تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/03/31 - 15:27
کد خبر: 238808

نامه‌ اعتراضی جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه اهواز به محمود صادقی

در این نامه آمده است: آقای صادقی این را بدانید واکنش شما دردی دیگر بر دردهای این روزهای دوستانم بود چراکه با نگاه سیاسی شما به مشکلاتشان همان کورسوی امیدی که از حضور نماینده شان و پیگیری مطالبات برحقشان وجود داشت نیز رو به تیرگی رفت.

خبرنامه دانشجویان ایران:  در این نامه آمده است: آقای صادقی این را بدانید واکنش شما دردی دیگر بر دردهای این روزهای دوستانم بود چراکه با نگاه سیاسی شما به مشکلاتشان همان کورسوی امیدی که از حضور نماینده شان و پیگیری مطالبات برحقشان وجود داشت نیز رو به تیرگی رفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسیم، جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران اهواز طی نامه‌ای اعتراضی خطاب به محمود صادقی نماینده مجلس نوشتند:

انه من سلیمان و انه بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمود صادقی

عضویت محترم کمیسیون آموزش

باسلام و دعای خیر

ما در کمتر از 48 ساعت گذشته با شما در دانشگاه شهید چمران اهواز و خوابگاه حضرت معصومه س ملاقات چند ساعته داشتیم.

همانطور که در هرکدام از دیدارها به نمایندگی از صدها دانشجوی خوابگاهی مشکلات را عرضه داشتیم اکنون نیز به نمایندگی از همان‌ها با شما سخن می گوئیم.

شما می‌دانید روزهای اخیر رنج های زیادی برما رفته. اعتراض مسالمت آمیز خواهران دانشجویم مسئولین را در پیگیری مطالبات ایشان به خود آورد و نهایتا شما به نمایندگی از کمیسیون آموزش مجلس برای رسیدگی به مشکلات به دانشگاه اعزام شدید.

خبر حضور شما امیدهایی در دل های پراز درد و الم کسانی که در دمای بالای 50 درجه با زبان روزه و روزهای امتحانی با گرمایی دست و پنج نرم می کردند و درحالتی شبه جنگی در نمازخانه و سوله ورزشی اوقات می گذراند، شکوفا نمود.چراکه طبیعتا حضور کسی که وظیفه ی ذاتی اش نمایندگی از مردم و حراست از حقوق مردم در برابر مسئولین دولتی است در این شرایط جز این حالت را ببار نمی آورد.

مشکلات خوابگاه حضرت معصومه مجموعه ای از مسائل است که باید با دیدی غیر سیاسی به آن ها نگریسته شود.

همنطور که در جلسه بررسی مسائل خوابگاه حضرت معصومه س نمایندگان دانشجویان بر این موضوع تاکید داشتند.

آنجا مسائل را به شما گفتیم اما بار دیگر به شما یادآوریم که:

1) ناکارآمدی و ناشایستگی روی هم انباشته شده در معاونت دانشجویی باعث بوجود آمدن بحران یا بقول شما فاجعه شده است.

انتصاب کسی در کسوت معاونت دانشجوی که حاضر به تشکیل شورای صنفی دانشجویی تمی شود و بعد از حضور او شورای صنفی نیز از دانشگاه رخت بر می‌بندد تا جایی که به گفته عضو سابق شورای صنفی دانشجویی؛ معاونت دانشجویی از سال 93 راسا از تشکیل این شورا با تدابیری به صورت ضمنی ممانعت به عمل می آورد و برخوردش با گزارش مشکلاتی که از سوی اعضا به ایشان داده می شود با رویکرد: "این نگاه شماست، مشکلات این نیست" است و از برطرف کردن مشکلات شانه خالی می کنند.

معاونت دانشجویی در جمع دانشجویان معترض جزء به جزء مشکل سیستم سرمایشی خوابگاه را تشریح کرد و اذعان شد برای برطرف کردن این مسئله با مشکل مالی مواجه نیستیم و فقط مشکل زمان داریم. سوال این است: آیا فرصت سه چهار ساله شما برای رفع این مشکل کافی نبود؟

چه نگاه و چه رویکردی باعث شد مشکلات ضروری دانشجویان حل نشود؟ وقتی هرساله با شدت یافتن دما مشکلات اینچنینی برای دانشجویان خوابگاه حضرت معصومه س پیش می آمد که در 3-4 سال اخیر اوج این مسئله بود؛ وقتی در پائیز سال تحصیلی کنونی نیز دانشجویان به سیستم سرمایشی اعتراض داشتند؛ وقتی نامه‌های دانشجویی برای رفع این مشکل به دست معاونت رسید؛ وقتی گزارشات واصله از سرپرست‌ها و مسئولین تاسیسات به ایشان رسید چرا زودتر برای رفع این مسئله اقدام ننموده اند؟

چه کسی جز معاونت دانشجویی باید پاسخگوی فاجعه رخ داده شده که باعث مشکلات گرمازدگی ، نداشتن یک مکان مناسب برای استراحت و نبودن شرایط عادی برای دانشجویان شده؛ باشد.

2) نبودن شورای صنفی در دانشگاه برای پیگیری مطالبات دانشجویی

3)  در همان جلسه­ مشترک نمایندگان دانشجویان با شما، دکترسجادی معاونت صندوق رفاه اذعان کردند گزارش معاونت دانشجویی از سطح کیفیت خوابگاه­های دانشجویی به گونه­ای غیر واقعی بیان می­شد. این خود سرپوشی بر ناکارآمدی مسئولین در برطرف کردن مشکلات بود؛ گزارش غیرواقعی و غلطی که تراز کیفی خوابگاه ها را بالا برد و همین موضوع باعث شد صندوق رفاه تسهیلات مناسب با کیفیت خوابگاه­ها را به معاونت دانشجویی اعطاء نکند.  گزارش­های غلطی که با بررسی­های مجدد کارشناسان صندوق رفاه درحال اصلاح است.

4) معطوف شدن توان مالی و اجرایی معاونت دانشجویی در زمینه­هایی که جزء اولویت­ها و ضرورت­های دانشجویان نبوده­اند. به طورمثال برای کف پوش شدن سوله­ی ورزشی خوابگاه حضرت معصومه چیزی حدود 130 میلیون تومان هزینه شد که اکنون در همان مکان دانشجویان بدلیل سیستم تهویه­ی اتاق­هایشان در آنجا اسکان داده شده اند و در حال استراحتند. شما آنجا را دیدید!!!

5) بافت فرسوده و قدیمی خوابگاه حضرت معصومه (س)

اما باید بگویم علاوه بر این مشکلات یک مسئله اساسی و مهم دیگر نیز وجود دارد. نگاه سیاسی مسئولینی از جنس حضرتعالی در بررسی معضلات که آن­ها را به قوت خود باقی  می­گذارد. ما این واقعیت ها را به شما عرضه داشتیم. شما با حضور خود در خوابگاه حضرت معصومه برخی از این واقعیت ها را به چشم دیدید.

نمی­دانیم چه باعث شده چشم بر واقعیت­ها ببندید! در جلسه­‌ای که با نمایندگان دانشجویی داشتید عرض کردیم کاش کولرها را که دمای محل جلسه را به 17 درجه­ سانتی­گراد رسانده بود؛ خاموش کنیم تا وضعیت دختران دانشجو را بهتر درک کنیم.

در بازدید از خوابگاه شما حتی فاصله­ بین بلوک­ها را با ماشین شاسی بلند اروندی طی کردید. شاید لمس نکردن مشکلات باعث این موضعتان شده. موقع خروجتان از خوابگاه در حالی که هنوز از کتابخانه و نمازخانه خوابگاه که مکان اصلی اسکان دانشجویان رنجور از بی‌کفایتی و بی مسئولیتی هاست بازدید نکردید؛ آنجا آمدیم و به شما گفتیم مقداری در دمای بالای 50 درجه قدم بزنید و نمازخانه را ببینید. شما آمدید و وضع رقت انگیز و تاسف بار اسکان دانشجویان در آن شرایط را دیدید و برای توئیتتان از آن عکس گرفتید با این وجود در جلسه و در زمان بازدید از خوابگاه صحبت­های کوتاه‌تان یک محور اساسی داشت: گرفتن اعتبار برای شما کار سختی است..

از دیروز خواهران دانشجوی ما مترصد بازخورد حضور شما در خوابگاه بودند تا اینکه بعد از فاجعه خواندن وقایع خوابگاه عللی را برای حوادث خوابگاه برشمرید که ما را از خودتان نا امید کردید. این را بدانید واکنش شما دردی دیگر بر دردهای این روزهای دوستانم بود چراکه با نگاه سیاسی شما به مشکلاتشان همان کورسوی امیدی که از حضور نماینده شان و پیگیری مطالبات برحقشان وجود داشت نیز رو به تیرگی رفت. آنها با دردمندی گفتند:" می‌دانستیم مسئولین کاری برای ما نمی‌کنند". دقت کنید! آن ها شما را هم تراز با مسئولین دانستند. شما را دولتی دانستند.

شما حق نداشتد از وضع فلاکت بار و فاجعه بار خواهران ما در خوابگاه حضرت معصومه س بهره برداری سیاسی کنید. شما وقایع را دیدید و از زبان نمایندگان دانشجویان شنیدید در هیچ کدام از آن ها به چهار علتی که شما اشاره کردید نامی برده نشد.

شما علت این فاجعه را شورای انقلاب فرهنگی دانستید که داعیه برحق لغو سند 2030 و اجرای سند چشم انداز است و از این بابت شما آن‌ها را به دخالت در فاجعه خوابگاه متهم می‌کنید.

شما استیضاح کنندگان وزیری را عامل این بحران می‌دانید در حالی که همان وزیر رئیس پیشین دانشگاه را که سه سال به کرسی سرپرستی دانشگاه تکیه زده بود انتخاب کرده بود انتخاب کرد. هم او معاونت فعلی دانشگاه را برای رفع مشکلات گماشت و نتیجه آن شد که دیدید و به غاجعه تعبیر کردید.

شما وزارت علومی را متهم نموده‌اید که مواضع وزیرش با آن‌ها که شما مایلید در کابینه بعدی در این جایگاه باشد متفاوت است و نهایتا مدیریت دانشگاهی را مقصر دانستید که بیشتر از همه معاونت دانشجویی اش مقصر است.

با این شرح باید بگویم یکی دیگر از مشکلات خوابگاه حضرت معصومه س به صورت خاص و مشکلات مردم سرزمینم به صورت عام سیاست زدگی و وکیل الدوله بودن نمایندگانی مثل امثال شماست که نماینده مردم نیستند که نماینده ی دولتند و این یعنی فاجعه در خوابگاه حضرت معصومه س و کشورمان.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top