ: کنکور که همان کنکور سراسری است اما ورودی بهمن خواهد بود.
برای ثبت نام هم معمولا نزدیک همان بهمن باید مراجعه کنید اما در صورت قبولی، حتما قبلش آماری بگیرید که اگر لازم بود، پیش‌ثبت نام انجام دهید تا جای شما به تکمیل ظرفیت‌ها داده نشود.

**********
*****

3- من دانشجوی کارشناسی روزانه هستم، میخواستم بدونم که من اگه بخوام از تحصیل در دانشگاه انصراف بدم و برم سربازی باید هزینه‌ای پرداخت کنم؟ با وجود اینکه من اصلا مدرک و نمراتو نمیخوام، لطفا راهنمایی کنید

پاسخ: دانشجویان روزانه، اگر انصراف بدهند، به مقداری که تحصیل کردند(از امکانات آموزشی رایگان استفاده کردند)، باید هزینه آموزش را بپردازند مگر اینکه اخراج شوند.

**********
*****

4- من یکی از دانشجوهای دانشکده اقماری مدیریت و حسابداری رزن هستم؛ خواستم اگه میشه این عکس رو بذارید کانالتون؛ بچه ها بخاطر نداشتن محوطه مناسب برای تفریح ساده مجبور شدن برن داخل میدون بازی کنن؛ ما واقعا نمیدونیم چه فکری درمورد ما میکنن؛ چرا باید توی چنین شهری دانشجو باشه اصلا؛ اونم دانشجوی بوعلی ک بزرگترین دانشگاه غرب کشور؛ خوابگاه ما حتی یه حیاط کوچیکم نداره!

**********
*****

5- مهلت ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه آزاد تا چه زمانی است و این که چه تفاوتی با دانشکاه آزاد با کنکور داره؟ دانشگاه ازاد بدون کنکور رشته روانشناسی داره

پاسخ: تنها تفاوت در میزان شهریه است. برای اطلاع از جزئیات رشته‌ها، باید دفترچه انتخاب رشته را مطالعه بفرمائید.

**********
*****

6-  سلام ببخشید میشه جواب منو بدید؛ شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان تغییر نکرده؟ همون بیست ساله؟ میشه لینک بدید؛ هرجا میرم میگه بیست ساله!

پاسخ: همانطور که گفته شد، ابتدا حداکثر سن داوطلبان 20 سال تمام بود، اما با اعتراضات داوطلبان این آزمون، نهایتا در اواسط اردیبهشت 96، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: با توجه به پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد، براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان سنجش آموزش کشور، مقرر است، برای داوطلبان آزمون سراسری سال 1396، شرط مذکور به «حداکثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه(یکم مهر ماه 1374 به بعد) اصلاح و در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال جاری درج شود.

**********
*****

7- بنده از دانشجویان دانشکده مدیریت و حسابداری رزن به نمایندگی از جمعی ازدانشجویان اعتراضی را به خدمت میرسانم.
اینجا شهر یازده هزارنفری رزن که بانبود  امکانات رفاهی و... گنجایش یک دانشکده از دانشگاه بوعلی را ندارد، اینجا فضای سبز ندارد؛ یک پارک کنار خوابگاه ماست فقط که آن هم مخصوص بانوان است.
اینجا کتاب و وسیله و نیازهایمان برطرف نمی‌شود، و این همه ی ماجرا نیست. در کل اینجا در حد این دانشکده نیست، اینجا به دلیل سختی اوضاع، دانشجویان به انصراف روی آورده‌اند و... . جوانی ما اینجا به نحو نامساعدی سپری می‌شود، تصور ما از دانشگاه این نبود. این حرف همه ی ماست...

**********
*****

8- می‌خواستم بدونم دانشجو نوبت دوم  می‌تونه خوابگاه بگیره یا نه؟ لطفا راهنماییم کنید

پاسخ: سلام بستگی به شرایط دانشگاه داره؛ اگر دانشگاه خوابگاه به اندازه کافی داشته باشه، حتما تعلق میگیره اما اگر دانشگاه، با محدودیت خوابگاه مواجه باشه، قطعا اولویت با دانشجویان روزانه است.
ضمنا، در صورت تعلق خوابگاه، مبلغ اون با خوابگاه دانشجویان روزانه، تفاوت داره و بیشتر هست

**********
*****

9- اینجا مسافرخانه نیست... بلکه این جا یکی از طبقات خوابگاه دانشجویی شهید مفتح دانشگاه شیراز هست. که به علت گرما مجبورا در این فصل تابستان باید در راهرو بخوابن!
مسئولین چرا پیگیری نمی‌کنند، این هم از سیستم سرمایشی و گرمایشی خوابگاه این درد دل ها را باید به چه کسی بگوییم.
فقط تنها سوالی که دارم آن دنیا می‌توانند جواب دهند که با پول بیت‌المال رفتند آن گیت آن ورودی را خریدند که به هیچ دردی نمی خورد ولی از کولرهایی که باید نصب شود امتناع می‌کنند.
واقعا به چه سمتی می رویم...
ان شا ا... که به دست مسئولین برسد

**********
*****

10- کد ضریب زبان و ادبیات فارسی محض هر ساله 1 اعلام می شد که به دلیل اشتباه در حذف این گرایش در دفترچه شماره یک، کد ضریب یک در دفترچه دو به ادبیات کودک و نوجوان اختصاص یافت. اصولا، درس کلیات ادبیات کودک و نوجوان در گرایش زبان و ادبیات فارسی محض ضریب صفر دارد و در ادبیات کودک و نوجوان ضریب 4 دارد. در واقع سازمان سنجش در اعلام رتبه و کارنامه در رشته زبان و ادبیات فارسی باید چاره ای بیندیشد و یا اصلاحیه صادر کند و گرایش زبان و ادبیات فارسی را در کد ضریب 3 قرار دهد.

خبر تکمیلی// حل مشکل داوطلبین توسط سازمان سنجش بعد از پیگیری خبرنامه دانشجویان ایران(اینجــــا)

11- امروز بعد از ظهر وقتی خواب بودیم میله تخت شکست و افتاد. متاسفانه رو تخت پایینیم یکی از بچه ها خوابیده بود که حالش خوب نیست الان! (دانشگاه سمنان)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top